Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szyby,Dmuchawa,wycieraczka,podświetlenie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam jak w tytule nie działa mi sporo rzeczy, taką juz kupiłem.

Zacznę od dmuchawy raz działała raz nie. Jak juz działała to do 3 biegu. Szybka diagnostyka sprawdziłem bezpieczniki-ok drugie to kostka i opornica (manualna klima) i tam znalazłem winowacje mianowicie spalona kostka i spalony jeden pin w opornicy, wymieniłem tylko kostkę na nową i dmuchawa żyła na każdym biegu. Wieczorem ponownie wsiadam i znowu nie działa, dziś rano znowu działa już na 4 biegach tu moje pytanie- jest jeszcze jakiś przekaznik który może się zawieszac czy dalej jest to słabe połączenie w tej kostce?

Szyby - działa tylko prawy tył i tu pytanie czy mogę przekladac moduł z prawego tylu do wszystkich drzwi celem sprawdzenia? I czy są one jakoś połączone ? Jak jeden nie działa to drugi tez itd ?

Wycieraczka tył i podświetlenie tablicy - czytałem juz różne wątki i podejrzewam wiazka w klapie (grandtour) jak podnoszę klapę słyszę takie stukniecie w zamku chyba gdzieś coś nie łączy i jakby chciał się zamknąć. Pytanie czy można gdzieś rozlaczyc całą wiazke czy trzeba wymieniać poszczególne kable?

I ostatnie juz wsumie do tych szyb żaden przycisk od szyb i wsumie lusterek na drzwiach nie podswietla mi się czy może to być spowodowane tym ze nie dzialaja czy wszystkie diody mi padały (są diody )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Raczej wina opornicy.

2. Moduł możesz przekładać, ale nie zawsze będzie działał tak jak na "swojej" szybie. Po przełożeniu na inne drzwi, może się okazać, że będzie działał odwrotnie (zamiast zamykać będzie otwierać). Może nie działać jedna opcja (np, tylko zamykać), albo w ogóle nie działać. Moduły nie są od siebie zależne (każdy działa oddzielnie) i wszystkie są zasilane z tzw modułu UCH. Dodatkowo oprócz z UCH bezpośrednio z przycisku otwierania w drzwiach po danej stronie.

3. To stukanie co słyszysz to typowy objaw przerwanego przewodu który na chwilę łączy się podczas poruszania pokrywą i ustawia silnik zamka. Większość osób na forum nie rozłącza całej wiązki tylko naprawia na samochodzie. Oczywiście wiązkę można rozłączyć, ale jak zobaczysz na załączonym pliku musiałbyś rozebrać kawał wnętrza aaS23.pdf

4. Jeżeli przyciski działają to padły Ci diody. Oczywiście możesz jeszcze sprawdzić czy podawane jest napięcie do przełącznika. Łatwo to sprawdzić ponieważ na jednym z przewodów które do niego idą musi być napięcie. Na pozostałych nie powinno być na odłączonej kostce napięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No i dmuchawa padła całkiem, możliwe że padła opornica i chciałbym ją wymienić na nową tu moje pytanie na allegro są dwa typy z szerokim mocowaniem i wąskim ( chodzi mi o opornice do manualnej klimy ) jak bez wyciągania mogę stwierdzić jaką mam ? Nie chce poprostu jeździć z rozmontowanym autem do momentu aż przyjdzie nowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

W manualu jest wąska koszt na allegro 20 zł, hmmm wpisz opornych dmuchawy maniak i kup, automat ma jakiś modol inaczej zbudowany, że teoretycznie stara opornie możesz naprawić w 5 min potrzeba rezystor wymontowac i wymontowac nowy, nie pamiętam jaja wartość, wiem bo sam to męczylem

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7 - logika wypowiedzi i ortografia

Nie bardzo rozumiem co Ci chodzi.

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ręce juz mi opadają walczę nadal z szybami i teoretycznie (narazie) tylnie są juz sprawne ale szyba kierowcy i pasażera to jakiś dramat kupiłem nowe przełączniki i używane moduły podłączyłem i nawet działało ale trzeka było przy uczyć szybe i wszystko poszło świetnie ale za każdym razem jak zjechała na sam dół albo górę trzeba było robić to od nowa podmienilem modul na inny i jeszcze większy cyrk jak chce ja przy uczyć przestaje działać odłącze i podłącze przełączniki znowu działa i za każdym razem jak zjedzie albo podjedzie czyli jak dostaje końcowy opór przestaje działać a z szyba pasażera jeszcze gorzej bo mój poprzednik urwał wtyczke razem z silnikiem i zrobił wszystko na kliny - kupilem wtyczkę silnik modul przełącznik i zero reakcji

 

Czy szyba kierowcy ma jakiś dodatkowy przekaznik ze ciagle ja rozlacza?

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki, 5.7 - logika wypowiedzi i ortografia

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg. mnie to moduły które kupiłeś są uszkodzone, lub nie od tego typu co trzeba. Dobrze dobrany sprawny moduł montujesz i po prostu działa jak nowy.

Co do szyby pasażera rozumiem, że sprawdzałeś i napięcie do silnika dochodzi? No i silnik na krótko sprawdziłeś? Następnie sprawdź czy na pinie 1 lub 2 (w zależności czy podnosisz czy opuszczasz) w kostce w module silnika, po naciśnięciu przycisku opuszczania/podnoszenia "pojawia" się masa. Jak masuje i na 3 lub 4 pinie jest 12V to moduł jest uszkodzony i tyle (oczywiście przy 100% sprawnym silniku).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!