Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II 2.0 16v, kręci i nie pali, coś pokopałem?


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

przeglądałem trochę forum ale nigdzie nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi.

Mianowicie, ostatnimi czasy zgasła mi jedna żarówka mijania - pomyślałem przepalona,

po kilku dniach zgasła 2 i Megi oślepła na 2 oczu. (nie świeciły tylko światła mijania).

Pomyślałem, że czas 2 żarówki dobiegł końca. Wymieniłem obie i tu... rozczarowanie brak świateł. No to zaraz forum. Wyczytałem, żeby posłuchać przekaźnika i sprawdzić wtyczkę wiązki zasilania świateł bo lubi zaśniedzieć lub się przytopić.

Zdjąłem więc pokrywę obok akumulatora po prawej, przepatrzyłem bezpieczniki i wyjąłem wtyczkę. Problem znalazłem wtyczka była przytopiona przy jednym pinie, w sumie myślałem, że to nic nie zmieni bo wydawało się, że przejście jest, jednak mimo wszystko poskrobałem nożykiem i złożyłem ten bajzel. Zanim założyłem pokrywę bezpieczników i wtyczek zrobiłem rozruch kontrolny. I tu.. problem auto zapaliło na sekundę i zgasło. Za 2 razem próbowało odpalić ale nie mogło. Pomyślałem, że coś obluzowałem. Pościskałem wszystkie kostki, bezpieczniki i założyłem pokrywkę. Wsiadłem, odpaliłem Megi bez kłopotu, zapaliłem światła i dumny stwierdziłem, że ogarnąłem auto sam. (wszystko działo się wczoraj wieczorem).

Dziś rano wsiadłem, naciskam start... auto kręci i dupa... nawet nie próbuje załapać. Wykonałem kilka prób, bez powodzenia, zdjąłem pokrywkę, ruszałem kablami ale to na nic... porzuciłem temat bo musiałem jechać do pracy alternatywnym środkiem transportu...

Zaczynam się więc zastanawiać co mogłem popsuć grzebiąc w tych wtyczkach? Do swiateł wypinałem tylką tą jedną czarną 12 pinową innych nie ruszałem. Powyjmowałem kilka bezpieczników ale żadnego 5A (a taki widnieje w schemacie jako bezpiecznik pompy wtryskowej czy jakoś tak).

Ma ktoś może jakiś pomysł, podpowie mi co tu robić dalej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa wygląda tak, przepatrzyłem wszystko, przyczyną jest brązowa wtyczka. Nie jest nadpalona, wygląda poprawnie ale jak się ją porusza to auto zapala. Jutro jadę do Pragi uzbrojony w zestaw kluczy, jak problem się powtórzy wiem gdzie szukać. Styki wyglądają na zmęczone (zaśniedziałe) ile mogłem przy tych -10 st na dworze to zrobiłem, ściśnięcie lekkie blaszek i pryśnięcie sprejem do wtyczek..., auto pali. Zobaczymy jak długo...

PS: Podpowiecie gdzie dokupić takie nowe wtyczki? Wymienił bym cały komplet od razu bo auto codziennie lata i nie może stanąć nieoczekiwanie.

Pozdrawiam i dzięki za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowych wtyczek poza czarną do świateł nie kupisz, możesz kupić za to nowe piny - są to żeńskie konektory Sicma, istnieją dwa rodzaje 2,8mm i 1,5mm, ale zawsze zapominam który jest pod maską (chyba 2,8) ;D

http://allegro.pl/pin-zenski-konektor-sicma-2-8mm-1-0-2-5-2sztuki-i5802180476.html

http://allegro.pl/pin-zenski-konektor-sicma-1-5mm-1-0-2-5-2sztuki-i5802179051.html

wystarczy wyciągnąć z kostek i obciąć stare piny, zacisnąć kable na nowe konektory i włożyć z powrotem do kostki (ewentualnie można dołożyć z kawałkiem nowego kabla i przylutować do starego).

 

Co do samych wtyczek można na allegro dostać czarną kostkę do świateł http://allegro.pl/kostka-wtyk-swiatel-renault-megane-8200306033a-i5643609517.html ale raz, że nie jest tania jak na kawałeczek plastiku ;), a dwa żeby zamontować ją w miejsce brązowej trzeba by zeszlifować kawałek plastiku na górze tak aby pasował w miejsce otworów prowadzących na brązową kostkę.

Edytowane przez zajchow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!