Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Obluzowana soczewka w reflektorze


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam dwa problemy z prawym reflektorem soczewkowym w MII 2006:

1) problem z soczewką - jest luźna, porusza się w lampie w kierunku góra-dół, żarówka natomiast siedzi sztywno w oprawie. Można to jakoś naprawić, przymocować? Jak poruszam ręką przez otwór serwisowy oprawą żarówki to na ścianie rysuje się albo pozioma łamana wyraźna linia światła albo taka sama linia tylko z jasnym polem pod nią i to wydaje mi się jest efekt pożądany, tyle że w tej pozycji nie chce się utrzymać oprawa wraz z soczewką.

2) reflektor nie ma chyba osobnej regulacji świateł drogowych i mijania a mam wrażenie, że wiązka światła drogowego w tym (prawym) reflektorze świeci mocno do osi pojazdu i w górę. Nie świeci równolegle z wiązką światła mijania jak w lewym. Można to przez to, że diagnosta reguluje tylko światła mijania i tak ustawia reflektor żeby one były w normie nie zwracając uwagi na drogowe.

 

Reflektory to oryginały, auto bezwypadkowe. Mam również wrażenie że świecą dużo gorzej niż kiedyś, chociaż żeby coś w nich zaśniedziało nie zauważyłem. Jakieś czyszczenie wchodzi w grę?

 

Dzięki i pozdrawiam,

Sebastian

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W megane II ph2 jest też z dołu reflektora regulacja na boki. Z tym że jakby nie regulować to zawsze soczewka świateł mijania porusza się z odbłyśnikiem świateł drogowych. Dobrze sprawdzić prawidłowe osadzenie żarówki H1. jeśli jest rozbieżność miedzy drogowymi (mi kiedyś źle siadła)

Może być luz miedzy gniazdem żarówki H7 a odbłyśnikiem. To częsty przypadek jak ktoś przesadza z siłą przy wymianie żarówki.Trzeba wyjąć lampę i ocenić dokładnie co się stało.

Edytowane przez elwik1984
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diagnosta badający światła może sprawdzić prawidłowość ustawienia snopa światła w poziomie?

Nigdy się z tym nie spotkałem, zawsze badają tylko ich zasięg, to samo dotyczy świateł drogowych, czy je też się bada?

Masz rację z tą siłą wymiany żarówki H7, prawdopodobnie była nadmierna i coś się tam w końcu przestawiło:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze kręcą imbusem na silniczku, ustawiając zasięg- czyli góra dół.

Śruba regulacyjna na boki jest z samego dołu i szczerze powiem że raczej nie da się nią kręcić bez zdemontowania reflektora.

Mogę się mylić. Co prawda mam reflektory Xenonowe, ale regulacja ręczna jest taka sama jak w H7.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jakoś tam myślę da się podejść od strony nadkola, tylko nie wiem czy przez otwór serwisowy czy trzeba zdjąć całe nadkole.

Doczytałem klucz 6mm - tylko jak to działa, wkręcanie przestawia w którą stronę? Kręcimy samą śrubą czy całym tym (chyba) plastikowym krzyżem?

post-14325-0-49788600-1492378244_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno wyjmowałem reflektory oba - szły do regeneracji. Ta regulacja ze zdjęcia jest trudno dostępna ale możliwa do wykonania przez otwór w nadkolu prawym.Wykręcanie śruby regulacyjnej powoduje przesunięcie kierunku świecenia w prawo - mijania i drogowe razem. Regulacja w pionie jest tylko na silniku - może trzpień napędowy wyjechał z zaczepu na reflektorze ? Chyba jednak demontaż da odpowiedz...

Edyta.Sześciokąt jest całością z trzpieniem krzyżowym.Może się dać kręcić palcami.

Edytowane przez marianprzy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz o prawym reflektorze. Odpisałem o prawym .Lewy przy wykręcaniu śrubki przesunie snop światła w lewo."Przez otwór w nadkolu prawym " nie wyregulujesz lewego reflektora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!