Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Obluzowana soczewka w reflektorze


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam dwa problemy z prawym reflektorem soczewkowym w MII 2006:

1) problem z soczewką - jest luźna, porusza się w lampie w kierunku góra-dół, żarówka natomiast siedzi sztywno w oprawie. Można to jakoś naprawić, przymocować? Jak poruszam ręką przez otwór serwisowy oprawą żarówki to na ścianie rysuje się albo pozioma łamana wyraźna linia światła albo taka sama linia tylko z jasnym polem pod nią i to wydaje mi się jest efekt pożądany, tyle że w tej pozycji nie chce się utrzymać oprawa wraz z soczewką.

2) reflektor nie ma chyba osobnej regulacji świateł drogowych i mijania a mam wrażenie, że wiązka światła drogowego w tym (prawym) reflektorze świeci mocno do osi pojazdu i w górę. Nie świeci równolegle z wiązką światła mijania jak w lewym. Można to przez to, że diagnosta reguluje tylko światła mijania i tak ustawia reflektor żeby one były w normie nie zwracając uwagi na drogowe.

 

Reflektory to oryginały, auto bezwypadkowe. Mam również wrażenie że świecą dużo gorzej niż kiedyś, chociaż żeby coś w nich zaśniedziało nie zauważyłem. Jakieś czyszczenie wchodzi w grę?

 

Dzięki i pozdrawiam,

Sebastian

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W megane II ph2 jest też z dołu reflektora regulacja na boki. Z tym że jakby nie regulować to zawsze soczewka świateł mijania porusza się z odbłyśnikiem świateł drogowych. Dobrze sprawdzić prawidłowe osadzenie żarówki H1. jeśli jest rozbieżność miedzy drogowymi (mi kiedyś źle siadła)

Może być luz miedzy gniazdem żarówki H7 a odbłyśnikiem. To częsty przypadek jak ktoś przesadza z siłą przy wymianie żarówki.Trzeba wyjąć lampę i ocenić dokładnie co się stało.

Edytowane przez elwik1984
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diagnosta badający światła może sprawdzić prawidłowość ustawienia snopa światła w poziomie?

Nigdy się z tym nie spotkałem, zawsze badają tylko ich zasięg, to samo dotyczy świateł drogowych, czy je też się bada?

Masz rację z tą siłą wymiany żarówki H7, prawdopodobnie była nadmierna i coś się tam w końcu przestawiło:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze kręcą imbusem na silniczku, ustawiając zasięg- czyli góra dół.

Śruba regulacyjna na boki jest z samego dołu i szczerze powiem że raczej nie da się nią kręcić bez zdemontowania reflektora.

Mogę się mylić. Co prawda mam reflektory Xenonowe, ale regulacja ręczna jest taka sama jak w H7.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jakoś tam myślę da się podejść od strony nadkola, tylko nie wiem czy przez otwór serwisowy czy trzeba zdjąć całe nadkole.

Doczytałem klucz 6mm - tylko jak to działa, wkręcanie przestawia w którą stronę? Kręcimy samą śrubą czy całym tym (chyba) plastikowym krzyżem?

post-14325-0-49788600-1492378244_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno wyjmowałem reflektory oba - szły do regeneracji. Ta regulacja ze zdjęcia jest trudno dostępna ale możliwa do wykonania przez otwór w nadkolu prawym.Wykręcanie śruby regulacyjnej powoduje przesunięcie kierunku świecenia w prawo - mijania i drogowe razem. Regulacja w pionie jest tylko na silniku - może trzpień napędowy wyjechał z zaczepu na reflektorze ? Chyba jednak demontaż da odpowiedz...

Edyta.Sześciokąt jest całością z trzpieniem krzyżowym.Może się dać kręcić palcami.

Edytowane przez marianprzy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz o prawym reflektorze. Odpisałem o prawym .Lewy przy wykręcaniu śrubki przesunie snop światła w lewo."Przez otwór w nadkolu prawym " nie wyregulujesz lewego reflektora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!