Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nierównomierna jazda.


Jacek-J129

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Niestety jestem zmuszony założyć nowy temat gdyż mój 1.5 znów ogłupiał.

Panowie jak wiecie ponad rok temu robiłem w swoim scenicu wtryski i pompę - zaznaczam że robił to warsztat cieszący się dobrą opinią. Co było robione ? regeneracja 4 wtrysków, regeneracja pompy CR, czyszczenie całego układu zasilania paliwem, oraz wymiana filtra.

Od tamtej pory zrobiłem na tym sprzęcie jakieś 12 tys. km, ale od powiedzmy 2 tygodniu samochód ewidentnie zaczął dłużej kręcić a podczas jazdy (jak zimnny) szarpie, coś jakbym dodawał i odejmował gazu, gdy jadę tak dłużej zapala się nieszczęsny komunikat injection fault.

Opiszę może szarpanie - a więc auto stoi w ogrzewanym garażu - zapala bez większych problemów - jadę do pracy (na dworze -5) wychodzę po 8 godzinach kręci długo ale odpala - jadę ale do samego domu szarpie (odległość miejsca zamieszkania od pracy 7 km). Zgaszę jest godzina powiedzmy 14.30 chcę jechać nim gdzieś dalej odpalam powiedzmy o godzinie 20 i pali bez problemu również wtedy problem szarpania znika.

Najgorszy jest ten pierwszy rozruch, później jest ok.

Po remoncie staram się dolewać do ON oleju, nie wiem zupełnie co go może "boleć"

Dodam że wciskanie gruszki nic nie daje, mogę nią pompować pół godziny a ona nadal miękka, między gruszką na filtrem bardzo dużo powietrza.

Od czego zacząć ?. Szykować znów kasę na regenerację ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam że wciskanie gruszki nic nie daje, mogę nią pompować pół godziny a ona nadal miękka, między gruszką na filtrem bardzo dużo powietrza.

Od naprawy układu paliwowego, aby się nie zapowietrzały przewody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)Po remoncie staram się dolewać do ON oleju(...)
bardzo dobrze

 

(...)Dodam że wciskanie gruszki nic nie daje, mogę nią pompować pół godziny a ona nadal miękka(...)
no to po co pompować jak gruszka uszkodzona?

 

(...)między gruszką na filtrem bardzo dużo powietrza.(...)
zapowietrza się układ paliwa. Trzeba szukać miejsca - może pęknięty wężyk, uszkodzone złącze, źle połączony przewód paliwa z filtrem etc.

 

(...)Od czego zacząć ?(...)
od założenia zaworka zwrotnego pomiędzy filtrem a silnikiem, bliżej filtra. Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To teraz jeszcze uzasadnij dlaczego tylko na zimnym nie dostaje wystarczającej dawki paliwa, a po rozgrzaniu już tak ?.

Wróciłem właśnie z garażu, wężyk między gruszką a filtrem był pusty, 2 razy nacisnąłem i wypełnił się cały, ale gruszka i tak jest miękka, więc kwalifikuje ją do wymiany.

Mam jeszcze pytanko - zasilanie pompy wtryskowej wchodzi tam gdzie zielone oznaczenie czy niebieskie ?.

Mam ktoś może zdjęcie jak prawidłowo podłączyć filtr paliwa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To teraz jeszcze uzasadnij dlaczego tylko na zimnym nie dostaje wystarczającej dawki paliwa, a po rozgrzaniu już tak ?.

Bo masz w układzie paliwowym powietrze. Jak silnika, jako tako popracuje, to układ się odpowietrzy i sam pozbywa się powietrza z przewodów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. A więc zaworek zwrotny zamontowany. Dodam tylko tyle że zamontowałem go między gruszką a filtrem, bo tam wężyk po dłuższym postoju robił się pusty, natomiast w przewodzie zasilającym pompę zawsze było paliwo, powiedzcie czy dobrze zrobiłem ?. Dla ciekawskich dodam że wciskanie filterka w oryginalne przewody wymaga gimnastyki i mocnych nerwów ale jest to do zrobienia :D.

Przy okazji tego że spadła mi opaska w zakamarek wraz z nią wyciągnąłem starą kartkę od wymiany oleju. Wynika z niej że w 2013 przejechane miał tylko 93 tys. km, ciekawe kto go skręcił . . .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) Dodam tylko tyle że zamontowałem go między gruszką a filtrem, bo tam wężyk po dłuższym postoju robił się pusty, natomiast w przewodzie zasilającym pompę zawsze było paliwo, powiedzcie czy dobrze zrobiłem ?.
IMHO niedobrze, bo w przypadku nieszczelności pomiędzy zaworkiem, a pompą (o co wcale nie trudno) znowu będziesz psioczył...

 

Dla ciekawskich dodam że wciskanie filterka w oryginalne przewody wymaga gimnastyki i mocnych nerwów ale jest to do zrobienia :D.
spokojnie można zmienić przewody na gumowe i jest OK. Stare plastikowe nie są szczelne!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK przyszedł czas na podsumowanie tego co w moim przypadku dał zawór zwrotny, a dał tyle co umarłemu kadzidło, czyli nic.

Po co mnie przedrzeźniasz :?:

Rzeczywiście dziadostwa nie idzie uszczelnić, paliwo jak wracało tak wraca, widzę jak wciąga powietrze.

Powiedz mi jak wymienię wężyk na gumowy to spinkę która wchodzi do filtra trzeba nową kupić ? (o ile w ogóle jest to dostępne) czy jak to wygląda ?.

Pytam ponieważ nie chcę uziemić auta na dłużej jak 1 dzień (praca praca praca ... ). Zastanawiam się jeszcze nad zamontowaniem kolejnego zaworu między filtrem i pompą tak jak poradziłeś.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to pisałem - kolejny zaworek musisz wstawić...

Jeżeli teraz wciąga powietrze w przewody pomiędzy zaworkiem zwrotnym a silnikiem, to szukaj nieszczelności w:

1) połączenie zaworka z przewodem

2) połączenia króćców na filtrze paliwa

3) połączenie przewodu na wtyczce do pompy na silniku

4) uszkodzony któryś przewód paliwa (może powrotny) - mało prawdopodobne.

Tymczasowo zamontuj drugi zaworek jak pierwotnie pisałem, a docelowo masz do sprawdzenia skąd zaciąga powietrze.

U mnie podwinął się oring w złączce do filtra paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam po długiej przerwie. Działo się u mnie wiele, oj wiele. Do rzeczy - Scenic doprowadził mnie do takiego stanu że się z nim rozstałem. Wlałem do pełna paliwa wróciłem z pracy, rano miałem do zrobienia trasę 160 km, podchodzę chcę odpalić a tu nic. Odpalił za 6 razem z wielkim kłębem dymu, wraz z tym wyświetlił się Check injection, silnik zaczął całkiem inaczej (głośniej) pracować. Diagnoza ? wg. mnie któryś z wtrysków oszalał. Trasy nie zrobiłem, za to wystawiłem go w odpowiednie miejsce w internecie :D.

Powiem tak chętnie przygarnę Scenica ale już napewno nie z tym dziadoskim silnikiem. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!