Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Uszczelka pod głowicą?


Marek38

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam problem prawdopodobnie uszczelka pod głowicą ale nie jestem pewny.Od dłuższego czasu ubywało płynu ale to były ilości śladowe i może sprawa nie bardzo związana z tematem. Wczoraj odpaliłem silnik i poczułem delikatnie szarpnięcie. Wyłączyłem stacyjkę i poszedłem sprawdzić co się stało i czy jest płyn chłodniczy. No i zobaczyłem mokre od oleju pod tym elementem silnika do którego przykręcony jest kolektor wylotowy.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.10 - odnośnie dodawania zdjęć na forum. -Prezes

 

Moje pytanie brzmi: czy to uszczelka pod głowicą padła? Czy też coś innego? Silnik 1,4 8 V 1999 rok E7J 626. I jeśli uszczelka to czy istnieje tutorial do jej wymiany?

Dodam ze po całym zdarzeniu zaobserwowałem że przed przekręceniem stacyjki pojawiła się kreseczka na wyświetlaczu informująca że ubyło oleju. Dolałem płynu chł. do zbiorniczka. Po czym ubyło płynu a przybyło oleju. Chodzi mi o to że po przekręceniu kluczyka znowu pokazuje olej ok. Pojawiło się ostatnie kółeczko.

post-37064-0-33271500-1487535879_thumb.jpg post-37064-0-80444600-1487535914_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do wskazań z wyświetlacza to w ogóle się tym nie sugeruj. W mojej poprzedniej megance czasem ten wskaźnik po odpaleniu auta migał i same kreseczki pokazywał, znaczy się oleju nie ma, a to była oczywiście nieprawda. Co do fotki to wygląda to niestety na uszczelkę pod głowicą. Płyn chłodniczy nie jest tłusty, nie ma takich plamek pływających? Natomiast co do wymiany samodzielnej to pamiętaj, że jeśli już chcesz to robić to i tak powinieneś głowicę do planowania oddać.

Obserwuj ten płyn chłodniczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za szybki odzew.

Płynu chłodniczego cały czas niestety ubywa.

A czy słyszałeś kolego o tutorialu wymiany uszczelki pod głowicą?

Edytowane przez Marek38
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie masz o tym zbyt dużego pojęcia to lepiej chyba jechać do mechanika. Przy wymianie uszczelki na pewno i tak idzie rozrząd też do wymiany, bo nie zakłada się starego paska ponownie, a więc i pompę wody nową warto. Do tego otwierając już to wszystko warto ocenić chociażby stan zaworów, gniazd zaworowych i ogólnie przyjrzeć się temu wszystkiemu czy nie wymienić czegoś jeszcze, co by potem nie robić dwa razy. Do tego szpilki powinno się na pewno nowe dać, ponoć się wyciągają.

W kwestii tego planowania głowicy to nie wiem, kiedyś słyszałem, że niektórzy mechanicy po rozebraniu oceniają czy trzeba planować czy nie. Moje osobiste zdanie jest, że nie warto ryzykować i robić bez planowania, ale niczego nikomu nie sugeruję. U mnie głowica była planowana, 60zł to tylko kosztowało. Dwa lata jeździłem tym autem jeszcze od wymiany i nic złego się nie działo.

O tutorialu wymiany nic nie wiem, przejrzyj dobrze forum, ale na dziale download nie przypominam sobie czegoś takiego. Na pewno Ci nie pomogę bo za to akurat wolałem nie zabierać się sam ;)

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak oczywiście nad filtrem oleju. Natomiast pod uszczelką kolektora wylotowego w miejscu łączenia głowicy z dolną częścią silnika.

 

Dodano: 27 lut 2017 - 19:19

Czy 800 złotych za wymianę uszczelki pod głowicą i planowanie głowicy to dużo? Co sądzicie? Mechanik czy magik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej byłej Megance wymiana uszczelki pod głowicą połączona była z planowaniem, nowymi szpilkami, nowym rozrządem (nie pamiętam już czy z pompą wody), nowym filtrem oleju, olejem i świeżym płynem chłodzącym oraz nową uszczelką pod pokrywą zaworów. Części kosztowały mnie coś w granicach 500zł, robił to akurat znajomy, więc robocizna to kupienie paru piwek, ale ponoć około 250zł. W cenie części miałem planowanie głowicy, robiła to inna firma. Także porównaj sobie, naprawa na podzespołach nie z najniższej, ale i nie z najwyższej półki.

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Tylko dla orłów

 

Witajcie jestem po wymianie uszczelki pod głowicą plus wymiana sprzęgła i uszczelnienie. Jak mi powiedział mechanik. Niestety mija tydzień z rury wydechowej po prze gazowaniu napierdziela woda z rury wydechowej. Ubywa również płynu chłodzącego ze zbiorniczka wyrównawczego. Diagnoza to źle złożona uszczelka pod głowicą. Bo skąd by leciało. Czyli czeka mnie reklamacja. I mam wrażenie ze silnik czasem tak szarpnie na jałowym. Fachowiec wspomniał również coś ze miałem rozrząd przestawiony o jeden ząbek. Tylko się zastanawiam czy przypadkiem to oni nie przestawili rozrządu. I tal się tłumaczą. Zapłaciłem uwaga 1200 złotych! A silnik zaczął walić wodą z rury wydechowej. Raz do niego podjechałem i pokazuję co leci z rury wydechowej. Powiedział że to trzeba silnik wygrzać w trasie. Radźcie panowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co było przyczyną przedostawania się płynu chłodzącego do cylindrów, wiesz??

Na czym polegała naprawa ?

Było planowanie głowicy ? ocena stanu gniazd i zaworów ? uszczelniaczy zaworowych?? szczelności głowicy ?

Mechanik -to wielka DUP. Można przez jego niewiedzę załatwić pierścienie, cylindry.

Reklamować jak najszybciej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak miałeś to z wymianą sprzęgła plus simmeringu jak rozumiem, to cena nie taka straszna w sumie. Ale nie bardzo rozumiem, stwierdził, że źle założona uszczelka i Cię olał sugerując przegonienie samochodu? :blink:

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!