Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Światła wstecznego świecą na każdym biegu


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Brak światła wstecznego....

Autko było u mechanika i podpiął dwa czujniki wstecznego (bo były wypięte - nie wiem kto i kiedy to wypiął... chyba że wypadły z gniazda, ale raczej to niemożliwe), sprawdził, czujniki sprawne, na wstecznym świeci.

Wyjechałem od niego i dopiero po kilku godzinach zorientowałem się, że dwie lampy wstecznego świecą przy wrzuceniu biegu wstecznego i 1-6. Na biegu jałowym żarówki nie świecą. Przy włączeniu przednich wycieraczek włącza się również tylna.

Na chwilę obecną wyjąłem dwie żarówki, żeby nie jeździć na wstecznym ;).

Po rozmowie mechanik stwierdził, że może coś w skrzyni biegów jest nie tak.

Czy ktoś miał podobny problem ?

Proszę o sugestie co może być przyczyną.

pozdrawiam

Irek

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest tylko jeden czujnik wstecznego a ten drugi to czujnik położenia dźwigni biegów "luz" służący do uruchomiania silnika. Pewnie wtyczka czujnika od świateł wstecznych jest podpięta pod czujnik luzu. Dlatego światła wsteczne świecą zawsze na dowolnym biegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś pewny aniewa? Czujnik wstecznego jest w skrzyni jeden i posiada 3 funkcje, zależnie od tego gdzie pojawia się przejście na pinach może wskazywać wsteczny, wrzucony dowolny bieg, a i także właśnie luz.

No chyba, że diesle mają inaczej...

 

Dodano: 02 mar 2017 - 12:13

Tutaj masz rozpiskę pinów tego czujnika http://megane.com.pl/topic/18029-czujnik-swiatel-cofania-w-skrzyni-biegow/, sprawdź sobie czy przejścia na pinach zmieniają się zależnie od tego co masz wrzucone.

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

 

Samochód oddany do mechanika.

<><><><><><><><><><><><><><>

Podobno fizycznie nie jest możliwa zamiana tych dwóch czujników.

<><><><><><><><><><><><><><>

Macie jakieś inne pomysły ?

<><><><><><><><><><><><><><>

Grzebanie w skrzyni ? wymiana skrzyni biegów ?

<><><><><><><><><><><><><><>

pozdrawiam

Irek

 

Edit:

Diagnoza mechanika - coś padło w skrzyni, żeby poprawnie świecił wsteczny rozbieranie skrzyni /podobno nieopłacalne/, lub wymiana skrzyni - szacuję że wyjdzie to ok. 1000 PLN.

<><><><><><><><><><><><><><>

Ma ktoś jakiś pomysł co można z tym zrobić ? 1000 PLN to trochę dużo jak na naprawę żarówki wstecznego.

<><><><><><><><><><><><><><>

pozdrawiam

Irek

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.9 - Enter Aston76

 

Dodano: 14 mar 2017 - 22:48

Witam,

Samochodu jeszcze nie odebrałem, ale już zastanawiam się jak mam sam sprawdzić czy mam sprawne czujniki, czy są one pomylone itd.

Analizuję wpis oraz schemat modułu UPC przesłany przez użytkownika aniewa /z innego tematu/.

Jeżeli u mnie pomylone są wtyczki to:

 

Wrzucając jakikolwiek bieg zamykam obieg wtyczki biegu wstecznego - napięcie pojawia się na zasilaniu świateł cofania - wtedy święcą żarówki wstecznego.

Wrzucając bieg wsteczny zamykam obwód wtyczki biegu jałowego - gdzie w module UPC pojawi mi się napięcie ?

Jeżeli napięcie się nie pojawi to jakie piny zewrzeć ręcznie, żeby to sprawdzić.

Poprawcie mnie jeżeli źle myślę.

 

pozdrawiam

Irek

 

Dodano: 05 kwi 2017 - 15:10

Witam,

Do rozwiązania doszedłem metodą prób i błędów. Wykręciłem czujnik ze skrzyni - czujnik sprawny. Prawdopodobnie coś dzieje się ze skrzynią biegów. Przy wkręceniu czujnika, nie do końca (do pozycji przed demontażem brakowało ok 15-20O) testowałem czy światło świeci - niestety nie. Następnie wkręcenie o kilka stopni - światło świeci na wstecznym i kilku biegach. Znowu wykręcenie, wkręcenie. Po kilku próbach wsteczny świecił, ale na "dociągnięciu" wstecznego..... aż w końcu udało się czujnik ustawić w miarę poprawnie - światło świeci tylko na wstecznym.... zobaczymy jak długo. Podejrzewam, ze nie jest to sytuacja normalna.

Do zachowania szczelności w miejscu wkręcenia czujnika włożyłem uszczelkę, której wcześniej nie było.

 

Po wykręceniu czujnika nie wyciekła ani kropla oleju ze skrzyni. Czy to dobrze ? Czy nie brakuje oleju w skrzyni ? Jak to sprawdzić ? Skrzynia chodzi lekko, wg. mnie poprawnie.

pozdrawiam

Irek

post-24946-0-77157400-1489527488_thumb.png

Edytowane przez irkovic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinieneś poszukać otworu zakręconego motylkiem. Jeśli poziom oleju jest OK to jego lustro powinno być właśnie na wysokości otworu. Wlewając olej do skrzyni robisz to tak długo, aż zacznie tam właśnie wyciekać, wtedy wiadomo, że jest OK. Na forum na pewno nie brakuje tematów o wymianie czy sprawdzaniu poziomu oleju w tej skrzyni, poszukaj sobie. Nie wiem jak wysoko w skrzyni biegów od 1.9 dci jest umiejscowiony czujnik biegu wstecznego. Może ponad lustrem oleju. W moim 1.6 czujnik jest nisko, w okolicach półosi, więc wykręcając go zaczyna się wylewać olej z otworu po nim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!