Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Mokre i brudne cewki i świece zapłonowe


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam problem z zapłonem w Renault Scenic I PHII 2000r. Silnik benzyna 1.6 16V z instalacją LPG.

W listopadzie wymieniłem świece i cewki zapłonowe. W ubiegłym tygodniu auto zaczęło mocno tracić na mocy i szarpać podczas przyspieszania, zwłaszcza na LPG.

Wykręciłem cewki zapłonowe i dwie z nich (stojąc przodem do auta - dwie od prawej strony) są mocno zabrudzone a ostatnia mocno mokra.

Za pomocą kompresora wydmuchałem wilgoć i pył. Wymieniłem cewkę na inną (używana z listopadowej wymiany) i auto pracuje trochę lepiej.

W listopadzie cewki były wymienione na używane, zdemontowane z innego auta.

Planowałem zakup nowych cewek Beru lub Delphi. Jednak montaż nowych cewek obecnie mija się z celem, skoro dostaje się tam woda i po jakimś czasie problem

będzie ten sam.

Skąd pojawia się tam wilgoć i osad widoczny na zdjęciach?

Sprawdzałem osłony, uszczelki podszybia itp. z zewnątrz nie widać oznak aby w deszczowe dni coś przeciekało na silnik.

post-74429-0-31417300-1489688224_thumb.jpg

post-74429-0-03613600-1489688234_thumb.jpg

post-74429-0-09321400-1489688310_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każda cewka ma uszczelkę, jednak widocznie dwie cewki od prawej strony nie bardzo hamują dopływ wody. Świece praktycznie również nadają się do wymiany po 4 miesiącach.

Jak temu zapobiec? Niektórzy piszą o uszczelnieniu sylikonem itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten brązowy nalot to na 100% puszczająca uszczelka na cewce i idzie tam wilgoć. Trochę dziwne bo beru mają dobre te uszczelki i z tego co pamiętam nie są tradycyjne oringi jak w innych firmach. Ja tam silikonem bym nic nie robił, spróbuj podjechać do jakiegoś gazowania lub sklepu z częściami do ciągników tam może pomogą Tobie dobrać uszczelkę podobną olejoodporną itd cena będzie śmieszna(0,50).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wskazówki. Poszukam jakiejś dodatkowej uszczelki do cewki.

Dziś lekko padał deszcz. Zanim wyjechałem w trasę, podnoszę maskę, a tam śladowe ilości wody na plastikowej osłonie przy prawej cewce (załączone zdj).

Stąd wniosek, że woda prawdopodobnie dostaje się gdzieś z podszybia. Wyczyściłem boczne otwory odprowadzające wodę. Sprawdziłem uszczelki i plastikową część podszybia.

Nie widać żeby gdzieś coś odstawało tak aby woda leciała do środka.

post-74429-0-38488300-1489771627_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim na cewkach w górnej części (w rowkach) powinny być oringi, a na obydwóch cewkach na zdjęciach ich nie ma. Nie wiem jak w scenicu, bo w megance jak jest pokrywa silnika zamknięta, to na silnik (na cewki) może się tylko dostać płyn do spryskiwaczy, jak trójnik na wężach do spryskiwaczy, będzie ciekł między pokrywą komory silnika, a wygłuszeniem pokrywy.

Osłony silnika od spodu nie mam, ale górę silnika zawsze mam suchą.

Edytowane przez gimak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od spodu chyba nie ma jeśli chodzi o dużą plastikową osłonę.

Więc miedzy innymi tędy dostaje się brud i woda.

TAaaaa... szczególnie woda na cewki... :mrgreen: :mrgreen: musiałby go chyba myć w jeziorze...

 

woda prawdopodobnie dostaje się gdzieś z podszybia

I tu tkwi problem, znajomy co ma pierwszą wersję scenica miał/ma (nie wiem nie śledziłem dalej tematu) ten sam problem, z tego co pamiętam to mówił że nad tą cewką jest połączenie podszybia lub są śruby i tamtędy dostaje się woda. Jakoś to uszczelniał ale co to dało i co musiał zrobić to musisz już poszukać, nie wiem czy pisał o tym na tym forum ale pisał coś o tym problemie na forum dotyczącym stricte scenica.

Samo założenie oringów nie rozwiąże głównego problemu czyli wlewania się wody na cewki ale w razie uszczelni od przypadkowej wody wlewającej się, która i tak odparuje. U ciebie od dłuższego czasu się tam wlewała i mamy teraz taki efekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

karllo jak ktoś jeździ po bułeczki 1km w kółeczku to silnik będzie zawsze czysty... W pracy robię około 15tyś km miesięcznie i na prawdę brud i wilgoć dostaje się w najmniej oczekiwane miejsca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ma może nie ma tego nie wiem, ostatnio wymieniłem świece w benzynie 1.2 vw. Ku mojemu zdziwieniu cewki były całe w syfie z drzew i już lekko zaśniedziały. Silnik od góry ma osłonę lecz brak osłony od spodu auta...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem gdzie jeździcie i jak jeździcie. Ja w żadnym posiadanym samochodzie nie miałem osłon silnika od spodu, a osłonę silnika od góry miałem tylko w corolli, ale ją zaraz zdemontowałem, żeby wtryskiwacze gazowe i cewki zapłonowe miału lepszy komfort cieplny i silniki były jedynie przykurzone.

A do osłon silnika od spodu dostałem alergii, jak zobaczyłem BMW oskalpowane przy cofaniu przez opadniętą osłonę dolną silnika - oderwany cały przód od lewego do prawego koła. Teraz żałuję, że nie zrobiłem wtedy fotki z tego zdarzenia, a kierowca tego BMW był tak zdeprymowany, że nie bardzo wiedział jak to się stało, a z nerwów usiłował odkręcać śruby w prawą stronę. Ja na początku też nie umiałem skojarzyć jak to się stało, ale jak zidentyfikowałem w zerwanych elementach dolną osłonę silnika, to byłem w domu.

Dosyć często widzę pod samochodami jadącymi przede mną, takie powiewające osłony, ale nigdy nie spodziewałem się, że może ona narobić tyle szkód, dlatego radzę od czasu do czasu schylić się i sprawdzić czy coś nie wisi od dołu.

Ja to często robię, ze względu na układ wydechowy, bo w mojej megance ma tendencję do opadania jak się obejmy na składaniach poluzują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Urwane osłony to lenistwo kierowców. Żeby takowa urwać trzeba naprawdę natrudzić jeżeli jest dobrze przymocowana, bo mechanicy też potrafią inteligentnie urwać wszystko i mieć to głęboko... Co do komory silnika to kałuże, jazda po błocie bądź po trawie itp... powodują mocne zabrudzenia. U mnie w Scenicu po wjechaniu w kałuże woda przedostaje się w okolice filtra paliwa i często widać na górnej części filtra że jest cały mokry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!