Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wyświetlacz - zegarek - podświetlenie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Na początku zaznaczę, że chodzi o Grand Scenic ph1 2004. Jakiś czas temu pojawił się problem z wyświetlaczem. Ciemniał od prawej strony (od zegarka\temperatury), pojawiały się poziome prążki na wyświetlanych elementach, aż pewnego dnia część od radia zgasła na dobre. Oddałem go do "lokalnego" magika, który poleciał standardowym scenariuszem to znaczy: Wymienił tranzystor IRF, 5 kondesatorów tantalowych wzdłuż przetwornicy, sławny rezystor z 6tej nóżki układu PWM, 12 sztuk rezystorów 1Ohm.... iiii nic to nie dało. Dodam tylko że koło dławika pojawiła się zworka zamiast bezpiecznika. Mój dylemat jest taki: Czy jest to jeszcze sens naprawiać dalej? Nie lepiej wymienić na inny? Podobno można zamontować z młodszego rocznika i zyskać polskie menu?

Miał ktoś podobny problem? Dodam jeszcze, że wyświetlacz nie mruga, nie resetuje się, nie przekręca licznika, poza intensywnością świecenia jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym nie naprawiał a wymienił na nowszy model (ale to jest moje zdanie). Koszt nie będzie sporo wyższy od naprawy jeśli sprzedaż obecne graty (niesprawny licznik i radio). Ale tutaj musisz sam zdecydować. Ja zmieniłem i nie żałuję, licznik poliftowy, dodatkowo trafiłem w dobrej kasie radyjko UpdateList z mp3, dodatkowo AUX. Po zmianie licznika wreszcie mam wskazanie poziomu oleju (w poprzednim liczniku to już nie działało).

Jeśli naprawiać to tylko tak jak wyżej pisał meganecoupe02.

Edytowane przez karllo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czytam i czytam na ten temat... Chyba bardziej opłacalne w tej sytuacji będzie wymiana na "nowy"... ale tu pojawia się pytanie... W wielu miejscach piszą że licznik trzeba przystosować. VIN, przebieg (podobno Clipem można go podnieść), akcesoria. Czy jest coś co będzie konieczne do zrobienia? Coś bez czego licznik nie ruszy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie musi to być clip, zrobisz to też kts, adp, też chyba maxiecu go odpowiednio ustawisz, nie ma znaczenia z jakiego SCII kupisz byleby poliftowy. Szukaj najlepiej najmłodszego rocznikowo z najwyższym numerem wersji.

Vin nie musisz zmieniać nie ma on znaczenia, przebiegu też nie musisz zmieniać jeśli powiadomisz przyszłego nabywce o prawdziwym przebiegu.

Koniecznie radio UpdateList musisz kupić, podmienić dwa kabelki i powinno działać.

Edytowane przez karllo
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim wypadku nie, sam licznik wystarczy plus konfiguracja. Poszukaj wielu sprzedawców po ustaleniach może skonfigurować ci licznik pod twój samochód free.

Jak podrzucisz jakieś linki do ogłoszeń to podpowiem który licznik warto kupić, najlepiej ogłoszenie gdzie jest naklejka z numerami licznika.

Pamiętaj że przy nieoryginalnym radiu będzie tylko godzina i temperatura wyświetlana po prawej stronie.

Edytowane przez karllo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W każdym bądź razie musisz każdy licznik skonfigurować pod swój samochód, dotyczy rodzaju paliwa i wyposażenia typu tempomat, esp. Konfiguracja potrzebna tylko wówczas gdy licznik dawcy różni się wyposażeniem od swojego pojazdu. Ja kupiłem anglika z 2008 r z poprawionymi fabrycznie elementami które najczęściej padały + konfiguracja pod mój samochód za pomocą programu maxiecu i wszystko śmigało jak należy. Koszt 100 zł. Suma kosztów dwukrotnej naprawy starego licznika to 400 zł a i tak padł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i widzisz. W takim razie muszę się w pierwszej kolejności doszkolić z oznaczeń, lat produkcji etc. Co do programowania jeżeli to nie musi być Clip i nie jest to fizyka kwantowa to chyba będę mógł poradzić sobie sam bo przypadkiem mam u kogo to zrobić. Co do cen to przypadek, ale zgadzam się, że to powinno być ostatnim kryterium.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyjmując że konfiguracja samochodu z którego będzie licznik jest inna niż u ciebie to będziesz musiał zrobić konfigurację ale nie od razu i tak będzie działał jak go zamontujesz. Nie wiem czym będziesz go konfigurował ale jeśli nie clipem (nim jest troszkę więcej) to do zmiany masz takowe ustawienia:

- język

- typ paliwa

- km/mile

- wskazanie prędkościomierza

- hamulec elektryczny

- typ pojazdu

- typ skrzyni biegów

- abs/esp

- monitorowanie ciśnienia opon

- tempomat

- filtr cząstek stałych

Przynajmniej ja takowe mogę zmienić ktesem lub adp.

Dodatkowo do ustawienia jest okres przeglądu serwisowego (ilość kilometrów i czas), to zrobisz clipem i chyba maxiecu - ale też nie musisz to robić od razu, przy okazji.

Edytowane przez karllo
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pierwszej kolejności wielkie dzięki karllo za pomoc, zarówno w ramach tematu jak i podpowiedzi co do wyboru konkretnego licznika. Wracając do mojej sytuacji. Zdecydowałem się na wymianę na używany. W moje ręce finalnie trafił licznik z Scenic'a po lifcie (tu ważne by było to po 10.2006) z 2008 roku z wersją oprogramowania 9.10. Faktycznie licznik działa bez konieczności przeprowadzania czegokolwiek poza montażem. Z ciekawych rzeczy jakie były w moim to m.in. język francuski, diesel(u mnie benzyna), włączony tempomat.

Licznik po lifcie ma nieco inaczej prezentowaną godzinę i temperaturę. Prawdopodobnie rozkład części z radiem jest po prostu inny. Wygląda jakby wyświetlał lepiej niż ten z przed lift'u (intensywniej/ostrzej), pomijając oczywiście moment gdy stary licznik już powoli dogorywał.

Potem w ruch poszedł Clip i 5 minut później skończyłem z językiem polskim i pełnym dopasowaniem do mojego auta. Rewelacja:)

 

Z ciekawostek dodam że przy złej konfiguracji silnika, w liczniku jednym z efektów ubocznych jest pominiecie dwóch/trzech pierwszych kresek z wskaźnika obrotów silnika. Tak jakby skala zaczynała się dopiero około 1 tysiąca. Po konfiguracji jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Licznik po lifcie ma nieco inaczej prezentowaną godzinę i temperaturę. Prawdopodobnie rozkład części z radiem jest po prostu inny.

Akurat bardziej jest to związane z wersją niż adekwatnie z tym że jest to poliftowy licznik, poliftowych wersji licznika było 5 sztuk zwykłych - w tym ten, dodatkowo jeden z małą nawigacją. Ty masz akurat ostatnią wersję jaka w ogóle wyszła (wyższej nie widziałem dla SCII), sygnowana jest jako pod mp3; sam takowy mam zamontowany u siebie w komplecie z radiem UpdateList cd/mp3, ale nie zauważyłem aby to miało jakieś powiązanie - funkcje mp3 w liczniku... może o czymś nie wiem...

Prawdopodobnie rozkład części z radiem jest po prostu inny.

Tak wyświetlane informacje z radia są inaczej ułożone od wcześniejszych wersji.

jest pominiecie dwóch/trzech pierwszych kresek z wskaźnika obrotów silnika

Diesel ma inaczej skalowane wyświetlanie obrotów, jak się dobrze przyjrzysz to widać że ich jest więcej ale świecą tylko te dla których ustawiony jest licznik.

Edytowane przez karllo
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!