Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.4 16 V dziwne dławienie


CareK

Rekomendowane odpowiedzi

Szukałem na forum, ale nie znalazłem podobnej sytuacji (owszem była ale przy zimnym silniku)

 

Ostatnio od jakiegoś miesiąca zauważyłem dziwną przypadłość mojej Megi. Przy ciepłym silniku (temperatura normalna pracy silnika) dzieje się dziwna rzecz. Auto jadąc stałą prędkością (stałe obroty), od mniej więcej 2000 do 2500 co jakiś czas mi się dławi - nie jest to reguła, nie dławi się cały czas, ale co jakiś czas i nie ma jakiś odstępów czasowych - jest to po prostu zmienne. Przy przyśpieszaniu ten efekt nie występuje - czyli przy wciśniętym około połowy pedału gazu. Występuje tylko jak jadę sobie 2/2,5 tyś z wciśniętym pedałem gazu tak trochę (nie malutko, ale mniej niż połowę). Przy 3 tyś tak sprawdzałem i raczej to nie występowało, choć mogło to być tylko przypadkiem (brak występowania). No i generalnie nie wiem co o tym myśleć, we wrześniu 07 wymieniałem świece, cewek nie wymieniałem, ale (nie znam się zbytnio) z mojego punktu widzenia nie wygląda to na cewkę, bo wtedy by chyba nie chciał przyśpieszać (a to się odbywa bez problemu). Co może powodować taką sytuację? Dzisiaj zauważyłem, że wąż powietrza (którey kiedyś mi się w połowie urwał - sklejony taśmą izolacyjną) się odkleił z dołu i tylko z góry jest przyczepiony - czy to może mieć wpływ, że np bierze z dołu jakieś powietrze lipne, czy coś? Proszę o jakieś porady, bo auto jeździ, ale jest to trochę denerwujące.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to być ten wężyk, może sam czujnik MAP, może filterek paliwa, może gorszej jakości paliwo, może pompka paliwa się kończy, może świczka jakaś pada, może cewka czasami zaszaleć no itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednym słowem możliwości jest dużo, z tego co widzę. Paliwo cały czas na Statoil, na żadnej innej stacji nie tankuję, chyba, że się pogorszyli. Filtr paliwa - faktycznie nie był wymieniany - może wartoby go wymienić. Oryginalne (Equyem) świece chyba by nie padły po kilku miesiącach jazdy? MAP Sensor to nie weim w ogóle gdzie to jest ;-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CareK, poza tematem "poranne szarpanie" jest jeszcze jeden wątek "1.4 16V szarpanie" tam jest kilka powodów które możesz sprawdzić. Taką rzeczą która usuneła mi ten problem w sportingu była wymiana termostatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dzisiaj miałem podobną znów sytuację, ale auto zaczeło mi się dławić przy 2500 obrotów, przy minimalnym wciśnięciu pedału gazu (tak by podtrzymać jazdę). No i dławiło się trochę gorzej niż kiedyś, zastanawiam się co to może być. Filtr paliwa był wymieniany przy 60 tyś, auto obecnie ma prawie 110 tyś, Renault zaleca wymianę tego filtra co 60 tyś, czyli następna wymiana wypadałaby przy 120 tyś, czy to możliwe, że przy 110 tyś już ten filtr nie wydala i właśnie daje takie od czasu do czasu dławienie?

 

Bo chyba silnik krokowy to raczej nie przy jeździe, tylko na jałowym biegu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Renault zaleca wymianę tego filtra co 60 tyś

Tak ale na normalne rynki a nie na PL. Nie na nasze warunki i paliwo.

CareK - ile ty już z nami na forum jesteś :) Jeszcze wierzysz w to co w instrukcji piszą :) :) Powodów może być wiele - patrz mój post wyżej. Na post Pioka też zerknij ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli generalnie chyba zacznę od filtra paliwa. Da się to samemu wymienić łatwo, czy trzeba do mechanika? Co do tego drugiego tematu - wszystko OK, tylko, że tam wszystkim szarpie przy przyśpieszaniu, u mnie przy przyśpieszaniu OK, tylko dławi czasem przy lekkim wciśnięciu gazu - i to mi właśnie nie pasuje co do tamtego tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na filtrze paliwa zrobiłem ponad 100 tys. i żadnych problemów nie było.

No chyba że shell ma czystsze paliwo niż statoil :)

 

Wężyk podciśnieniowy albo element zapłonu - cewka, świeca, moduł, zapłonowy.

A może jakaś wtyczka za luźno siedzi i traci kontakt na momencik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

F4R które to wężyk podciśnieniowy?

 

Dzisiaj trochę poruszałem wtyczkami we wszelakich miejscach gdzie mogłem i luz był - na sondzie lambda. Strasznie luźno chodziło i o dziwo po dwukrotnym pociągnięciu sondę wyjąłem, dość ździwiony, że to tak luźno wyszło. No i moim oczom ukazał się widok naderwanej z jednej strony uszczelki z dołu sondy. Żeby nie było chciałem porównać z teścia Meganką (ten sam silnik, rok 2001) no i u niego, żeby wyjąć sondę musiałem się sporo namęczyć (kilka minut). W załącznikach zdjęcia mojej sondy lambda oraz teścia. Teraz pytanie - czy taki luz na sondzie i taka nieszczelność może powodować takie dławienie samochodu? Czy raczej jest to niemożliwe i nie ma to związku (czytałem że ona jest odpowiedzialna za dobór mieszanki)? Zaczynam świrować, bo z tego co na IC patrzyłęm to taka sonda 450 zł, no chyba się załamię, jak to to będzie powodem ;-/

post-2495-1215113139_thumb.jpg

post-1-1215113139_thumb.jpg

post-1-1215113140_thumb.jpg

post-1-1215113141_thumb.jpg

post-1-1215113142_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To na zdjęciach to nie sonda lambda tylko czujnik podciśnienia montowany na kolektorze ssącym. Zamień czujniki i sprawdź czy jest poprawa (ale nie sądzę). Uszczelkę możesz zamienić na kawałek gumowego węża.

 

PS. W tym silniku nie ma wężyka podciśnieniowego! Juz od dawna czujnik montowany jest bezpośrednio na kolektorze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lewy - tak to jest jak się czyta WKŁ... Noż normalnie tylko im odesłać tą książkę z adnotacją, że zawiera błędy i niech kasę dają!!! Mam książkę WKŁ Megane 99 - 02 i tam wyraźnie jest napisane 3 - sonda lambda za katalizatorem, ale tak jak teraz patrzę na te obrazki i patrzę na IC na obrazek sondy, to ta sonda w WKŁ jest z nr 4, który notabene jest podpisany czujnik zasysanego powietrza - po prostu im się opisy 3 z 4 pomyliły, a ja się stresować zacząłem. W takim razie czy ten czujnik ma coś wspólnego z takim dławieniem? Mówisz, że nie... Kurde, szkoda...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz dość łatwą robotę. Na początek podmień ten czujnik. Rewelacji sie nie spodziewaj. Swoją drogą zdejmij tą gumową uszczelkę i nałóż zamiast niej kawałek gumowego węża. Będzie szczelnie.

Pożycz od teścia cewki zapłonowe. Moim zdaniem to ich wina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko, że to dławienie nie występuje zawsze. Tylko co jakiś czas, raz na jakiś czas, itp, dziś np tego nie było jak jeździłem, a starałem się specjalnie w tym przedziale jeździć. I trudno mi jest pożyczyć na kilka dni cewki... A cewek nie da się sprawdzić podłączając pod kompa?

Co do węża - chodzi o taki zbrojony ogrodowy jak do polewania wody? Dobrać średnicę i wio?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwykły gumowy wężyk, który zastąpi pomarańczową gumę. Taki aby pasował na tą rurkę, na której teraz siedzi postrzępiona uszczelka. Jak nie masz nic pod ręką to owiń tą uszczelkę izolacją i tez bedzie dobrze. Wejdzie na wcisk i uszczelni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!