Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Brak mocy - przepływomierz powietrza


smolir

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Jestem świeżutkim posiadaczem Megi II 1,9 dCi 88KW. Śledzę forum od momentu zakupu i niestety przydało się. Mój problem to utrata mocy, szarpanie + kontrolka "check injection", powyżej 2000 obrotów przy rozgrzanym silniku( na zimnym wszystko OK). Przejżałem forum i :

- wtryski

- turbo

- sondy

- zawory

- itp

bez odczytania błędów i fachowej analizy nie da rady.

I tutaj problem, jak odczytywać błędy bez każdorazowej wizyty w ASO (clip) lub wizyty w innych (często podejżanych) miejscach zgodnie z zasadą "jak nie wiesz co się mogło zepsuć zostaniesz wyrolowany". Rozwiązanie - kolega krzysztof_lew (Wrocław) oferował podpięcie się do jego interfejsu ELM327 i odczyt/skasowanie błedów. Skożystałem z zaproszenia i wyszło kilka błędów:

p0100 mass or volume aair flow circuit malfuction

p2226 --

p0235 turbocharger boost sensor a circuit malfunction

 

Bogatszy o takie informacje udałem się do mecha, a ten mi mówi uszkodzony przepływomierz (p0100), więc raczej się zgadzamy (wymieniony) o turbocharger ani słowa (nawet nie dopytuję pewnie kolejne parę stówek). Na razie nie zdążyłem porządnie rozgżać Megi, ale wygląda OK - jestem w trakcie zakupu ELM327

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę pojeździłem i wygląda, że jest OK, chociaż "check injection" pojawiło się.

EGR-a jeszcze nie znalazłem, ale dopadłem czujnik ciśnienia doładowania i pomanipulowałem przy nim - od 2 dni brak kontrolki (teraz temperatura na zewnątrz jest znacznie niższa niż w czasie wystepowania awarii, czy to może mieć znaczenie ?). Przepływomież też wcześniej odłączałem i było dobrze, ale po ponownym podłączeniu za jakis czas znowu dusiło moc. Faktycznie nie testowałem go osobiśie wystarczająco namiętnie (trzeba zapłacić frycowe). Na koniec pytanie, czy awaria/zanieczyszczenie EGR daje jakieś konkretne błędy serwisowe ?

 

dziekuje za uwagi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego miałem te same objawy co Ty . Moja pierwsza rada-wymień przepływomierz ale na oryginalny (może być używany)byle nie zamiennik(przerabiałem to trzy razy i dopiero po założeniu oryginalnego było ok)musi się zgadzac numer seryjny. Po drugie wyczyść zawór EGR bo to bardzo ważne ale broń boże abyś jeździł z wypiętym(wtyczka)Egr-em,po prostu go wyczyść i już(jest po prawej stronie pod filtrem powietrza przy plastikowej rurce do intercolera a po trzecie wymień filtr powietrza(w tych silnikach to punkt newralgiczny) Jak coś to wal na PW ,chętnie pomogę! ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety "check injection" mam juz na stałe. Objawy: do 2000 obrotów idzie jako tako powyżej już nie, ogólnie da sie jechać ale brak mocy i nie słychać działania turbiny i błąd P0235 cały czas występuje. Wybrałem się do ASO i moje przypuszczenia się porwierdziły- brak sterowania doładowaniem turbiny, chociaż nie jest to wina samego czujnika ale elektryki(zwarcie). Teraz czeka mnie (ASO) grzebanie w wiązkach i juz się boję, czy więcej da się popsuć niż naprawić.

Czy ktoś ma doświadczenie z tego typu naprawami (jakie zagrożenia) i czy sama turbina nie jest narazona na awarie przy krótkotrwałej eksploatacji samochodu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak poteoretyzuje nieco...Jesli nawalił czujnik lub jak piszesz -"zwarcie" to sadze ze sterownik silnika dostaje nieprawidłowe informacje o cisnieniu doładowania.Powinien on sie o tym zorientowac i niedopuscic do nadmiernego cisnienia doładowania.Takie zabezpieczenie i tak ja to widze.Powiedzmy "tryb awaryjny" . Stad tez silnik nie ciagnie.

Druga sprawa. Wg słownika "malfunction" oznacza zniekształcenie.Sprawdz przewody miedzy czujnikiem a sterownikiem ...tak dla pewnosci bo słyszałem przypadki diagnozy ze "Trzeba wymienic czujnik" a okazywało sie ze jedynie kabelek przetarty.Co wiecej sam komunikat o tym mowi - "circuit" ;-) Pozdrawiam i zycze szczescia przy naprawach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

 

Zakończymy ten wątek - naprawione. Czujnik dobry, było zwarcie w obwodzie czujnika, ciśnienie stałe 20kPa. Po naprawie w okolicach 120 kPa i widać, że komputer coś przelicza. Dziękuję wszystkim za współpracę :)

Zgodnie z wolą autora - jak ktoś będzie miał podobny problem - zwraca się do administracji o otwarcie tematu. - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!