Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Brak mocy Megane II 1.5 DCI


Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów.

Mam duży problem z moją Meganką. Polega on na tym , że auto jest niesamowicie wolne. Od kiedy ją kupiłem, próbowaliśmy z moim mechanikiem diagnozować co z nią jest nie tak, ale już nie mamy pomysłów. Głównym problemem jest to , że auto nie ma mocy przy obrotach niższych niż ~ 2400 , dopiero wtedy dostaje znaczącej mocy choć wiadomo , że nie jest to auto sportowe. Jako , że budżet mam ograniczony, więc powoli już naprawiam to co trzeba było zrobić. Kupiłem auto przy 179 tys. przebiegu. 185 tys - regenerowałem 2 wtryski, auto nie wykazuje błędów na komputerze, wymieniane wszystkie filtry wraz z paliwowym, wymieniany olej, czyszczony EGR, zrobiony rozrząd z pompą wody, turbina sprawdzana - jest w porządku, tak samo jak pompa wtrysków. Wcześniej auto miało problem z wystartowaniem na mrozie, to pewnie z powodu wtrysków (i lania paliwa z Auchan), szarpał od czasu do czasu na jałowym. Auto po regeneracji wtrysków i wymianie filtra paliwa przepaliłem na 3/4 baku jeżdżąc jak najwięcej na wysokich obrotach, większość objawów ustała. Nie szarpie, przyśpiesza płynnie ale dalej jest mułem. Teraz leję normalne paliwo z Lotosu czy BP. Spalanie jest cały czas na podobnym poziomie (Trasa ok. 4.8 l , miasto 5.2-5.5 l ). Auto z wiadomych nam rzeczy ma do wymiany poduszki dolną od skrzyni i prawą górną , ale to chyba nie powinno mieć wpływu na moc.

Auto to Megane II , 2003 r. PHI, 74 KW (101 KM), 1.5 DCI .

Macie jakieś pomysły co to może być ? Włożyłem w to auto trochę pieniędzy i nie chciałbym go sprzedawać , choć coraz bardziej mnie do tego zmusza. Z góry dzięki za pomoc, w razie jakichkolwiek pytań oczywiście będę śledzić na bierząco.

 

Pozdrawiam. :unsure:

Edytowane przez tomik7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaram się jutro to sprawdzić i dam znać czy coś pomogło.

 

Dodano: 11 kwi 2017 - 16:53

A więc tak. Po odłączeniu przepływomierza auto faktycznie zbiera się lepiej, o niebo lepiej. Nie wiem czy jest to jego max osiągów bo nie mam niestety punktu odniesienia. Jedyne co zauważyłem, to , że spalanie znacznie podskoczyło. To normalne i czy przejdzie mu ? :)

Z drugiej strony mam dylemat bo mój mechanik powiedział mi, że turbina jest okej, a drugi gość pokazał mi, że to cięgienko od turbiny , które wraz z wciśnięciem gazu powinno się uruchamiać (tzn. ruszać) nie działa. Z jego diagnozy wynika , że turbina jednak jest do zrobienia..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływomierz możesz delikatnie przeczyścić ewentualnie wymienić na nowy, koniecznie oryginał. Co do turbiny gdyby doładowanie nie odpowiadało zapisanemu w mapie wtrysku to wówczas zazwyczaj wyskakuje komunikat by sprawdzić układ wtrysku. Ale skoro kumaty mechanik tak mówi to pewnie coś jest na rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

sorki, że odgrzewam ale mam pododbny problem i podejrzewam też u siebie przepływomierz z powodu braku mocy do 2-2.2k obrotów, mimo że go czyściłem i podłączałem używane orginaly to nadal jakby za mało podaje powietrza w stos. do zadanego, turbo też bardzo powoli wstaje widząc logi ... 

Moze autor uporał się z tym problemem i tu zagląda jeszcze ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!