Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Spełnia RN0720?

 

Ta nowa zasada co ma zdziałać?

ELF jest 5 litrowy i w pełni zaspokaja jedorazową wymianę. A przy Twoim produkcie jest tylko 4 litry.

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak spełnia RN0720. Aby mieć 5 litrów trzeba kupić 4+1 ale nie wychodzi w sumie jakoś dużo drożej niż Elf (można jeszcze dostać rabat B)). Nowa zasada ma zapobiec przekroczenia stanu maksymalnego, w sytuacji kiedy na skutek przerwania wypalania dpf-u część paliwa dostanie się do oleju. Takie sytuacje w silnikach z dpf-em zdarzają się bardzo często i w sytuacji kiedy mamy poziom pod max to dość łatwo można ten poziom maksymalny przekroczyć. Przy połowie stanu margines jest dużo większy po prostu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta nowa zasada chyba nie została przez Ciebie zweryfikowana w silnikach dCi wyposażonych w DPF z piątym wtryskiwaczem, bo raczej nie ma sensu.

Ale reklama oleju i sklepu zawsze się prześlizgnie.

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak Wy, ale ja bym nie kombinował z olejami, skoro dedykowany olej to ELF z właśnie tą normą, którą potrzebuje dany silnik to kupowałbym tylko ELF'a i tak zrobiłem i nie żałuje wyboru bo silnik sobie super na nim śmiga w dodatku nie jest drogi :)! Dla potomków w 1.5 dCi - 110 KM wlałem 4,5l i na zegarze zapełnione są wszystkie kulki a w miarce jest nie co powyżej połowy stanu, więc uważam, że tyle powinniśmy wlewać:) pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rekomendowany (nie dedykowany) jest Elf ale nie ze względu na to, że jest tak świetnie dopasowany tylko umowę handlową tak jak np. w przypadku Castrola i VW. Elf i Castrol to masówka i oleje produkowane w różnych zakładach więc akurat kupując olej bardziej niszowy ale produkowany w 1 zakładzie mamy większą pewność co do powtarzalności i jakości produktu. Jak pokazują niezależne badania wiele dobrze reklamowanych olejów jest bardzo przeciętnych i można znaleźć produkty o lepszych właściwościach. Kolega marek pisze o reklamie ale sam jest pod jej wpływem B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja rozumiem, że musisz sprzedać swoje produkty, bo z tego żyjesz.

Ale, że wiesz pod czyim ja wpływem jestem? No takim szamanem to nie jesteś.

 

Po zakupie SCIII lałem Elf 5W/30, Total 5W/30 i w końcu dedykowanego Elfa RN0720, na którym silnik pracuje najlepiej i nie spala oleju.

Proste.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mrarek to było żartobliwie. Elfa też mogę Ci sprzedać w dobrej cenie ale trochę w tym interesie siedzę i po prostu znam lepsze produkty, które niekoniecznie muszą być sporo droższe. Akurat Elf Full tech jest całkiem niezłym olejem w rozsądnej cenie ale często ludzie przepłacają za olej dlatego, że jest on znanego rozreklamowanego producenta i wydaje im się, ze za tym idzie jakość ale niekoniecznie tak jest. Do Renault generalnie ludzie leją Elfa dlatego, że jest on rekomendowany przez Renault (i pisałem żartobliwie w tym kontekście)ale taka rekomendacja nie wynika z cech produktu tylko z umowy handlowej. Czasami jakiś producent na różne rynki rekomenduje stosowanie różnych olejów (jak np. KIA w Polsce rekomenduje Lotos-a) i nie ma to kompletnie nic wspólnego z właściwościami produktów tylko czysty biznes.

Tak na poważnie mam kilka pytań. Jakie inne oleje stosowałeś u siebie oprócz Elf-a i jakie spostrzeżenia? Jak wygląda dotrysk paliwa piątego wtryskiwacza w 1.5 (wtrysk jest do cylindra?) bo nie wiem jak to jest rozwiązane i czy faktycznie paliwo nie może przedostać się do oleju (wtedy faktycznie nie ma sensu zostawiania marginesu przy zalewaniu oleju).

Pozdrawiam

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Midland to dobre oleje i na pewno jest to marka godna polecenia. Niestety niszowe czy mało popularne produkty mają to do siebie, że ludzie często podchodzą do nich z dużą nieufnością i wolą bez zgłębiania tematu wybrać to co jak im się wydaje dobrze znają (tym bardziej jeśli za nieznany produkt trzeba zapłacić więcej niż za ten znany).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elf i Castrol to masówka i oleje produkowane w różnych zakładach więc akurat kupując olej bardziej niszowy ale produkowany w 1 zakładzie mamy większą pewność co do powtarzalności i jakości produktu.

A jak kupujesz jogurt np. Jogobellę, którą produkują w Polsce i Niemczech to czujesz różnicę w smaku? Przemysł rządzi się swoimi prawami i producenci pilnują procedur technologicznych by zapewnić powtarzalność produktu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat podajesz zły przykład bo w przemyśle spożywczym (a także w chemii gospodarczej) producenci oficjalnie przyznają, że produkty na różne rynki różnią się między sobą i to dość znacznie. Co do Jogobelli to nie wiem ale wiele produktów z Niemiec i Włoch smakuje inaczej niż teoretycznie te same produkty z naszych sklepów.

Co do pilnowania procedur przez producenta to chyba łatwiej jak się ma 1 zakład i w nim robi 100% produkcji a inaczej sprawa wygląda jak się ma kilkunastu podwykonawców rozsianych po całym świecie (np. w Ameryce Południowej w Rosji). Oczywiście jest cały system kontrolny i są kary itd. i w teorii pięknie cacy ale jak pokazuje praktyka w tego typu przypadkach jest różnie. Kolejna sprawa to użyte bazy olejowe i dodatki bo nie sądzę aby zakłady produkcyjne w Ameryce Południowej, Europie i Austarlii korzystali w 100% z tych samych dostawców bo to nie byłoby ekonomicznie uzasadnione więc można z dużym prawdopodobieństwem założyć, ze produkty z różnych fabryk będą się od siebie nieco różnić. Pomijając już fakt, że produkt pewnej znanej firmy w Niemczech ma inny kolor i zapach niż ten kupowany w Polsce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Szczerze mówiąc, przeczytałem ten temat i zadziwił mnie fakt, tak małej wiedzy o olejach które są dostępne na rynku. Jeszcze gorsze są teksty typu - "ELF jest tani to będzie ok" (a filtr oleju też zmieniacie czy co drugą wymianę?) albo "ile mam wlać oleju" (bagnet i instrukcja gryzie ?), kolejne - "jak sprawdzić poziom oleju", albo wymiany co 30k km - życzę powodzenia i chciałbym zobaczyć minę właściciela po 30k km na jednym oleju jak mu będą zdejmować miskę. Ludzie - nie znasz się na tym to zaprowadź do mechanika i śpij spokojnie. Dobre oleje są produkowane na bazie syntetycznej - Motul, Liqui Molly, Millers, Penrite, Meguin. Castrol to syf.

Chcecie zobaczyć jak oleje wypadają w testach tarcia - https://www.youtube.com/channel/UCLQb2UdBzX_lgTzaz4Ua1IA/videos

Dla fachowców którzy "dbają" o swój silnik, silniki po 30k km na jednym oleju (long life):

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja tak na przekór, choć nie lubię polemiki, co by światło z innej strony rzucić kolegom bo żadnym fachowcem od oleju nie jestem. Od odbioru samochodu z salonu w 2012 do dziś zmieniam olej co 30k km Jeżdżę właśnie na CASTROL Edge Profesional Titanium FST który kupuję w Inter Cars pod indeksem EDGE PROF.C4 5W30 1L Fakt, olej bardzo drogi na dziś cena w detalu w IC_Katalogu ONLINE to 108,40 za litr. Obecnie mam nalatane 235k km Przy 210k km miałem wymieniane panewki korowodowe i miska czyściuteńka, aż mechanik był zdziwiony bo mam jednego i wie, jak zmieniany jest olej. Oleju nie dolewam pomiędzy przeglądami. Jak kolego taki ewenement wytłumaczysz pisząc, że Castrol to syf? :) (starsi forumowicze co mnie znają, wiedzą, że nie jestem związany ani materialnie ani emocjonalnie z żadnym producentem olejów)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak przy zmianie co 30 tys. to aż dziwne. Ale Castrol generalnie robi oleje z co najwyżej średniej półki jakościowej a cena 108,40 zł za litr to jest zdrowe przegięcie bo za niecałe 200 zł lub niecałe 150 zł można mieć lepsze oleje w ilości 5l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!