Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Opony wielosezonowe - [Megane I phII]


limakcki

Rekomendowane odpowiedzi

ciach

 

Dzisiaj zakupiłem właśnie Klebery i od połowy następnego tygodnia zaczynam testowac ;]

Wg tego co wyczytalem w prasie i internegie to najrozsądniejsza opona jeśli chodzi stosunek ceny do właściwości na śniegu, a właśnie to było dla mnie głownym czynnikiem.

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki

 

5.13 - cytowanie

Tomik

Edytowane przez Tomik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój tato ma w swojej Megane takie gumy od roku i nie narzeka. Ja kupiłem teraz i zakładam za tydzień. Faktycznie oponki wydają się niezłe jak za taką cene (ja dałem 260zł/szt. 185/60/15 88H), chociaż troszke mnie martwi, że w testach dość słabo wypadają w hamowaniu na mokrym ... Za to dają radę na sniegu. MOje obecne vredki quatrac 3 w zimie były takie sobie, za to na mokrym bardzo fajne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Ja mam zamiar wielosezonówki teraz kupić, zastanawiam sie tylko jakiej firmy, je jeżdże w trasy tylko po mieście, spokojnie

dla mnie to duza oszczędność jeżeli nie będe musiał ich zmieniac co sezon, Wiem że opinie są różne ale jeżeli nie spróbuje to sie nie przekonam poradzcie czy online to bezpieczny zakup opon i podpowiedzcie firmę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A do tego huczą niemiłosiernie. Jeździłem trochę w lato na good year eagle vector 5 i było całkiem dobrze na suchym/mokrym - nie było zbyt głośno. W zime na nich nie jeździłem.

Edytowane przez klimi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Zakładałem i jedni sobie chwalą inni nie. Wszystko zależy kto na czym jeździł, bo jeżeli na starych zimówkach, a założysz nowego nawigatora to będziesz zadowolony. Niemniej uważam, że osiągi zimówki nigdy nie uzyska. jeżeli pewny model na wielosezon to wg mnie tylko goodyear vector 4seasons. Cena jest trochę zaporowa, ale ta guma faktycznie może konkurować z zimówką.

Patrzysz tylko w jedną stronę na oszczędność wymiany, a jeżeli założysz wielosezon będziesz go musiał wymienić dwa razy szybciej niż dwa komplety opon. Kolejna sprawa to chociaż przez życie tych opon pasuje je ze dwa razy zamienić stronami i przy okazji wyważyć. Osczędność? tylko w zakupie, a bezpiecznie nie jeździsz ani latem, ani zimą.

Tematów było sporo więc użyj szukajki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio użytkowałem takie oponki w megane I ph2 kombi - kleber quadraxer w wersji XL, a wcześniej vredestain quatrac 3. Generalnie jeździło się poprawnie. Teraz w megane II mam oponki sezonowe (kupione razem z autem) i widać "książkowe" różnice w zachowaniu opon. Na letnich w lecie jeździ się zdecydowanie bardziej pewnie (mniej pływają) niż na całorocznych z kolei na zimówkach na suchej drodze jeździ się gorzej niż na całorocznych, a na śniegu i błocie jednak zimówki są pewniejsze. Mimo to ja jeździłem na całorocznych przez 5 lat i polecam takie rozwiązanie, szczególnie jak jeździ się "wokół komina". Jedynie co, to trzeba pamiętać o ograniczonych możliwościach całorocznych oponek. No i nie licz na oszczędności finansowe - dobre całoroczne kosztują. Jedyna korzyść jest taka, że oszczędzasz sobi stresu związanego ze zmianą opon i nagłą zmianą warunków pogodowych.

Edytowane przez Maks79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Ja się nie mogę przekonać do całorocznych, chociaż wiele osób mi zachwala.

Zawsze się boję poślizgu - nawet jeśli nie ma ostatnio takich ostrych zim.

Czy są całoroczne szczególnie zaprojektowane, żeby sobie radzić nawet zimą przy oblodzonej nawierzchni?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy są całoroczne szczególnie zaprojektowane, żeby sobie radzić nawet zimą przy oblodzonej nawierzchni?

Na oblodzonej nawierzchni nawet najlepsze zimowe opony nie pomogą. Na takie drogi są opony z kolcami, ale u nas są zakazane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 7 lat później...

Dużo osób poleca Dębice Navigator 3, że ta najnowsza trzecia generacja jest znacznie poprawiona względem starszych generacji. 

 

Jeździł ktoś na nich latem/jesienią? Jak tak, to jak one się sprawują w ciepłym okresie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Prezes zmienił(a) tytuł na Opony wielosezonowe - [Megane I phII]

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!