Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wypadanie zapłonu, wibracje silnika


psz3mo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Temat dotyczy Megane II 1,6 82kW 2007 rok.

Samochód posiadam od kilku miesięcy, silnikowo nie było żadnych problemów, czy zimno, czy mokro odpala od tzw. kopa, nie szarpie przy przyspieszaniu.

Niestety od pewnego czasu borykam się z cyklicznym wypadaniem zapłonu (wg ELMa P0300, co niestety w diagnozie nie pomaga), które powiązane jest ze zwiększonymi wibracjami na silniku.

W skrócie:

- silnik nagrzany

- wolne obroty

- dłuższe oczekiwanie na światłach

- czuć wibracje silnika (bujanie budą, fotelami)

- gwarancja check engine na desce

- chwilowe przegazowanie powyżej 2tys obrotów bądź ruszenie spod świateł powoduje wyłączenie checka.

Teoretycznie ramy czasowe powiązane są z założeniem instalacji BRC - jednak pierwszy check na gazie wystąpił po 300km na gazie, kiedy to średnia temperatura dobowa wzbiła się powyżej 5*C. Podczas jazdy na benzynie checka nie mam, ale na ta chwilę wibracje są wyczuwalne również na benzynie. Być może na benzynie nie było to tak odczuwalne, bo komputer niwelował pojedyncze wypadanie, a na gazie spalanie jest inne i już może sobie nie radzić.

 

Nie na problemów z odpalaniem, czy przyspieszaniem, nie ma wibracji na zimnym silniku, rozrząd wymieniony niecałe 4 lata temu (jakieś 40tys km), tankowany na BP/orlenie

 

Co do tej pory zrobiłem

- kasowałem błąd, ale nawet podczas jazdy na benzynie i tak się pokazuje, pomimo braku checka,

- wymiana wszystkich świec - ori renault,

- podmiana, sprawdzenie, odpinanie cewek (wszystkie to beru/renault) - zero rezultatu,

- sprawdzenie przewodów dochodzących do cewek za pomocą oscyloskopu - odczyty z cewek 1-4 i 2-3 nieznacznie się od siebie różniły, ale niestety nie jestem w stanie powiedzieć co to może oznaczać,

- wymiana poduszek dolnej (hutchinson) i prawej (ori renault) - obie były trochę zmęczone, ale bez szału, mogły jeszcze jeździć, wymiana nie rozwiązała problemu,

- sprawdzenie ciśnienia na cylindrach - na trzecim ciśnienie jest o 2,5 bara niższe niż w pozostałych (reszta +/-12 - czy tu może być problem?

 

Co jeszcze w planie

- czyszczenie przepustnicy - bo coś mam małe obroty na ciepłym silniku ~700 (+/-30) może to powoduje zwiększone wibracje i wypadanie zapłonu?

- sprawdzenie uszczelek na dolocie, może jak kolektor ruszyli to się coś źle ułożyło.

 

Niestety co bym nie zrobił i myślał że jest ok to po przejechaniu 30km zaskakują mnie wibracje i pomarańczowa lampka.

 

Na chwilę obecną jeszcze próbuję na własną rękę znaleźć rozwiązanie, ale pogoda nie sprzyja, a i ręce opadają - jeśli się nie uda za 2 tygodnie stawiam samochód do warsztatu (takie terminy...), ale może jakieś podrygi uratują mnie od tego posunięcia.

 

Ps. Czy wypadanie zapłonu może być spowodowane niskimi obrotami?

Czy problemem może być słabe ciśnienie w cylindrze?

Jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Taki mały update, bo może kiedyś się komuś to przyda, jak będzie miał podobny problem:

 

- wymiana wszystkich uszczelek na dolocie nie pomogła, wymienione uszczelki: przepustnica, kolektor dolotowy, odma kolektora, uszczelka pod aluminiową podstawą wtrysków.

- samochód trafił do serwisu, clip nie pomógł, od strony elektryczno-zapłonowej było wszystko ok,

- podejrzenie nieszczelności na zaworach - decyzja o zwaleniu głowicy i werdykt potwierdzony. Do wymiany zawory na 2 cylindrze (poza p0300 wyskoczył, błąd p0302, więc cylinder się zgadza).

 

Obecnie czekam na zakończenie naprawy i mam nadzieję, że teraz będzie dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód odebrany, na razie pogoniłem go trochę po ekspresówce i pokulałem się po mieście. Mechanik stwierdził, że wygląda na to, że komuś kiedyś urwał się pasek rozrządu i zrobione było tak jak było, byle po prostu jeździł.

Koszt takiej zabawy to 1320 zł, a w niej:

- 8 zaworów - na dwóch cylindrach (widziałem próbę szczelności i po jej wyniku, stwierdziłem, że wymieniam zawory na cylindrach 1 i 2 - liczą od skrzyni),

- uszczelniacze,

- uszczelka głowicy,

- pasek rozrządu,

- planowanie głowicy,

- kilka innych mniejszych czynności mających na celu doprowadzenie silnika do ładu,

- robocizna.

Pewnie dałoby się to zrobić taniej, pewnie i drożej. Generalnie wiem, że akurat ten mechanik fuchy nie zrobił i jest zrobione to dobrze.

Obecnie kultura pracy silnika to niebo, a ziemia. Patrząc na niego to wibracje na wolnych obrotach praktycznie nie istnieją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!