Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rozładowany akumulator? samochód nie zapala.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie wszystkich,

Nie wiem czy piszę w dobrym dziale ale zupełnie nie wiem jak ocenić usterkę w mojej 'Renacie'.

Problem polega na tym, że tydzień temu podczas próby włączenia samochodu nie było żadnej reakcji (kontrolki sie nie paliły, centralny zamek nie działał etc)- podładowałem akumulator przy pomocy kabli i po jakimś czasie samochód nie zapalił ale silnik 'kręcił' (dodatkowo kontrolki zaczęły działać, centralny zamek, wycieraczki etc). Postanowiłem wyciągnąć akumulator i dać znajomemu do podładowania przy pomocy prostownika.

Dziś akumulator podłączyłem, wsiadam do samochodu, naciskam sprzęgło, naciskam start - zapalają się wszystkie kontrolki (informacja "oil level ok"), natomiast silnik nawet nie zakręcił (usłyszałem że chłodnica zaczęła pracować ).

Przy kolejnych próbach odpalania pojawiła się informacja "electronic fault" potem ponownie "oil level ok" i znów silnik nie kręci (zero reakcji) jakby rzeczywiście nie widział próby zapalenia silnika (własna interpretacja). Bardzo mnie to dziwi bo tydzień temu jednak podczas próby zapalenia silnik kręcił, wiec rozrusznik sądzę że przynajmniej podejmował próbę zapalania, teraz brak reakcji.

Kilkuminutowa rozmowa z mechanikiem nic nie dała :unsure: ale stawiał raczej na konieczność kontaktu z elektrykiem niż mechanikiem.

Bardzo proszę o pomoc i z góry dziękuję

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

usłyszałem że chłodnica zaczęła pracować

Rozumiem,ze chodzi Ci o wentylator chłodnicy? Pytanie, czy wentylator się włącza i chodzi? Jak długo, tzn. kiedy milknie?

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

styki przy akumulatorze i bezpieczniki na klemie + trzeba by posprawdzać , przewód masowy co idzie na karoserie ,

na próbę można by spróbować , podłączyć inny akumulator , jak jest za słaby prąd do przekaźnik " nie puści " i rozrusznik nie zakręci .

jak to nie pomorze to najlepiej podłączyć się clip -em na pewno pokaże jakieś błędy

Pozdrawiam

Edytowane przez RANAULT1
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem,ze chodzi Ci o wentylator chłodnicy? Pytanie, czy wentylator się włącza i chodzi? Jak długo, tzn. kiedy milknie?

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Tak, usłyszałem po próbie właczenia samochodu. Jak wysiadałem z samochodu i zamykałem go to wciąz to słyszałem.

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Może rzeczywiście posprawdzac te bezpieczniki i styki przy akumulatorze jak poradził RENAULT1 tylko wciąz dziwi mnie to że tydzień temu samochód jeszcze 'kręcił' przy próbie uruchomienia silnika a teraz nic sie nie dzieje....postrawdzam i dam znac.

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Dzięki wielkie.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6, 5.9 - Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to być problem z masą, ale raczej z masą lub + modułu UPC. Lub uszkodzony ten moduł. Skoro silnik nie zapala, a wentylator kręci (nie sprawdziłeś czy w ogóle się wyłączył jak zamknąłeś samochód?) to raczej coś nie tak z UPC lub z przewodami go zasilającymi.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co mnie przedrzeźniasz :?:

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Wyciagnalem jeszcze raz akumulator, posprawdzalem kable, podlaczylem ponownie. Posprawdzalem bezpieczniki, wszystko wyglada ok. Wentylar sie wylacza krotko po zamknieciu samochodu. Chyba interwencja elektryka bedzie wskazana...

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6, 5.9, 5.13 - Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdejmij pokrywę od modułu UPC i zobacz czy nie jest zalany, czy styki nie są zaśniedziałe. Pod modułem UPC są jeszcze bezpieczniki odpowiedzialne np. za zasilanie modułu w kabinie, tez sprawdź. Nie sprawdzaj bezpieczników "na oko" tylko miernikiem lub kontrolką. Często nie widać przepalenia bezpiecznika.Jeżeli się nie za bardzo znasz, to tak, tylko elektryk samochodowy Ci pomoże. Jeżeli się trochę znasz to w dziale download masz schematy elektryczne i tam jest opisany cały ten moduł, co na jakim pinie jest, i po kolei sprawdzasz zaczynając od zasilania i czy jest masa, itd.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem tylko na zegarach pojawił mi się komunikat `blocked sterring` czy coś w ten deseń, kierownica się kręciła mimo, że nawet zapłon się nie włączył. Zero reakcji na przycisk Start/Stop. Podładowałem aku ale nic to nie dało. Przełożyłem inny akumulator i auto zakręciło. Jak pojechałem do znajomego na sprawdzenie stanu akumulatora to okazało się, że szmelc bo miał praktycznie zerowe ładowanie. Więc proponował bym przełożyć jakiś inny akumulator albo zwyczajnie aktualny sprawdzić miernikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mireczek 01, nie przedrzeźniam a cytuję ale widzę że tutaj się raczej tego nie powinno robić :rolleyes: Rozmawiałem z elektrykiem który poradził sprawdzić jeszcze rozrusznik - jeśli to nie podziała to niestety trzeba będzie zholować megankę.Niestety nie znam się, miernika nie mam, o schematach w ogóle nie wspominam:) bardzo dziękuje Ci za pomoc.

Edytowane przez Igor_krk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!