Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Z powodu pęknięcia końcówki sprężyny, jestem po wymianie przedniej sprężyny amortyzatora wraz z łożyskiem i poduszka z przodu z prawej strony(zrobiłem tylko jedna stronę że względu na ograniczony budżet) zamntowalem czesci kyb sprężyna i snr łożysko i poducha

Po wymianie było wszystko ok przez ok 150 km, i dosłownie nagle po spokojnym przejechaniu progu zwalniającego, zaczęło się skrzypienie i stukanie z okolic właśnie przedniego mcpersona przy pokonywaniu nierówności i mniejszych i większych. Odkrecilem koło i sprawdzalem nic nie jest luźne wszystko wygląda ok.

Mam pytanie co to może być? Czy może nowe gumy łożyska mogą tak skrzypiec? Ale też jest czasem jakby bardziej lekkie stukanie, nie wiem zupełnie co to może być

Sam wykrecalem I montowalem kolumnę ale sprężynę i łożysko i poducha montował mechanik, czy to możliwe że np sprężyna jest źle założona gora-dol?

Drdźcie coś bo strasznie wkurza to w trakcie jazdy

Z góry dziękuję

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W poduszce jest guma, nie będzie skrzypieć. Sprawdź, czy 3 śruby mocujące łożysko są dokręcone jak trzeba i śruba amortyzatora przy poduszce. U siebie po wymianie z jednej strony miałem mocne stuki i wszystkie 3 śruby były dokręcone, ale jakieś pół obrotu za mało. Zobacz też uszczelkę przy talerzu amortyzatora, w miejscu gdzie się opiera sprężyna, może krzywo wsadzona, wysunęła się i metal trze o metal.

Edytowane przez sKarlosMegane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

dzięki za odpowiedz

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

sprawdzałem już wczesniej dokręcenie 3 srub, sa mocno dokręcone (mocniej nie chce bo mogą już się ukręcić myślę)

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

a uszczelka jest ok zamocowana też sprawdzone

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

a czy sprężyna może byc zamocowana zle, tna na odwrót góra dół?

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6, 5.7, 5.9 Ludzie :!:

Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;)

Trochę szacunku dla czytających. -Prezes

 

Dodano: 24 maj 2017 - 07:50

Jeszcze dopowiem co zauważyłem, w czasie deszczowej pogody, kiedy jest większa wilgotność powietrza, skrzypienie jest znacznie mniejsze, więc myślę że jest to związane z elementami gumowymi

czy możliwe że trafiła mi stara poduszka amortyzatora i dlatego sztywna kuma daje znać o sobie?

czy wtedy mogę pokusić się o zwrot do sprzedawcy?

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

dziwi mnie też to, zaraz po montażu było ok wszystko, dopiero po przejechaniu ok 150 km zaczęło się

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

proszę o pomysły, bo bardzo wnerwia mnie ten hałas, a wcześniej na oryginałach od nowości było tak cichutko...

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7, 5.9 Ludzie :!:

Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;)

Trochę szacunku dla czytających. -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym obstawiał łożysko. Sprężyna jest na tyle mocno dociśnięta że nie ma możliwości się obrócić.

Ja też niedawno zmieniłem łożyska na SNR i dosłownie po pół roku użytkowania ponownie słyszę stuki/sprężynowanie.

Albo te łożyska są kiepskiej jakości, albo jest to podróbka.

Niestety trzeba ponownie rozkręcić macphersona i podmienić łożysko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedz. Też coraz bardziej się skłaniam do tego że to poduszka. Jeszcze tylko mam myśl czy sprężyna ma górę i dół, a źle (na odwrót) zamocowana może mieć wpływ na pracę poduszki (np. jakiś kąt itp.)?

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Pewnie za rok, dwa czeka mnie wymiana amortyzatorów, więc jeśli nie będzie się pogarszać to poczekam do tego momentu.

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Czy te dzięki i praca teraz mogą mieć wpływ na parametry i pracę zawieszenia, wpływ na jazdę?

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem pewien ale chyba nie da się założyć odwrotnie ze względu na inne średnice (siedzisko vs. łożysko).

Generalnie jazda ze zużytym łożyskiem będzie skutkowała nieprzyjemnymi dźwiękami oraz przyśpieszonym zużyciem sprężyny.

Dodatkowo mogą pojawić się problemy przy skręcaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi, jak będzie się pogarszać to wtedy zmienie ta poduszkę. A przy wymianie zwrócę uwagę na montaż/strony sprężyny żeby mieć pewność wieksza nie teraz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Też pękła mi sprężyna na przodzie wymieniłem dwie, było bardzo ciężko ją ścisnąć, jak porównywałem ze starą ori wymiarami była identyczna, po wymianie zaczęły się trzaski, więc wymieniłem łożyska z gumami (SNR) był jeden dzień ciszy, teraz znów zaczęło delikatnie trzaskać przy skręcaniu, czy wymieniać sprężyny na inne? nie chce uszkodzić nowych łożysk bo podejrzewam że sprężyna jest zbyt twarda. Jak tak to jakiej firmy sprężyny polecacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Jestem po wymianie mcphersonów (sprężyny / amory / górne mocowania), początkowo mechanicy założyli sprężyny KYB. Niestety okazało się, że przy nierównościach poprzecznych (np. podjazd / zjazd z "policjanta") z zawieszenia wydobywają się dziwne odgłosy. Auto wróciło do serwisu, a mechanicy założyli drugi komplet sprężyn KYB niestety i znowy to samo. Dopiero przy trzeciej próbie montażu sprężyn LESJÖFORS zawieszenie zaczęło działać tak jak należy i nie ma już żadnych hałasów. Także uczulam przed sprężynami KYB do Megane II. Być może poszła jakaś felerna partia czy coś, bo generalnie to bardzo dobra firma.

Edytowane przez partyboy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!