Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II phII PB/LPG


hwfreak

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jestem tutaj nie z konkretnym ogłoszeniem a bardziej zbiorem pytań o Megane II phI z motorkiem 1.6l.

Jak wygląda kwestia awaryjności phI z benzyną? Wiem, że jak 1.6 to klasycznie KZFR albo już padło albo padnie, ale jak z elektryką? W budżecie 10-13k (na zakup zagazowanego ew. benzyna i zagazowanie) już będą się pojawiać 2004-2007 z przebiegiem poniżej 200k i bajerami typu klimatronik, tempomat, czujniki deszczu i zmroku itp. O ile w phII nie boję się w ogóle to jak wygląda sprawa z phI? Mocno się sypie elektryka poza żarówkami?

Edytowane przez hwfreak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 2004 rok, tylko, że 1.4 z LPG, prawie cztery lata jeżdżę, z elektroniki miałem tylko jedną awarię, taśma airbag kierowcy, a tak to kompletnie nic, więc bajki, mechanicznie podnośnik szyby ale to nie elektryka dała ciała.

 

PS

sprzedaję :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ph1 czasem daje o sobie znać również moduł UPC pod maską, ponieważ jest to kiepsko zaprojektowane i zdarza się jego zalewanie wodą z podszybia, co skutkuje różnymi problemami z odpalaniem, brakiem światłeł itp. W polifcie tak jak piszesz elektryki aż tak bym się nie bał ;) . Jak znajdziesz zadbany egzemplarz to weź też pod uwagę motor 1.4 98KM, to naprawdę niezawodny silnik ze względu na to że nie ma w nim problematycznego KZFR.

Edytowane przez zajchow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 3.05.2017 o 10:11, zajchow napisał(a):

Jak znajdziesz zadbany egzemplarz to weź też pod uwagę motor 1.4 98KM, to naprawdę niezawodny silnik ze względu na to że nie ma w nim problematycznego KZFR.

Codziennie 25km do pracy i 25km z pracy obwodnicą Krk, 1-2 razy w miesiącu trasa po 350km do domu rodzinnego i 350km powrotna. 1.4 98KM to za mało :)

No skoro przy benzynce nie ma co się martwić phI to może wezmę pod uwagę. O ile mogę ten moduł UPC "na własną rękę" trochę zabezpieczyć od wody.

A jeszcze pytanie. Koleszka co kupił sobie Megane CC phII twierdzi, że jak oryginalnie nie miał składanych automatycznie lusterek i grzania foteli to i tak miał kable wypuszczone. Prawda to?

 

Dodano: 04 maj 2017 - 15:46

  W dniu 3.05.2017 o 09:42, pcz_07 napisał(a):

sprzedaję

 

Gdybyś sprzedawał 1.6 to byśmy się jakoś ustawili :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy takich trasach/przebiegach brałbym pod uwagę też i 2.0 16V, spalanie nie będzie dużo większe. Nie prowadzę statystyk ale mam wrażenie że mniej ludzi pisze na forach o problemach z 2.0 niż 1.6. Co do kzfr jest jakoś mniej podatne na uszkodzenia, wytrzymuje dłużej w 2.0.

Z elektryką bywa różnie - zależy jak trafimy/jakie mamy szczęście ale nie ma specjalnie tragedii, sporo problemów jest namierzonych i do rozwiązania, a jak dbasz o samochód to i ilość problemów będzie mała.

Jak zadbasz o odpływy to nie powinno być problemów z zalewaniem elektroniki.

Czy dany model będzie miał już dane wiązki może też zależeć od wersji, te najbiedniejsze np mogą nie mieć instalacji tych dodatkowo dobieranych, z tym może być też różnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze 120 sztuk Meganek II HB na otomoto (B, B+G) z rocznika 2004 i wyżej do 13tys pln raptem 14 sztuk to 2.0, 71 sztuk 1,6 i 30 sztuk 1,4 a kolejnych 5 nie ma podanej pojemności oraz mocy.

Tym sposobem mamy 2x więcej motorów 1,4 i 4x więcej 1,6 w kraju :/ Doliczyć ile z tych 2.0 jest zajechane i poprzekręcane to z moim szczęściem ta jedna czy dwie znośne sztuki są na półwyspie helskim...

1.4 mogą być już umęczone więc zostaje mi targować się ze sprzedawcami żeby odłożyć na KZFR do 1.6 :(

 

Edit: nie uwzględniłem ile z tych sztuk odpada z powodu posiadania 3 a nie 5 drzwi.

Edytowane przez hwfreak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Cytat
Codziennie 25km do pracy i 25km z pracy obwodnicą Krk, 1-2 razy w miesiącu trasa po 350km do domu rodzinnego i 350km powrotna.

 

Z takimi przebiegami nie warto pomyśleć o dieslu ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wolę benzynę to raz, dwa zakup diesla to już tylko polift więc i ciężki budżet, trzy auto będzie trzymane pod chmurką a zima może być sroga więc akumulator i ropa musi być pierwsza klasa.

 

Dodano: 05 maj 2017 - 20:32

Proszę o wstępną ocenę tej Meganki. Coś mi nie pasuje kolor konsoli środkowej i radio:

Mój odnośnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przejechałem 120 tys. km (łącznie megi ma 240) i jeśli chodzi o elektryke, to przez ten czas obluzowała się wtyczka sprzęgła kompresora klimy, przez co kompresor nie działał i nie było chłodzenia. Poprawiłem to we własnym zakresie, koszt 0 zl. Poza tym żadnych problemów z elektryką. Tak w ogóle to od dawna uważam, że opinie o awaryjnej elektryce we francuzach nie mają odzwierciedlenia w rzeczywistości. Mogę się ponadto wypowiedzieć na temat silnika 1.4 i lpg, bo taki akurat zestaw działa w moim aucie. Silnik nie sprawia absolutnie żadnych problemów . Największy problem z tym silnikiem to hałas przy jeździe autostradowej, choć przypadkowi pasażerowie stwierdzają, że auto jest ciche w jeździe miejskiej. Myślę, ze lepiej celować w silnik 1.6, pomimo, że ma KZFR. Podejrzewam, ze 1.6 jest w podobnym stopniu głośny co 1.4 ale jest jednak nieco mocniejszy a i pali tyle co 1.4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spalanie w 1.4 i 1.6 zapewne jest podobne bo to podobne silniki ;). Ja jednak w przeciwieństwie do Ciebie pawlos bałbym się 1.6, nie wiem może wynika to z lektury tematu o KZFR ;) stąd wolałbym 1.4 ;)

Co do 2.0 warto wziąć pod uwagę, również nie widziałem, żeby ktoś z tym motorem skarżył się na KZFR. Pytanie czy faktycznie jest dużo bardziej wytrzymałe, czy po prostu jest tak mało meganek z tym silnikiem ;)

Edytowane przez zajchow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z racji małej ilości Meganek w nadwoziu HB rozglądam się też za kombi. Pytanie. Czy z racji przedłużenia nadwozia doszły jakieś nietypowe i newralgiczne punkty na które trzeba zwracać uwagę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Przeciera się wiązka elektryczna na przejściu do klapy. Poradzi sobie z tym każdy elektryk, a można i samemu. 2. Plastikowa nakładka (przedłużenie dachu) może się oderwać podczas jazdy z powodu naderwanych mocowań. To są pierdoły. Ja brałbym pod uwagę tylko kombi. Raz że ładniejszy a dwa, że o wiele bardziej funkcjonalny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 7.05.2017 o 11:01, pawlos napisał(a):

Raz że ładniejszy a dwa, że o wiele bardziej funkcjonalny.

 

Raz to kwestia gustu i mi się podoba okrągła dupka w HB :rolleyes:

Dwa dla pary bez dzieci akurat ta funkcjonalność kombi aż takiej różnicy nie robi, a jak się potomstwa dorobimy to se kupię scenica do kompletu <piwko>

Co o tym myślicie?

Mój odnośnik

 

Dokładnie chodzi mi o bagażnik :/ Sprzedający poinformował, że butla na 67 litrów gazu była by za ciężka na plastik w bagażniku dlatego mamy takie "szyny". Ponoć jest to oryginalna instalacja gazowa założona w salonie Renault w Holandii.

 

Dodano: 07 maj 2017 - 21:56

Wiem, że trochę zawiewam spamem ale zależy mi na odpowiedzi, bo jutro jadę po pracy oglądać autko.

Mój odnośnik

Nie podoba mi się to mocowanie butli, mało tego to jest butla 67L o.O

Nie podoba mi się pofalowanie wykładziny w bagażniku (jakby zalana?)

Czy jest możliwe, że założono w salonie Renault w Holandii butlę STAKO (i to w taki sposób!?) i instalację AG (wg sprzedającego LPG to jest oryginał z salonu)?

Czy wam coś się nie podoba w nim poza bagażnikiem?

 

Jutro po oględzinach o ile wszystko będzie wydawało się spoko to wezmę VIN, odżałuję te 30zł i zapłacę za historię i ustawię się do ASO w Krakowie na przegląd.

Edytowane przez hwfreak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg. mnie wygląda na flotówkę, dlatego sprawdź dobrze przebieg. Myślę tak patrząc na wyposażenie. To co sprzyja bezpiecznej jeździe ma na wyposażeniu (tempomat, ESP itp), a reszta to taki golas z wersji AUTHENTIQUE.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 7.05.2017 o 20:39, mireczek01 napisał(a):
golas z wersji AUTHENTIQUE

No nie aż taki golas. 4 elektryczne szyby, klimatronik, tempomaty itp. Poza wymyślną kolorystyką wnętrza i szybkami w dachu to raczej większość wyposażenia ma (brak grzania tyłków na 90% i lusterka elektrochromatycznego na 80%). Przebieg potwierdzą w ASO po nr. VIN no a to co w PL to domysły. Jak w Holandii robił na flocie to przynajmniej w ASO będą mieli ile tego nalatane było. A co tutaj w PL to jak zwykle tajemnica... A co sądzisz o tym bagażniku? Ta butla tak wpakowana jakby na siłę i te płaskowniki. Nie wspominam o wykładzinie jak po zalaniu.

 

Dodano: 08 maj 2017 - 11:36

W temacie tej meganki:

Mój odnośnik

 

wg sprzedającego auto bezwypadkowe i sprawne technicznie. Przegląd do lutego 2018, sprowadzona z Holandii w lutym 2017, OC na miesiąc. No teraz to się boję totalnie... Dlaczego auto sprowadzone było w lutym a OC kupione dopiero teraz i to na miesiąc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!