Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Samochód jak w profilu instalacja LPG założona przy przebiegu 19100km pod koniec września 2016. Do instalacji nie mam żadnych zastrzeżeń nic nie przerywa itp.

Silnik jak na okres zimowy dość szybko osiągał temperaturę 90*C.

Lecz po starcie ze świateł przy temperaturze zewnętrznej (-20 do -5) temperatura spadała od 70 stopni w ciągu kilku- kilkunastu sekund i przejechaniu 50-150 metrów po czym w kilkanaście sekund wracała do 80-84-90 by następnie spaść do 70 przy hamowaniu silnikiem.

Przy temperaturze zew. około 4 do 12*C temperatura w/w sytuacji spada do około 75-78 stopni (na wyświetlaczu temp. "gaśnie" duży kwadrat).

Czasem tylko spadnie do 80-83*C przy temp. zew. powyżej 12*C. Generalnie im cieplej na zew. tym mniejszy spadek.

Kolejny przykład z wczoraj.

- temp. zew. 12*C, prędkość na tempomacie 130km/h, temperatura waha się w ciagu 15-25 sekund w przedziale 85-97*C.

Co może być przyczyną wyżej wymienionych sytuacji ?

W poprzedni okresie zimowym 2015/2016 temperatura silnika spadała do poniżej 80 stopni przy poniżej temp -22*C i mocnym nadmuchu ciepłego powietrza w kabinie co mogłem jakoś wytłumaczyć lecz i tak wtedy zauważyłem to może 2 razy.

pz

EDIT:

Dziś temperatura przy spokojnej jeździe rosła do 97 stopni nie było spadków niezależnie od sytuacji po czym w ciągu 20-30 sekund spadała w czasie normlnej jazdy do 83 stopni by znów wzrosnąć do 90 lub ponad. Przejechałem 2 odcinki po 8 km więc mogłem praktycznie zaobserwować to tylko raz do dwóch w ciągu jednego przejazdu.

EDIT 2: data 8.06.2017. Jadąc wieczorem w trasie z tempomatem 102km/h na 6 biegu, temperatura w ciągu minuty dwukrotnie skacze między 82 a 96 stopni. Trzymałem tak prędkość przez około 5-6 minut.

Edytowane przez m0Del
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temperaturę odczytuję za pomocą interfejsu OBD2 Vgate i smartfona z aplikacją Piston.

Według tego zestawu drugi kwadrat wyświetlacza elektronicznego w zegarach podświetlany jest przy temperaturze 80*C - gaszony jest przy około 78*C. Pierwszy kwadrat podświetlany jest przy temperaturze 50*C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
  • 4 tygodnie później...

Takie skoki temperatury to chyba norma. 

Jestem świeżo po wymianie termostatu i mam dokładnie tak samo rośnie do 96-97 i spadek w kilka sek. do 80-kilku i tak w kółko. Aktualnie rano -8* i bez zmian(cały czas trzyma oba kwadraciki od temp)   

Edytowane przez QsOor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Podepnę się pod temat. U mnie też zauważyłem wahania temperatury. Przykład  z wczoraj, na zewnątrz 22 stopnie i powrót z pracy do domu przez miasto (dystans 9 km). Przez całą drogę  i postój na światłach temperatura wahała się w zakresie 78-83 stopnie.  Klimatyzacja i nawiew wyłączony. Czy te temperatury nie są za niskie jak na panujące wtedy warunki ?  Rano po odpaleniu i ruszeniu od razu, silnik osiąga temperaturę 82 stopni w ok. 5 min. po czym zaczyna ona skakać we wspomnianym przedziale. 

 

Druga sprawa, to biała maź na ściankach w zbiorniku z płynem chłodzącym. Płyn jest czysty, samochód pracuje dobrze, więc to pewnie uszczelka pod obudową termostatu puszcza,. Czy wymieniać tylko uszczelnienie, czy też przy objawach, które opisałem, pasowałoby też wymienić termostat ?  Czy w ogóle można wymienić sam termostat, czy też konieczna jest wymiana wraz z obudową ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!