Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Sprężarka Klimatyzacjii- co jest?


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, zakładałem taki temat, ale został zamknięty. Patrzałem tematy na forum lecz nie znalazłem rozwiązania.

Sprzęgło klimatyzacji nie załącza się, wciskam przycisk AC, nic się nie dzieje.

Napięcie na wtyczce od sprężarki 0,06 V, Sprężarka na krótko działa, Czujnik ciśnienia nowy, bezpieczniki wszystkie dobre, napięcie na czujniku jest, gdzie szukać problemu ? Która wtyczka odpowiada za podłączenie czujników do skrzynki z bezpiecznikami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę więcej przedrzeźniał przedmówcy.

Nie cytuj całego posta jeżeli odpowiadasz bezpośrednio pod nim.:!:

**********************************

Jakoś wątpie aby to było w moim przypadku zwłaszcza, że gdy wyciągnąłem wszystkie wtyczki z komputera, okazało, się że styki są w złym stanie, przeczyściłem.

**********************************

Początkowo napięcie na wtyczce sprężarki wynosiło 0,06 V, obecnie po przeczyszczeniu wynosi 0,09 - 0,1 V czyli moim zdaniem problemem będą styki, teraz pytnie w której kostce?

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 - Enter, 5.13 - cytowanie

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem pewien w 100% ale zasilanie sprzęgła sprężarki podawane jest chyba z modułu bezpieczników pod akumulatorem, na 99% jest sterowny przez przekaźniki.

Opis modułu masz na downloadzie, schematy również.

Zmierzone przez Ciebie napięcie oznacza, że nie masz tam w ogóle zasilania, czyli nie dochodzi zasilanie na sprzęgiełko.

Poza tym kolega Ojinau ma rację, były takie przypadki, ja bym od tego zaczął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem po kablach, plus to pomarańczowy kabelek który wchodzi do szarej podłużnej kostki w komputerze. Brak jakiegokolwiek napięcia z tego pinu. Komputer z interfejsem DELPHI da rade stwierdzić czy klimatyzacja nie jest dezaktywowana?

AA i dodam jeszcze bo może to być powiązane, wentylator po kliknięciu AC włącza się, więc raczej komputer wie, że klima powinna być w tym momencie włączona.

Dodam jeszcze, nie wiem czy to może mieć jakieś znaczenie, prąd jest na bezpieczniku od sprężarki, może być tak, że przekaźnik będzie walnięty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację, załączenie wentylatora świadczy o sprawnym działaniu układu klimatyzacji. Masz problem z przejściem od bezpiecznika do wtyczki lub na połączeniu w samej wtyczce. Napięcie na bezpieczniku pojawia się po załączeniu przekaźnika więc przekaźnik sprzęgła klimatyzacji jest sterowany i sprawny.

Możesz spróbować kawałkiem przewodu podać bezpośrednio napięcie z bezpiecznika do pomarańczowego przewodu zasilającego sprzęgło sprężarki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pinie 5 nie ma napięcia w szarej wtyczce z której wychodzi poamrańczowy kabel na sprzęgło klimatyzacjii. Przekaźnik, chodzi o ten brązowy pod skrzynką ? Dzisiaj go wyjąłem i okazuje się, że jest sprawny. Dodam, że po wyjęciu i włożeniu komputera wywaliło mi błąd ABS, ten przekaźnik jest napewno od sprężarki?

Jak rozwiązać problem z tą klimatyzacją?

 

Edit 3 %%

Sprawdzone wszystko, stycznik załącza wszystko jest okej, i teraz dosyć banalne pytanie lecz tego nie wiem, czy jeżeli jest kompletny brak czynnika w układzie, czujnik może blokować podawanie napięcia na sprężarkę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam, że po wyjęciu i włożeniu komputera wywaliło mi błąd ABS, ten przekaźnik jest napewno od sprężarki

Przekaźnik od sprężarki jest wlutowany w moduł UPC. Brak ciśnienia lub niesprawny czujnik ciśnienia nie załączy przekaźnika sprężarki i nie załączy też wentylatora na chłodnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie dziura w układzie klimy i brak czynnika nie pozwala na włączenie sprężarki. także chyba to kolejne z potwierdzeń czemu nic się nie dzieje

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7 Ludzie :!:

Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;)

Trochę szacunku dla czytających. -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie problemem była u mnie wtyczka od czujnika to jedna sprawa. Po wymianie wtyczki nadal był problem. Okazało się, że przy nabijaniu klimy było zaledwie 10 gram czynnika oraz do wymiany zaworek przez, który się ją nabija. Sprawa prosta. Rozkopałem całe auto, wychodzi na to, że poszukiwania trzeba zaczynać od najprostszych przyczyn.

Pozdrawiam i dziękuję za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny dzień walki z klimatyzacją, klima manualna, pewnego razu klima przestała działać, myśląc że może nie ma czynnika pojechałem ją nabić i okazała się pełna, diagnosta skasował błędy, z kompa odpalił kompresor i hulała tak jeden dzień, wsród błędów było zwarcie na czujniku ciśnienia.

Kupiłem nowy czujnik ORYGINAŁ i dalej nic, jak nie działa tak nie działa!

Z rzeczy które przejrzałem to wtyczka od kompresora, wtyczka od czujnika ciśnienia, wiązka, bezpiecznik sprzęgiełka, wszystko ok, napięcie na wtyczce od kompresora na spoczynku jest w okolicy 1.4 V, auto na noc stało bez aku,

Klima po podaniu zasilania bezpośrednio na kompresor śmiga aż miło, wentylator pracuje.

Powiedzcie co jeszcze sprawdzić, szlag mnie trafia już, postawię skrzynkę browarów jak ktoś mi pomoże!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz sobie styki, szara wtyczka z 3-ma kabelkami (chyba ale nie dam sobie ręki uciąć ), piąty pin od lewej to pomaranczowy kabelek, wypnij tą wtyczkę odpal auto włącz klime zaobcz czy tam Ci wychodzi napięcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć , słuchajcie napełniłem niedawno Klimę w mojej megance 2 . silnik 1,5 dci rok 2004. problem polega na tym ,ze klima nie działa dobrze, znaczy się nie chłodzi tak jak powinna a od sprężarki ( chyba ) słychać dziwny dźwięk. mam przy tym bardzo suze obciążenie na silniku. podaje link do filmiku na yt, tam nagrałem objawy jakie mam.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6, 5.7 oraz pkt. 6 Ludzie :!:

Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;)

Trochę szacunku dla czytających. -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!