Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Odgłos tarcia w trakcie hamowania


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

w mojej Megane II 1.4 PhI zaczął występować problem z przednimi hamulcami. Mianowicie w momencie hamowania słychać głośny szum (tarcia), natomiast oprócz tego nawet bez hamowania słychać odgłos metalicznego ocierania.

Myślałem, że były zużyte klocki, więc wymieniłem na lepsze (choć tamte były jeszcze w 50%) i teraz jest jeszcze gorzej. Czy problem może leżeć w uszkodzonych tarczach (również około 50% do wymiany), czy w zużytych zaciskach? A może to jeszcze coś innego?

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciągle, lecz:

- Jechałem do marketu 2km, udało mi się praktycznie zero hamowania, kilka leciutkich przyhamowań - brak objawów metalicznego tarcia. Tarcze ledwo letnie.

- Wracałem z marketu, na ostatnich 500m przyhamowałem 3 razy tak jak się w trakcie normalnej jazdy hamuje - szum w trakcie hamowania, po zaprzestaniu odgłos cyklicznego metalicznego ocierania. Tarcze gorące, że nie da się przytknąć palca, tylko od razu odruch uciekania. Dodatkowo na postoju jak mocno wciskałem hamulec, to jego powrotowi towarzyszył głośny świst zasysanego powietrza, wcześniej na to nie zwracałem uwagi, nie wiem czy to normalny objaw.

Wydaje mi się, że mogą nie odbijać hamulce, lecz dziwny jest wtedy ten głośny szum w trakcie hamowania.

Zanim to się zaczęło, w ciągu ostatnich kilku tygodni, zdarzało mi się, że po nocnym postoju słychać było takie głośne, głuche "pum" przy ruszaniu, jak by hamulce się zwalniały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Szuranie" hamulców po dłuższym postoju to rzecz normalna. Tarcze zachodzą rdzawym nalotem od wilgoci i pierwsze kilka hamowań ściera ta warstwę. Później powinno być ok.

Cykliczne metaliczne cykanie/ocieranie może świadczyć o tym, że z zaciskiem jest coś nie tak i klocek odbija się o tarczę. Miałem taką sytuację w aucie służbowym. Cyk cyk cyk, a przy minimalnym nacisku hamulca następowała cisza.

Szedł bym tropem sprawdzenia w pierwszej kolejności czy klocki odbijają poprawnie. Może tłoczki się zapiekły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obstawiam

Głośne pum to moment w którym klocek "odkleja" się od tarczy.

Szorowanie metaliczne przy hamowaniu to objaw braku klocka innej przyczyny nie widzę. No znaczy są :P, zakładam jednak z góry że nie jesteś sprawny inaczej czyli nie złożyłeś klocków tym miękkim w stronę cylinderka, a zużycie tarcz w 50% oznacza że ma ona teraz grubość ok 20,5 mm nie 11.

Może jakiś blaszek gdzieś wlazł i chrobocze? A może to tył.

 

Druga sprawa nie wiem co dla Ciebie oznacza normalne hamowanie ale nagrzanie tarcz do temperatury przy której parzy w paluchy to nie jest takie proste. Więc musisz mieć coś zapieczone albo prowadnice zacisku albo cylinderek wylazł i nie chce się cofnąć. Prowadnicę w miarę łatwo naprawić, troszkę więcej zabawy z cylinderkiem ale do ogarnięcia.

 

Jeszcze ten szum... płynu masz ile trzeba i hamulec nie rośnie? Może coś nie tak jest z pompa hamulcową? Jeśli masz kogoś do pomocy niech depcze hamulec a Ty osłuchuj bo to jest dziwne nie miałem tego w swojej strzale.

Edytowane przez Obiboc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj nasmarowałem prowadnice z jednej strony (totalny brak czasu na cokolwiek w tym tygodniu) - tej co było słychać metaliczne ocieranie - i póki co (tylko krótka droga do pracy) wydaje się w porządku. Jutro krótka trasa ~100km to ocenię.

 

Możliwe więc, że rzeczywiście była to wina słabo odbijających zacisków. Tak jak mówiłem nowe klocki to staram się ich nie forsować, ale naprawdę ciepłe tarcze dają do myślenia. Może pożyczę jutro od sąsiadów w pracy pirometr, to bym wiedział jaką mają temperaturę.

 

PS: nie wiem co oznacza, że hamulec "rośnie", a co do płynu, to kontrolka się nie zapala. :P

Edytowane przez diablo62
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rosnący hamulec to objaw zapowietrzonych hamulców, wyczuwa się go kopytkiem podczas hamowania. Gdy w układzie jest powietrze przy naciskaniu ma się wrażenie jakbyś wciskał sprężynę niby już wciśnięty ale jakoś sprężynuje,przy pierwszym naciśnięciu pedał idzie niżej drugi raz opór czujesz już wcześniej itd. Przy sprawnym układzie jedno naciśniecie czy 10, pedał stawia mocny opór zawsze w tym samym położeniu.PS. łatwiej to sprawdzić nogą niż opisać :D

Edytowane przez Obiboc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź. Jutro sprawdzę czy układ jest zapowietrzony jeszcze, bo...

 

... jest lepiej, ale przy mocniejszym depnięciu (np. 80m przed Tobą zapala się czerwone światło) wciąż występuje szum i od tego momentu przez chwilę dźwięk ocierania metal - metal. Pewnie poza prowadnicami trzeba jeszcze zregenerować cylinder.

 

EDIT:

Chyba, że prowadnica jarzma powinna chodzić mniej więcej jak na filmie poniżej:

 

To wtedy u mnie do powyższego brakuje bardzo dużo i należałoby wymienić prowadnice (sworznie). Czy jest ktoś w stanie potwierdzić, że sworzeń ten powinien mniej więcej zachowywać się jak na powyższym filmie?

Edytowane przez diablo62
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak zakładałeś te nowe klocki to nie wchodziły zbyt ciężko w swoje prowadnice? Pomijam fakt, że przed zakładaniem klocków szczotka druciana do ręki i dokładnie czyścimy prowadnicę. Generalnie jednak czasem klocki, szczególnie te tańsze, nie wchodzą zbyt dobrze do swoich prowadnic. Trzeba je na obu końcach lekko pilnikiem potraktować i dopasować. Nie miałeś z tym problemu?

Ten sworzeń powinien po prostu płynnie poruszać się w swojej tulejce, żeby wszystko ładnie odbijało. Luzy na nim raczej nie powodują problemów z samymi hamulcami, pojawia się wtedy pukanie, które ustępuje już przy dosłownie muśniętym pedale hamulca. Przerabiałem to w Megane I.

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!