Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Podłączenie fabrycznej zmieniarki tunerlist


Rekomendowane odpowiedzi

Postanowiłem się podzielić moimi poczynaniami, pewno komuś się przyda. Otóż kupiłem na szrocie zmieniarkę do tuner list...bez kodu, bez kabla itd.

Opiszę pokrótce co potrzeba :)

 

Lutownica, cyna, mały krzyżak-wkrętak, kawałek skrętki komputerowej, ok. 70cm, izolacja.

 

Należy wymontować radio. Skrętke 4 pary uciąć na dwa odcinki po te 30cm, zdjąć pierwszą izolację na kilka cm, pobielić końcówki na dosłownie 2 mm z jednych stron.

Lepiej zacząć od zmieniarki.

post-100602-0-55125300-1495484784_thumb.jpg

Odkręcamy śrubki zaznaczone strzałkami. W czarnym kółku jest końcówka numeru potrzebna do uzyskania kodu, ale o tym za chwilę.

post-100602-0-70067600-1495484893_thumb.jpg

Po odkręceniu śrub obracamy zmieniarkę i wyciągamy napęd, trzyma się on już tylko na tej czarnej złączce. Trzeba pociągnąć śmiało płytkę ze złączką.

post-100602-0-99051700-1495485027_thumb.jpg

Po wyjęciu napędu, trzeba usunąć te płytki. Pierwsza wyjeżdża do góry. W drugiej należy odlutować mase-zaznaczone czerwoną strzałką. Pod cyną jest wygięta blaszka, dlatego najlepiej usunąć nadmiar cyny i potem odgiąć blaszkę kombinerkami. To pole lutownicze wolno się rozgrzewa :)

Po wyjęciu ostatniej płytki można zająć się właściwym lutowaniem.

post-100602-0-93876400-1495485262_thumb.jpg

Lutujemy w/g tabeli:

post-100602-0-31825700-1495485299_thumb.jpg post-100602-0-76242900-1495485324_thumb.jpg post-100602-0-58751700-1495485361_thumb.jpg

Lutujemy jeden kawałek kabla do zmieniarki, a drugi do radioodtwarzacza CD do gniazda miniISO niebieskiego. Opisy tego gniazda są ogólnodostępne w necie. Ja lutowałem w domu, więc musiałem połączyć kable dopiero w aucie ze względu na poprzeczkę między zmieniarką, a radio w konsoli. Poskręcałem je i zaizolowałem taśmą :) Można polutować, zaadaptować jakieś gniazdo/wtyk, cokolwiek.

post-100602-0-71962800-1495485659_thumb.jpg

 

Aby uzyskać kod do zmieniarki, która kiedyś już sparowała się z jakimś innym tunerlist, potrzebny jest telefon z android. Trzeba pobrać aplikacje typu renault code. Wpisuje się cztery ostatnie cyfry/litery z ciągu, który znajduje się pod kodem kreskowym. Kod wiadomo-wpisujemy pilotem, najpierw tuner, potem zmieniacz. A w przyszłości wystarczy już tylko kod od radioodtwarzacza :)

Miejsce kodu zaznaczyłem czarnym kółkiem na jednym z wcześniejszych zdjęć. Do zmieniarki potrzeba jeszcze podpiąć jeden kabelek od podświetlenia przycisków: plus po światłach na środkowy pin tego małego czarnego gniazda w zmieniaczu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznam, że wcześniej nie widziałem tego działu...potwierdza to tylko, że warto się logować :)

W takie miejsce jak dział download, zdało by się zrobić to nieco zgrabniej co postaram się uczynić wkrótce.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!