Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kontrolki Serv, stop, ABS


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, otóż mam problem z moją Renatą. Coupe 1.6 16V 2000 rok. Nagle na desce wyskoczyły mi prawie wszystkie możliwe kontrolki, otóż serv, stop,ręczny,abs, w tym samym czasie straciłem możliwość otworzenia okna od strony pasażera, a tylne gdyż też sa elektryczne raz sie otwierają, a raz nie. Do tego nie działa mi kontrolka od zapientęgo pasa kierowcy. Nie mam pojecia co to może być. Mechanik rozkłada ręcę. Zanim jednak wybiorę się do elektryka, chciałbym otrzymać od was jakieś podpowiedzi. To mój pierwszy temat, więc liczę na zrozumienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz akumulator pod podszybiem z lewej strony jak patrzysz na wprost silnika to tam dokładnie z lewej strony powinna być czarna skrzynka i to w niej będzie problem. Nie pamiętam jak ona się nazywa ale to chyba skrzynka bezpieczników (są tam duże bezpieczniki). Dobrze, że tylko ci to świeci bo możesz pewnego dnia w ogóle nie zapalić. Woda się tam zapewne dostała i zaśniedziało wszystko. Ale pierw sprawdź to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie kontrolki ABS i Serv się pojawiały i gasły prawdopodobny powód pęknięte zębatki ABS z przodu, chociaż clip wskazywał tylne lewe koło, po wymianie zębatek ABS i Serw zgasło i na razie się nie pojawiło. Nim doszło do wymiany tych zębatek, czasem do kompletu dołączały się okresowo Stop, Ręczny i brak wskazań prędkościomierza. Co jest przyczyną, nie doszedłem, ale poskutkował sposób podany tu przez kogoś na forum - w czasie jazdy wyłączenie i włączenie na chwilę zapłonu (oczywiście przy zdjętej nodze z pedału gazu). Po włączeniu zapłonu kontrolki zgasły i na razie jest spokój. Może tu też to poskutkuje.

Parę lat temu miałem zalane (z topniejącego śniegu) przyciski do sterowania otwieraniem szyb w drzwiach kierowcy i też działy się różne cuda, pomogła kontrola wszystkich po kolei bezpieczników w kabinie - ostatni kontrolowany był spalony (opis jego nie kojarzył się z tymi anomaliami), po jego wymianie wszystko wróciło do normy - więc też sprawdź bezpieczniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie u mnie nawet na chwile te kontrolki nie znikają, a prędkościomnież działa zawsze prawidłowo, bezpieczniki w kabinie sprawdzone, więc to chyba nie ich wina. Zębatki wyglądają dobrze, czyściłem też czujniki.

 

Dodano: 05 cze 2017 - 18:09

Pawelosek dzięki wielkie, winowajcą tych kontrolek był bezpieczniczk w podzybiu drugi od dołu 60A. Wielkie piwo dla Ciebie, a co do szyby kierowcy, to też była to wina bezpiecznika, nie pamiętam ktorego, ale ważne, że działa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ja dziś też miałem przygodę z kontrolkami. Wróciłem z pracy autem, zostawiłem pod blokiem na godzinę i po włożeniu karty pojawił się sygnał dźwiękowy, kontrolki stop, (i), ABS, komunikat Awaria układu hamulcowego, a zamiast prędkości --. Auto dało się odpalić ale nie działało wspomaganie kierownicy. Przejechałem kilkanaście metrów, hamulce bez zarzutów. Zostawiłem auto na 2 godziny i po tym czasie po włożeniu karty wszytko ok, zero komunikatów. Płyn hamulcowy ciut poniżej maks, auto stało na płaskim terenie.

Megane III, 2009, 1.6, 110km. Jutro postaram się sprawdzić klocki, mają 58kkm ale auto jest raczej spokojnie użytkowane, głównie hamowanie silnikiem.

 

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!