Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

uszczelka pod głowicą?!?!


Barto

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

wiecie co? mam taki problem z moja ladna Megi...

jest to rocznik 2003 1,6 16V z LPG i ma przejechane 58000km....

no a teraz problem... byl wymieniony pasek rozrzadu, kolo rozrzadu (kolo zmiennych faz jak kto woli) i pompa wody... niby mialo byc wszystko ok, ale po drodze wyszlo ze na pompie jest osad i prawdopodobnie jest to spowodowane przez uszczelke pod glowica... hmmm... woda z chlodnicy na pewno gdzies ucieka bo raz na tydzien schodzi jakis 1l a nie ma na niej zadnego wycieku... natomiast przy odpalaniu autko nie wskakuje na obroty tylko tak jakos sie dlawi i ksztusi i przygasa lub calkiem gasnie... a jak juz zaskoczy za ktoryms razem to "troszke" dymi na bialo... nawet bardziej niz troszke:( wiecie moze z czym to sie wszystko je?! i czy to faktycznie moze byc uszczelka pod glowica, czy gdzies w ukladzie wyechowym jest problem?

 

dzieki za pomoc

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Barto napisał(a):
woda z chlodnicy na pewno gdzies ucieka bo raz na tydzien schodzi jakis 1l a nie ma na niej zadnego wycieku...
no chyba NA PEWNO cos nie w porzadku jest z Twoim autkiem i najprawdopodobniej jest to wlasnie uszczelka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Barto, a jak ze stanem oleju? Jeżeli w pompie pojawia sie osad to była by ucieczka oleju do płynu chłodniczego - ciśnienie oleju jest większe niż płynu chłodniczego, więc to jest warte sprawdzenia.

Co do płynu chłodniczego to przejrzyj instalacje, szczególnie chłodnice, masz młode autko ale może gdzieś z dołu zaliczyłeś uderzenie lub coś takiegeo i tam leży problem.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie i to jest dziwne... bo poziom oleju sie nie podnosi ani troche...

hmmm... teraz na szczescie nie ma problemu z odpalaniem go... i o dziwo poziom plynu w chodnicy trzyma sie od tygodnia w tym samym miejscu... wycieku tez nigdzie nie widac, stalem pod tym samochodem 40 minut i sobie chodzil, nawet kropelka nie wyszla nigdzie...

a moze to byc cos innego niz uszczelka pod glowica???

ten samochodzik nabylem niedawno, a wczesniej stal nieruchomo od pzdzeirnika zeszlego roku... czy moze przez jego odstanie ma to wplyw?!<ok> no bo juz nie wiem... :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Barto napisał(a):
stalem pod tym samochodem 40 minut i sobie chodzil

Będzie OT ale w ważnej sprawie.

Uważaj na takie sytuacje jak w cytacie, by była zachowana należyta wentylacja, lub wyprowadzenie spalin na zewnątrz, poza pomieszczenie.

W podobnej sytuacji, brat kilka dni spedził w komorze tlenowej z objawami zatrucia spalinami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Barto, płyn nie ucieka chłodnicy tylko z układu chłodzenia i z tego co na początku napisałeś raczej wynika, że niewielki wyciek (ubytek) występuje w okolicy pompy. Wyciek pojawia się przy gorącym silniku, co powoduje że zaraz paruje i stąd na pompie jest osad (nie w pompie) - pozostałości z płynu chłodzącego po odparowaniu wody.

Może być nieszczelna sama pompa wodna lub nieszczelność na wlocie lub wylocie z pompy. Teraz może płynu nie ubywa bo ten osad chwilowo mógł układ doszczelnić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to dla wyklarowania calej sytuacji pompa wody tez zostala wymieniona, przy rozrzadzie, razem z kolem zmiennych faz...

jutro jade do mechanika no i zobaczymy... bo jakos mam mieszane uczucia ze to ta uszczelka, jedyne co mnie najbardziej przekonuje to ten ubywajacy plyn(choc teraz sie to unormowalo...) no i ten osad... wrr.r. ciezka sprawa :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm....

Podepne sie pod temat. Mam problemy z obrotami i nie moge dojsc co to jest - na kompie mialem komunikat wypadanie zaworu na 2 cylindrze. Stwierdzilem ze na samym poczatku zrobie najprostsza rzecz czyli wymienie swiece (teraz przymierzam sie do wymiany cewek). W warsztacie (nie ASO) przy wymianie swiec okazalo sie ze na przegladzie obowiazkowym (po 2 latach) w Renault nalali mi za duzo oleju i wywala mi wlasnie ta uszczelka - mialem zalane swiece ktore (2 sztuki) byly nieprzykrecone!!! Mozna bylo je doslownie wykrecic reka (tak wyjechal z fabryki bo nic nie bylo robione). Chcialem wymienic ta uszczelke - okazalo sie ze tam nie ma uszczelki tylko jest silikon. trzeba to rozkrecic na zimnym silniku zalac silikonem termoodpornym i ladnie skrecic razem. poczekac min 12h i koniec. Problem w tym ze wszystkie warsztaty nie mialy czasu (mialo to kosztowac 50pln). Zadzwonilem wiec do ASO (wezma drozej ale zrobia od reki moze) tam mi powiedzieli 580PLN z robocizna bo podobno w 1,6 schodzi to razem z zaworami gornymi... W ksawerowie chcieli juz tylko 350pln - wiec zrezygnowalem. spuscilem troche oleju, dociagnalem sruby i chwilowo jest ok.

 

Pytanie?? Jest uszczelka czy silikon?? Ile kosztuje wymiana tej uszczelki/silikonu/??

Na forum istnieje możliwość pisania z polskimi znakami - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiec to jest tak ze tam na pewno jest uszczelka... i procz tego do uszczelnienia sa silikony... wiec przy wymianie powinna zostac zalozona uszczelka. robiac to trzeba sciagac pasek rozrzadu... a zaleca sie zeby go nie nakladac drugi raz nawet jak jest nowy bo moze sie zerwac, wiec przy wymianie uszczelki trzeba go doliczyc (jakies 80pln - orginalny z Renaulta) do tego te silikony, uszczelniacze, zalanie silnika nowym olejem, czesto tez jest potrzeba planowania glowicy... wiec podobno to wszystko zamyka sie w granicy 700pln... wszystko zalezy kto to robi i co tam wlewamy i wymieniamy...

 

u mnie padla na pewno uszczelka i wlasnie Megi stoi u mechanika do soboty... plyn chlodzacy wlal sie na gary az podniosl sie bardzo poziom oleju... wiec no... wymiana jak nic:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 lat później...

U mnie akurat okazało się że jednak walniety jest blok a nie uszczelka czy głowica ale wstępnie cena za sprawdzenie i planowanie głowicy + plus uszczelka głowicy i klawiatury + rozrząd z pompa i wariatorem i wymiana płynów miała zamknąć się w 1400-1500 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w megane III uszczelka( planowanie głowicy ,gniazda, uszczelniacze itp) pierścienie tłokowe ,wszelkie uszczelnienia, świece, olej ,filtry itp .czyszczenie tego wszystkiego płukanie układu chłodzącego u znajomego mechanika :) kosztowało 2600 koszt części ( górna półka) + głowica (inny warsztat) 1600zł robocizna 1000zł 

Edytowane przez mlodyporszak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!