Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

uszczelka pod głowicą?!?!


Barto

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

wiecie co? mam taki problem z moja ladna Megi...

jest to rocznik 2003 1,6 16V z LPG i ma przejechane 58000km....

no a teraz problem... byl wymieniony pasek rozrzadu, kolo rozrzadu (kolo zmiennych faz jak kto woli) i pompa wody... niby mialo byc wszystko ok, ale po drodze wyszlo ze na pompie jest osad i prawdopodobnie jest to spowodowane przez uszczelke pod glowica... hmmm... woda z chlodnicy na pewno gdzies ucieka bo raz na tydzien schodzi jakis 1l a nie ma na niej zadnego wycieku... natomiast przy odpalaniu autko nie wskakuje na obroty tylko tak jakos sie dlawi i ksztusi i przygasa lub calkiem gasnie... a jak juz zaskoczy za ktoryms razem to "troszke" dymi na bialo... nawet bardziej niz troszke:( wiecie moze z czym to sie wszystko je?! i czy to faktycznie moze byc uszczelka pod glowica, czy gdzies w ukladzie wyechowym jest problem?

 

dzieki za pomoc

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

woda z chlodnicy na pewno gdzies ucieka bo raz na tydzien schodzi jakis 1l a nie ma na niej zadnego wycieku...
no chyba NA PEWNO cos nie w porzadku jest z Twoim autkiem i najprawdopodobniej jest to wlasnie uszczelka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Barto, a jak ze stanem oleju? Jeżeli w pompie pojawia sie osad to była by ucieczka oleju do płynu chłodniczego - ciśnienie oleju jest większe niż płynu chłodniczego, więc to jest warte sprawdzenia.

Co do płynu chłodniczego to przejrzyj instalacje, szczególnie chłodnice, masz młode autko ale może gdzieś z dołu zaliczyłeś uderzenie lub coś takiegeo i tam leży problem.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie i to jest dziwne... bo poziom oleju sie nie podnosi ani troche...

hmmm... teraz na szczescie nie ma problemu z odpalaniem go... i o dziwo poziom plynu w chodnicy trzyma sie od tygodnia w tym samym miejscu... wycieku tez nigdzie nie widac, stalem pod tym samochodem 40 minut i sobie chodzil, nawet kropelka nie wyszla nigdzie...

a moze to byc cos innego niz uszczelka pod glowica???

ten samochodzik nabylem niedawno, a wczesniej stal nieruchomo od pzdzeirnika zeszlego roku... czy moze przez jego odstanie ma to wplyw?!<ok> no bo juz nie wiem... :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stalem pod tym samochodem 40 minut i sobie chodzil

Będzie OT ale w ważnej sprawie.

Uważaj na takie sytuacje jak w cytacie, by była zachowana należyta wentylacja, lub wyprowadzenie spalin na zewnątrz, poza pomieszczenie.

W podobnej sytuacji, brat kilka dni spedził w komorze tlenowej z objawami zatrucia spalinami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Barto, płyn nie ucieka chłodnicy tylko z układu chłodzenia i z tego co na początku napisałeś raczej wynika, że niewielki wyciek (ubytek) występuje w okolicy pompy. Wyciek pojawia się przy gorącym silniku, co powoduje że zaraz paruje i stąd na pompie jest osad (nie w pompie) - pozostałości z płynu chłodzącego po odparowaniu wody.

Może być nieszczelna sama pompa wodna lub nieszczelność na wlocie lub wylocie z pompy. Teraz może płynu nie ubywa bo ten osad chwilowo mógł układ doszczelnić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to dla wyklarowania calej sytuacji pompa wody tez zostala wymieniona, przy rozrzadzie, razem z kolem zmiennych faz...

jutro jade do mechanika no i zobaczymy... bo jakos mam mieszane uczucia ze to ta uszczelka, jedyne co mnie najbardziej przekonuje to ten ubywajacy plyn(choc teraz sie to unormowalo...) no i ten osad... wrr.r. ciezka sprawa :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm....

Podepne sie pod temat. Mam problemy z obrotami i nie moge dojsc co to jest - na kompie mialem komunikat wypadanie zaworu na 2 cylindrze. Stwierdzilem ze na samym poczatku zrobie najprostsza rzecz czyli wymienie swiece (teraz przymierzam sie do wymiany cewek). W warsztacie (nie ASO) przy wymianie swiec okazalo sie ze na przegladzie obowiazkowym (po 2 latach) w Renault nalali mi za duzo oleju i wywala mi wlasnie ta uszczelka - mialem zalane swiece ktore (2 sztuki) byly nieprzykrecone!!! Mozna bylo je doslownie wykrecic reka (tak wyjechal z fabryki bo nic nie bylo robione). Chcialem wymienic ta uszczelke - okazalo sie ze tam nie ma uszczelki tylko jest silikon. trzeba to rozkrecic na zimnym silniku zalac silikonem termoodpornym i ladnie skrecic razem. poczekac min 12h i koniec. Problem w tym ze wszystkie warsztaty nie mialy czasu (mialo to kosztowac 50pln). Zadzwonilem wiec do ASO (wezma drozej ale zrobia od reki moze) tam mi powiedzieli 580PLN z robocizna bo podobno w 1,6 schodzi to razem z zaworami gornymi... W ksawerowie chcieli juz tylko 350pln - wiec zrezygnowalem. spuscilem troche oleju, dociagnalem sruby i chwilowo jest ok.

 

Pytanie?? Jest uszczelka czy silikon?? Ile kosztuje wymiana tej uszczelki/silikonu/??

Na forum istnieje możliwość pisania z polskimi znakami - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiec to jest tak ze tam na pewno jest uszczelka... i procz tego do uszczelnienia sa silikony... wiec przy wymianie powinna zostac zalozona uszczelka. robiac to trzeba sciagac pasek rozrzadu... a zaleca sie zeby go nie nakladac drugi raz nawet jak jest nowy bo moze sie zerwac, wiec przy wymianie uszczelki trzeba go doliczyc (jakies 80pln - orginalny z Renaulta) do tego te silikony, uszczelniacze, zalanie silnika nowym olejem, czesto tez jest potrzeba planowania glowicy... wiec podobno to wszystko zamyka sie w granicy 700pln... wszystko zalezy kto to robi i co tam wlewamy i wymieniamy...

 

u mnie padla na pewno uszczelka i wlasnie Megi stoi u mechanika do soboty... plyn chlodzacy wlal sie na gary az podniosl sie bardzo poziom oleju... wiec no... wymiana jak nic:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 lat później...

U mnie akurat okazało się że jednak walniety jest blok a nie uszczelka czy głowica ale wstępnie cena za sprawdzenie i planowanie głowicy + plus uszczelka głowicy i klawiatury + rozrząd z pompa i wariatorem i wymiana płynów miała zamknąć się w 1400-1500 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w megane III uszczelka( planowanie głowicy ,gniazda, uszczelniacze itp) pierścienie tłokowe ,wszelkie uszczelnienia, świece, olej ,filtry itp .czyszczenie tego wszystkiego płukanie układu chłodzącego u znajomego mechanika :) kosztowało 2600 koszt części ( górna półka) + głowica (inny warsztat) 1600zł robocizna 1000zł 

Edytowane przez mlodyporszak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!