Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam problem z klimatyzacją, raz działa a raz nie. Prześledziłem wątki na tym forum, ale nic mi nie pomogło. Nie wiem czego to jest wina.

Poniżej to co do do tej pory sprawdziłem:

- klimatyzacja jest nabita, szczelna oraz sprawdzona

- bezpieczniki: w kabinie oraz pod maską - wszystkie są całe

- presostat wymieniony na nowy prosto z ASO, myślalem ze to jest jego wina

- wtyczka koło kompresora daje 12V gdy klimatyzacja jest włączona, sprawdzałem żarówką oraz miernikiem

- wtyczki koło presostatu oraz sprężarki wyczyściłem sprayem "kontakt"

- działa wiatrak przy chłodnicy

- sprawdzony czujnik temperatury w kabinie

Jak już klimatyzacja zadziała, to mogę ją włączać i wyłączać, aż w pewnym momencie już się nie załączy. Czasami za 5-6 razem takiego testowania. Po zgaszeniu silnika oraz ponownym odpaleniu dalej nic, klimatyzacja się nie załącza. Czasami samochód postoi z 30 minut i znów po odpaleniu klimatyzacja zadziała. Zauważyłem również, że jak już się włączy to pomimo, że silnik podnosi obroty to i tak zauważanie obroty na moment spadają (ale silnik nie gaśnie)

Gdy klimatyzacja nie działa, to nie dochodzą żadne dziwne dźwięki z okolic sprężarki, czy to znaczy, że łożysko jest OK?

Zastanawia mnie także dziwne zachowanie sprężarki po wyłączeniu klimatyzacji - powoli jeszcze się obraca sprzęgło klimatyzacji, jakby wyhamowywało ( co widać na załączonym filmie )

Podczas gdy klimatyzacja się załączy, to zastanawia mnie dość głośny dźwięk jej uruchamiania. Nie wiem czy to jej wina, czy sprzęgła ( można się wsłuchać w filmie)

Myślałem, że to może być wina zatartej sprężarki, ale gdy silnik jest wyłączony to próbowałem przekręcić wewnętrznym kołem sprzęgła i sama sprężarka chodzi płynnie, bez oporów.

Totalnie już nie wiem co dalej sprawdzić, wydaje mi się, że sprężarka chyba jest OK ale za to może coś nie tak z tym sprzęgłem elektromagnetycznym?

Macie może jakieś pomysły co może być przyczyną?

Film_1:

Film_2:

Model Megane:

Generation, 2012, Silnik 1.6

Pozdrawiam,

Patryk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Jeszcze nie rozwiązałem problemu, ale mam dalsze obserwacje z dłuższej trasy:

- gdy temperatura jest niższa, poniżej 20 stopni Celsiusza, to bywało tak, że klimatyzacja się załączała i działała.

- przy temperaturze około 30 stopni, całkowicie nie reagowała.

- czasami jak przy-gazowałem do 5-6 tys obrotów to klimatyzacja się na raz załączała (sprawdziłem z 3-4 razy)

- gdy było bardzo gorąco, powyżej 25 stopni to niestety klimatyzacja nie działała. Ale gdy dałem AC-off i po 15-20 minutach włączyłem tryb AUTO to na raz się załączyła. Sprawdziłem to wielokrotnie.

W przyszłym tygodniu będę miał dostęp warsztatu to sprawdzę jeszcze sprzęgło sprężarki/elektromagnes. Podłącze się do niego kablami i sprawdzę na akumulatorze czy działa poprawnie.

Edytowane przez ppgorniak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

kolejne wyniki  zabawy z moją klimatyzacją:

- sprawdziłem oporność cewki wynosi około 3,6 - 4.0 Ohm

- na sprężarkę  idzie napięcie około 12.5V.

Ciekawa sprawa, że jak lekko 'puknąłem' w w zewnętrzną tarczę łożyska sprzęgła klimatyzacji,  to elektromagnes chwycił i klimatyzacja się załączyła. To mi dało pogląd na to, że albo coś z cewką ( za słaba i nie przyciąga dobrze tarczy? ) albo jakieś zabrudzenia wewnątrz, które uniemożliwiają poprawne przyciągnięcie zewnętrznej tarczy sprzęgła i załączenie klimatyzacji. Mam drugi taki sam samochód w domu, więc zmierzyłem opór cewki sprzęgła klimatyzacji w sprawnej, drugiej Megi i wynosi również około 3.6-4.0 Ohmy.

Trochę już zgłupiałem. Wyczyściłem wszystko drobnym papierem ściernym i tak szczerze, to wszystko wygląda jakby jakby było sprawne. Cewkę jak podłącze do 12V to przyciąga, więc działa.

Jakieś porady?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stawiałbym na sprzęgło skoro zasilanie dochodzi w sumie im cieplej tym kompresor ma ciężej i zaczyna się to wszystko ślizgać. Ja przynajmniej podmieniłbym sprzęgło od klimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

wygląda na to, że  rozwiązałem problem. Przejechałem już z 350km i klimatyzacja chłodzi tak jak powinna.

Przyczyną było wytarte sprzęgło, przez co odległość od cewki/elektromagnesu się zwiększyła i elektromagnes nie miał "siły" aby przyciągnąć tarcze dociskową. Sprzęgło można rozebrać bez upuszczania czynnika.Poniżej jak się dostać do sprzęgła/klimatyzacji:

1. Ściągnąć przednie koła,

2. wyciągnąć plastikowe osłony na nadkolach,

3. odkręcić przedni zderzak 

4. poluzować śrubę, który trzyma tarcze dociskową,

5. ściągnąć pasek osprzętu,

6. odkręcić 3 śruby trzymające sprężarkę, wtedy można zrobić trochę "luzu" cofając ją na przewodach klimatyzacji w taki sposób, aby zrobiło się więcej miejsca przy tarczy dociskowej. Tarcza lekko schodzi z wieloklina/u, tam znajdują się  3 podkładki: 2x0,4 mm i 1mm. zostawiłem tylko 1 mm, sprawdziłem czy nic nie ociera i złożyłem.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!