Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, kilka lat temu miałem taki problem iż co jakiś czas samochód (renault megane 2 1.4 16V benz, rok 2003, sedan) nie chciał odpalać. Pojechałem do kolegi na warsztat, ten tylko odłączył akumulator i zresetował komputer i wszystko wróciło do normy. Przez jakieś 4 lata problem nie występował, aż do teraz. Tym razem zdarza się to znacznie częściej. Wyposażyłem się już w adapter i programik diagnostyczny na telefon. Sprawa wygląda tak, że co jakiś czas jest taka sytuacja (niezależna od silnika zimnego/gorącego czy pogody..) że rozrusznik kręci, ale silnik nie zaskakuje podczas rozruchu. Wówczas podłączam się pod gniazdo diagnostyczne, sprawdzam listę kodów usterek (zawsze pokazuje że błędów brak...), następnie klikam "kasuj błędy" i wówczas samochód odpala. Czy ktoś się orientuje co może być tego przyczyną? Chciałem samochód sprzedać, ale wcześniej usunąć tę dziwną usterkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten CLIP to co to takiego?? Rozumiem że to chyba warsztat tym dysponuje? Czy ten clip wykryje to także gdy silnik odpala normalnie? Sęk w tym że zdarza mi się to powiedzmy raz na tydzień lub dwa....dałem na półtora tygodnia samochód do znajomego i akurat "pech chciał" że cały czas odpalał i facet nic nie znalazł. Odebrałem samochód i na drugi dzień..bach..znowu to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Clip jest dedykowanym interfejsem do diagnozowania renufek i dlatego najlepiej nim zdiagnozować błędy.

Diagnozowanie innymi skanerami nie zawsze daje pozytywne wyniki, nie zawsze pokazywane są wszystkie błędy.

Przypuszczam, że ten Twój interfejs nie pokazuje wszystkich błędów, ale je kasuje.

Dlatego polecam CLIP-a, być może w pamięci ECU będą zapisane jakieś błędy.

Można spróbować wyczyścić i pomierzyć czujnik położenia wału, wyczyścić przepustnicę z silniczkiem krokowym. Jednak nie sądzę, żeby to było przyczyną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obstawiam kończący się czujnik, o którym pisał P_r_z_e_m_o.

Można spróbować wyczyścić i pomierzyć czujnik położenia wału

Miałem podobne objawy w dCi. Kręcił, kręcił i nie zaskakiwał.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ten czujnik położenia wału powinien dawać jakieś błędy na diagnostyce komputerowej? Ile kosztuje mniej więcej usunięcie tej usterki, jeśli okaże się że to właśnie to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie (nie wiem czy to był Clip) najpierw były błędy DF112, DF049 i wymieniłem czujnik położenia wału korbowego. Nie pomogło i pojawił się błąd DF091 czujnika położenia wałka rozrządu. Wymiana tych dwóch czujników rozwiązała mój problem. Raz jeszcze zaznaczę, że to było w 1.5 dCi 101 KM.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!