Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jako że niedawno byłem na serwisie klimatyzacji to zmieniłem filtr kabinowy na nowy z aktywnym węglem. Wszystko fajnie - miły zapach w aucie itp itd - ale jeździłem tylko krótkie trasy - maks 20 km. W sobotę zrobiłem około 250 km z małą przerwą na stacji, ale do rzeczy - przez niskie przebiegi nie wiedziałem o felernym serwisie jaki zrobiono przy fakcie wymiany wspomnianego ów filtra kabinowego - wyjęto stary i bez wyczyszczenia komory filtra wsadzili nowy. Więc liście, igliwie i cokolwiek co było akurat w środku zaczęło pływać w kondensacie od parownika i w efekcie zawalony miałem odpływ tych skroplin i zaczęły się wylewać na dywaniki od strony pasażera. Szczególnie przy ostrym skręcie na rondzie w lewo.

A teraz mały how-to i opis wszystkiego co po kolei zrobiłem

1. Demontaż całego boczku z włącznikiem airbagów i wyczepienie półokrągłego plastiku od progu obok tego włącznika airbagów

2. Demontaż obudowy z prawej strony środkowej części tunelu (pod otwieranym schowkiem pasażera)

3. Otworzenie schowka i odkręcenie 6 śrubek torx - 4 z przodu ( 3 widoczne 1 schowana pod małą osłonką nad miejscem na długopisy) i 2 tam gdzie był włącznik airbagów

4. Wyciągnięcie schowka - lekko w dól i do siebie - idzie gładko

5. Wyczepienie plastikowej szerokiej rury dmuchawy nawiewu na stopy pasażerów z tyłu - najpierw wyjąć z lewej strony a potem do góry z prawej - mi inaczej nie chciało wyjść przez gabaryty tej rury

6. Wyczepienie dopływy powietrza ( mniejsza żebrowana plastikowa rura) do schowka - najpierw od góry wyczepiamy, potem zaczep pionowy po środku i wykręcamy jak obudowę żarówek z reflektorów

7. DIAGNOZA miejsca z którego kapie woda - ja jeździłem około godziny żeby zebrało się na tyle kondensatu żeby wypływał - w moim przypadku oprócz wejścia na dopływ powietrza do schowka woda strasznie leciała z filtra kabinowego (mam nagranie wideo z momentu jak zaczęło lecieć ale ze względu na niecenzuralne słownictwo towarzyszące mojemu zdziwieniu nie udostępnię tego nagrania - uwierzcie było dużo wody)

8. Powrót do domu i demontaż filtra kabinowego - zarąbany syfem jakbym go nie wymieniał od nowości Meganki... i wyczyszczenie go,

9. Przygotowanie drutu około 30 cm i zrobienie z niego haczyka - na wyciągnięcie liści itp

10. Może ryzykowne ale pomocne - odpalenie nawiewu na maksa bez filtra - wywala cały pozostały syf

11. Teraz gwóźdź programu znaczy się słomka. Tak taka do napojów. Złączyć dwie ze sobą, wygiąć i włożyć w wejście dopływu powietrza do schowka w wodę i pfffff... dmuchać ile sił w płucach. Mi zajęło około 10 minut ostrego dmuchania ale w rezultacie kanalik się odetkał i woda z syfem wyleciała. Jak ktoś ma sprężarkę to może sobie pomóc jakoś ale nie wiem czy rozbryzg wody nie będzie za duży i nie dostanie się do elektroniki gdzieś.

Wiem że wygląda jak naprawa auta u szwagra Mirka w garażu ale mojej Megance pomogło.

Na marginesie jak obawiacie się tego że może być odpływ zatkany a nie wiecie czy tak jest to poproście kogoś o poprowadzenie auta i stójcie z boku i patrzcie czy auto sika wodą - jak tak to git a jak nie to może pomóc moja metoda.

POZDRAWIAM i mam nadzieje że komuś pomogę :)

 

Dodano: 10 lip 2017 - 14:53

Jednak można sprężarką. A do tego efekt szybciej uzyskany :D Tutaj ruski film. Ja zrobiłem tak samo tylko siłą płuc ^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!