Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jako że niedawno byłem na serwisie klimatyzacji to zmieniłem filtr kabinowy na nowy z aktywnym węglem. Wszystko fajnie - miły zapach w aucie itp itd - ale jeździłem tylko krótkie trasy - maks 20 km. W sobotę zrobiłem około 250 km z małą przerwą na stacji, ale do rzeczy - przez niskie przebiegi nie wiedziałem o felernym serwisie jaki zrobiono przy fakcie wymiany wspomnianego ów filtra kabinowego - wyjęto stary i bez wyczyszczenia komory filtra wsadzili nowy. Więc liście, igliwie i cokolwiek co było akurat w środku zaczęło pływać w kondensacie od parownika i w efekcie zawalony miałem odpływ tych skroplin i zaczęły się wylewać na dywaniki od strony pasażera. Szczególnie przy ostrym skręcie na rondzie w lewo.

A teraz mały how-to i opis wszystkiego co po kolei zrobiłem

1. Demontaż całego boczku z włącznikiem airbagów i wyczepienie półokrągłego plastiku od progu obok tego włącznika airbagów

2. Demontaż obudowy z prawej strony środkowej części tunelu (pod otwieranym schowkiem pasażera)

3. Otworzenie schowka i odkręcenie 6 śrubek torx - 4 z przodu ( 3 widoczne 1 schowana pod małą osłonką nad miejscem na długopisy) i 2 tam gdzie był włącznik airbagów

4. Wyciągnięcie schowka - lekko w dól i do siebie - idzie gładko

5. Wyczepienie plastikowej szerokiej rury dmuchawy nawiewu na stopy pasażerów z tyłu - najpierw wyjąć z lewej strony a potem do góry z prawej - mi inaczej nie chciało wyjść przez gabaryty tej rury

6. Wyczepienie dopływy powietrza ( mniejsza żebrowana plastikowa rura) do schowka - najpierw od góry wyczepiamy, potem zaczep pionowy po środku i wykręcamy jak obudowę żarówek z reflektorów

7. DIAGNOZA miejsca z którego kapie woda - ja jeździłem około godziny żeby zebrało się na tyle kondensatu żeby wypływał - w moim przypadku oprócz wejścia na dopływ powietrza do schowka woda strasznie leciała z filtra kabinowego (mam nagranie wideo z momentu jak zaczęło lecieć ale ze względu na niecenzuralne słownictwo towarzyszące mojemu zdziwieniu nie udostępnię tego nagrania - uwierzcie było dużo wody)

8. Powrót do domu i demontaż filtra kabinowego - zarąbany syfem jakbym go nie wymieniał od nowości Meganki... i wyczyszczenie go,

9. Przygotowanie drutu około 30 cm i zrobienie z niego haczyka - na wyciągnięcie liści itp

10. Może ryzykowne ale pomocne - odpalenie nawiewu na maksa bez filtra - wywala cały pozostały syf

11. Teraz gwóźdź programu znaczy się słomka. Tak taka do napojów. Złączyć dwie ze sobą, wygiąć i włożyć w wejście dopływu powietrza do schowka w wodę i pfffff... dmuchać ile sił w płucach. Mi zajęło około 10 minut ostrego dmuchania ale w rezultacie kanalik się odetkał i woda z syfem wyleciała. Jak ktoś ma sprężarkę to może sobie pomóc jakoś ale nie wiem czy rozbryzg wody nie będzie za duży i nie dostanie się do elektroniki gdzieś.

Wiem że wygląda jak naprawa auta u szwagra Mirka w garażu ale mojej Megance pomogło.

Na marginesie jak obawiacie się tego że może być odpływ zatkany a nie wiecie czy tak jest to poproście kogoś o poprowadzenie auta i stójcie z boku i patrzcie czy auto sika wodą - jak tak to git a jak nie to może pomóc moja metoda.

POZDRAWIAM i mam nadzieje że komuś pomogę :)

 

Dodano: 10 lip 2017 - 14:53

Jednak można sprężarką. A do tego efekt szybciej uzyskany :D Tutaj ruski film. Ja zrobiłem tak samo tylko siłą płuc ^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!