Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,


Myślałem że ciągłe inwestycje zakończą problemy jednak pojawił się kolejny a mianowicie brak stopu w kloszach, trzeci stop środkowy oczywiście jest.

Objawy: 

-brak stopu w kloszach
-tylne pozycyjne po wciśnięciu hamulca palą się trochę mocniej

 

Co sprawdzone:

-bezpiecznik pod kierownicą OK (trzeci stop świeci)

-lewa i prawa lampa popodginane styki we wtyczkach, przetarte i psiknięte contact sprayem

-lewa lampa, wtyk z trzema przewodami (czarny, biały, biały), na czarnym jest masa i ma przejście do karoserii bez zakłóceń, biały styk do wstecznego ma zasilanie, biały środkowy styk do stopu nie ma prądu

-wtyki nie były nigdy naprawiane, w dobrym stanie jak i cała instalacja, nie są zasniedziałe

 

Po zabawie rozbierania wtyczek i złożeniu przed chwilą zauwazyłem, że podczas zamykania samochodu, mruga lewy kierunkowskaz z pozycją. Z prawej strony mruga pozycja.

 

Co zrobiłem nie tak, gdzie szukać przyczyny. Na płytce z żarówkami szukać śmieci które mogą robić zwarcie? Gdzie szukać złączki w wiązce, żeby odnaleźć źródło prądu do wtyku STOPu bo udało mi się wiązkę prześledzić do oparcia kanapy i tam mi ucieka w dół auta.

 

Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Standardowo na 99% problem z masą. Odkręć wszystkie masy z tyłu, przeczyść, przesmaruj wazelina techniczną i przykręć. Wg. mnie pomoże. Tutaj masz rozmieszczenie mas w kombi - nie napisałeś jaką masz wersję - (skróty MZ, MAQ), ale  w innych modelach masy są podobnie: S23.pdf  S24.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety mimo że w HB masy są łatwo dostępne przy łapach praktycznie Rio sa w idealnym stanie. Niemniej jednak przeczyscilem i dalej nic. Dziwnym trafem nie działa już i trzeci stop a rano jeszcze był. Gdzie szukać źródła prądu po skrzynce bezpiecznikow? Styk stopu w kloszu daje 0.22v po wciśnięciu hamulca więc jest zwarcie do masy Ale gdzie tego szukać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykładzinę tylko będziesz mógł odchylić. Zależy ile wnętrza zdemontujesz. I uważaj na kostkę od fotela kierowcy (jest zaraz pod wykładziną). Rozpina się ją przesuwając z boku kostki zakładkę.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odchylilem. Dwie wtyczki. Jedna ma kilka przewodów a druga praktycznie cały wtyk. Niestety czyszczenie ich nie pomogło. Nie było nic zasniedzialego. Dalej hamuje pozycja i trzeci stop nie działa

Idac dalej zdemontowalem bezpieczniki i UCH jednak wtyki czyste, żadnych oznak problemów, pcb w uch czyste. Nie mam pomysłu. Czy szukać jakiegoś zwarcia między wtykiem lampy a tym pod fotelem czy raczej światła zasilane są pod maską Tak jak przednie i tam należy szukać stopionej wtyczki w której zwiera stop do masy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odłącz kostkę R2 i sprawdź czy na pinach od świateł i stopu masz normalne napięcie (na zdjęciu kostka R2 z opisem niektórych pinów). Jak nie masz napięcia to stop jest zasilany ze swojego przekaźnika (pod deska rzozdzielczą), a światła pozycyjne tylne z modułu UPC pod maską. W dziale pliki masz schematy elektryczne.

 

R2 złacze R2.png

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od strony skrzynki naa zlafzuu r2 mam ok, przy wlaczonej pozycji, 12v na pinie 9. Na 10 0v i na 11 od stopu 0v. Jak wcisne hamulec i zgasze swiiatla, wszystko sie zzeruje pozza 11 od swiatel gdzie sie pojawia 12v. We wtyczce meskkiej prowadzacejj kable to bagaznika mam ciekawostke. Mysle ze dobrze kombinuje ze stop jest na zarowce dwuwloknowej tejj samej co pozycja? Jesli tak to na pomaranczowym przewodzie ktory pasuje mi do pinu 11 w R2 jest przejscie do gniazda w bagaazniku ale tez na pinach 9 i 10 w R2 jest to samo przejście. Kabble zgnily w progu i zwarly siie trzy czyy cos zle mierze.

REGULAMIN

Najpierw przeczytaj i popraw teks zgodnie z pkt. 5.6 (literki pl) i 5.7 regulaminu. Ciężko coś zrozumieć - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

mireczek01 Świadom możliwego opierdzielu za PL znaki pisałem na szybko z telefonu brudnymi łapami ale nie sprawdziłem tekstu w związku z czym takie cuda pojawiły się w tekście. Przepraszam za bajzel w wątku i czuję potrzebę finalnego komentarza. Chyba wstyd związany z bezgranicznym zaufaniem do diagnosty nie pozwolił mi tu odpisać od razu. Po Twoich rzeczowych i bardzo pomocnych postach, doszedłem do wniosku, że diagnosta źle zerknął i szukałem zaginionego stopu który cały czas tam był. Jak się zorientowałem, że wykonuję bezsensowną robotę? Hamulce sprawdzam dosyć często w ciemności od auta/autobusu za mną, czy są i czy na pewno trzy. Zaskoczył mnie zatem fakt, że na przeglądzie nie było. DOpiero podczas czyszczenia płytek lamp (po czyszczeniu i sprawdzaniu złącz lamp, złącz pod fotelem) zastanowiłem się, że przecież po to pozycyjne mają drugi żarnik, żeby świecić stopem.
Oczywiście zatem stop działa a w efekcie moich rozbiórek, zgubiłem trzeci stop. Może jeszcze przed zimą się nim zajmę.
Bardzo dziękuję mireczek01 za szybką reakcję, stojąc przy aucie wiedziałem, że mogę liczyć na Twoją szybką pomoc. Inaczej musiałbym wertować godzinami materiały z działu download.
Myślę, że mimo wszystko ten wątek może być pomocny dla potomnych w kwestii lokalizacji, sposobu dotarcia i pinologii złączy pod fotelem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!