Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zmiana oleju silnik 1.4 tce


PAPIEROWSKI

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, niebianskaskurwoala napisał:

NESTE 5W40 CITY PRO

 

Ta marka już kompletnie mi nic nie mówi :-) Nastawiłem się już na Motul.

 

A co powiecie o Valvoline Synpower 5w40? Motul lepszy? Oba są pełnymi syntetykami?

Edytowane przez maciejmacku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli "znaność" jest dla Ciebie wyznacznikiem, to bierz Castrola, koniecznie :-) Nie patrz na markę, tylko na parametry.

Z tych 3 najlepszy będzie Neste ;) A tak na poważnie, to spora część, jeśli nie większość Motuli i Valvoline to oleje hydrokrakowane z ropy naftowej (czyli nie 100% syntetyki), Neste zresztą też, ale każdy z producentów pisze, że to pełne syntetyki :-D  Pełny syntetyk masz np specol gold albo amsoil (pierwszy bardzo tani, drugi już trochę droższy).

Edytowane przez niebianskaskurwoala
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, niebianskaskurwoala napisał:

 tak na poważnie, to spora część, jeśli nie większość Motuli i Valvoline to oleje hydrokrakowane z ropy naftowej (czyli nie 100% syntetyki), Neste zresztą też, ale każdy z producentów pisze, że to pełne syntetyki :-D

 

Czyli jeden to nie są pełne syntetyki :-) To naprawdę nie wiem co wybrać. Na pewno nie chcę Elfa. Neste trochę drogi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale serio, po co Ci jakieś opinie? Jakiej opinii chcesz o oleju? "Chodzi ciszej"? "Lepiej smaruje/czyści"? Żaden śmiertelnik nie jest w stanie wydać wiarygodnej opinii o oleju nie poddając go testom laboratoryjnym (tudzież rozbierając silnik) przed i po eksploatacji. Czytaj parametry techniczne i karty charakterystyki konkretnego produktu i na tej podstawie sam wyciągaj opinie o oleju. Neste ma genialne parametry jeśli chodzi o temperaturę krzepnięcia i zapłonu. Specol to z kolei pełen syntetyk w bardzo niskiej cenie. To są istotne cechy, choć oczywiście nie jedyne, oleju które warto brać pod uwagę.

 

Jeśli chodzi o mnie, to ja aktualnie jeżdżę na ELFie, ale to ze względu na DPF (ten olej ma klas. c4). Nie mniej ze względu na to, że moje silniki w zasadzie nie biorą oleju, to poważnie zastanawiam się czy nie przejść na olej, który c4 nie ma, za to będzie miał lepsze parametry "użytkowe" (choć akurat ten elf full-tech fe ma całkiem spoko parametry - dlatego też tak opornie idzie mi jego zamiana na coś innego :P). Tak czy siak (pewnie podpadnę fanom drogich olejów) jestem zwolennikiem tańszych produktów za to wymienianych częściej niż zaleca to producent. Specol Golda lałem do BMW X3 3.0D (bez DPF) i jego zużycie w trakcie eksploatacji było niższe niż w przypadku castrola, który odziedziczyłem po poprzednim właścicielu.

Edytowane przez niebianskaskurwoala
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam się na tych parametrach i po prostu szukam optymalnego oleju do silnika 1.4tce. Nawet nie chcę się zagłębiać w jakieś szczegóły.

Chcę po prostu by olej był trochę lepszy od ELFa, chociaż jak jego zaleję też będzie dobrze.

Zatem czy Motul i Valvoline są lepsze od ELFa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, maciejmacku napisał:

Ja tam zakupów z tym sklepie nie polecam. Niby wszyscy twierdza że ma oryginalne oleje tylko taniej bo bez naszych podatków ale... raz kupiłem motula 800 to motocykla - olej walił rozpuszczalnikiem, barwa inna niż zawsze... więcej nie kupiłem.

 

Tu masz testy olejów które są poglądowe https://www.youtube.com/channel/UCLQb2UdBzX_lgTzaz4Ua1IA - nie odzwierciedlają w 100% tego, co się dzieje w silniku i jakie np. myjące właściwości ma olej ale zawsze lepsze to niż testy w niemieckich gazetach udających bezstronność.

Od siebie dodam - w 1.4TCe miałem - Elfa, Motrion, Liqui Moly, Xado - najgorzej pod względem ilości branego oleju wypada motrino, później Elf, LM i na końcu Xado (oleje, oprócz Motriono były lane czyste i z dodatkami typu ceratec i Ceramizer). Co do Motula to ma dobre oleje ale... motocyklowe (sprawdzone na bardzo wysilonych silnikach), samochodowe są przeciętne.

Jeżeli chcesz więcej informacji o olejach to poszukaj na rosyjskim forum oil club (robią tam analizy składu oleju, dodatków, testy oleju po przebiegu itp) albo pogadaj z kolegą tomek evo (przez wielu użytkowników forum jest gnębiony za reklamy i że chce sprzedać oleje, którymi handluje ale na pewno posiada dużo większą wiedzę o olejach niż 99% użytkowników tego forum i nie chce nikomu zaszkodzić).

No i jeszcze jedno - wymiana oleju co maksymalnie 10-12 tys. km.

Edytowane przez fourier
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

No i jeszcze jedno - wymiana oleju co maksymalnie 10-12 tys. km.

Dokładnie tak. Wg mnie (podkreślam to, bo pewnie parę osób się ze mną nie zgodzi) lepiej zalać tańszy (niekoniecznie gorszy, ale gdzie po prostu 50% ceny nie wynika z reklam/marketingu) olej i wymienić go co 10k km, niż drogi co 20 czy nawet 30k km. To samo jeśli chodzi o dodatki - silnik będzie lepiej chroniony z "tanim" olejem  za to z ceramizerem czy innym dobrym dodatkiem, niż z olejem drogim, ale bez dodatku. Także zalej płukankę, następnie np. specola z np. ceramizerem (wystarczy Ci na 50k km) i potem zmieniaj olej co 10k km, a będziesz miał czyste sumienie, że zrobiłeś co mogłeś dla swojego silnika :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przekonują mnie żadne płukanki czy dodatki. Każdy silnik jest inny i może to źle wpłynać na niego. Zaleję po prostu coś lepszego od Elfa. Oczekiwałem tylko na kilka propozycji lepszego zamiennika tego oleju, a temat zmienił w ogóle kierunek :-) Wiadomo, że olej musi być wymieniony max co 12kkm w 1.4tce i tak będę robić, zresztą auto kupione od Witmana i trochę wskazówek dostałem. Nawet olej Elfa byłby dobry przy wymianie co 10kkm, ale ja chcę kilka groszy dołożyć i zalać coś lepszego + dobre filtry.

 

Jak to jest z tym Specol Gold? Faktycznie będzie lepszy od Elfa? Cena mnie nie przekonuje, ale to może dlatego, że to polska firma a i opinie różne :-)

Edytowane przez maciejmacku
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz coś dobrego to np. ten Xado Eco Drive 5W40 o którym wspomniałem. Pamiętaj tylko o tym że ceny "dobrych" wahają się od 150 do 250 zł za 5 l bańkę. Zobacz sobie jeszcze tabelę, do której link jest pod filmami u tego kolesia na youtube.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Założyłeś sobie tezę i na siłę chcesz, żeby ktoś Ci ją udowodnił. Uparłeś się na te dwie marki, nie słuchasz czegoś innego, to po prostu kup sobie jakiś olej jednej czy drugiej firmy - to są znane firmy produkujące oleje od lat, więc o ile nie trafisz na jakąś podróbkę z Rosji, to nic złego się z silnikiem nie stanie.

Edytowane przez niebianskaskurwoala
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parametry Elf: 

Gęstość w 15°C kg/dm3 0,855

Lepkość w 40°C ASTM D445 mm2/s 90

Lepkość w 100°C ASTM 445 mm2/s 14,7

Wskaźnik lepkości ASTM D2270 - 172

Temp. płynięcia ASTM D97 °C -42

Temp. zapłonu ASTM D92 °C 230

Liczba zasadowa ASTM D2896 mgKOH/g 10

 

Parametry Neste:

Gęstość, kg/m3 przy temp. 15 st.C..853 
Temperatura zapłonu st.C (COC).....244 
Temperatura płynięcia....................-51 
Wskaźnik lepkości...........................170 
Lepkość (mm2/s) w 40 st.C.............87 
Lepkość (mm2/s) w 100st.C...........14,2 
Lepkość cP....................................6000
MRV – lepkość sP/ -35st.C..............34000

 

Parametry Xado:

Gęstość przy 20 °С, [kg/l] . . . . . . . . . . . . . 0,850
Lepkość przy 100 °С, [mm2/s] . . . . . . . . . . . 14,1
Lepkość przy 40 °С, [mm2/s] . . . . . . . . . . . . 85,2
Lepkość przy –30 °С, [mPa s] . . . . . . . . . . . 6310
Indeks lepkości . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 170
Temperatura zapłonu, [°С]. . . . . . . . . . . . . . . 212
Temperatura krzepnięcia, [°С] . . . . . . . . . . . <–39
Żużel siarczanowy, [mas. %] . . . . . . . . . . . . 0,795
Liczba zasadowa, [mg KOH/g] . . . . . . . . . . . . . 7,6

 

W parapetrach Elf wypada w sumie najlepiej, więc już nie wiem :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!