Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jak sprawdzić przełączniki szyb?


Rekomendowane odpowiedzi

Sprawdź jeszcze raz co masz na żółtym przewodzie, na pracującym silniku ale też jak masz podłączone przyciski i naciskasz co się dzieje. Czy na pewno nie pomyliłeś się z podaniem która to masa. Sprawdź gruby czarny - no może ciemno szary dla kobiet :-)  - kabel czy nie masuje.

Tam gdzie niebieski kabel to jest tylko zasilanie diody podświetlającej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, mireczek01 napisał:

Sprawdź gruby czarny - no może ciemno szary dla kobiety :-)  - kabel czy nie masuje.

W jaki sposób mogę to sprawdzić bez spalenia czegokolwiek? Początkowo zakładałem, że to jest właśnie masa, ale żarówka świeciła wtedy tylko w połączeniu z kablem żółtym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli nie masz miernika - no to będzie ciężko sprawdzić.

Dobra jak z żółtym świeciła to jest właśnie główne zasilanie. Niestety żeby konkretnie posprawdzać koniecznie kup miernik (najtańszy) i wtedy można będzie posprawdzać. Tak to za dużo gdybania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, mireczek01 napisał:

Czyli nie masz miernika

Mam, ale dopiero uczę się go używać.

 

8 minut temu, mireczek01 napisał:

Dobra jak z żółtym świeciła to jest właśnie główne zasilanie.

Czyli główne zasilanie jest w żółtym?

Edytowane przez the_godfather
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to super. Ustaw pokrętło na DC lub V z płaską kreseczką (najczęściej w prawo pokrętłem), maksymalnie na około 20-30V i jedną końcówką przyłóż do żółtego, a drugą do ciemno szarego - powinno wyskoczyć ok. 12V. Natomiast jak chcesz sprawdzić czy coś jest masą to pokrętło na część na której jest symbol "omegi" na najmniejszą wartość około 20, przykładasz jeden koniec do metalowej części samochodu (koniecznie musi być to taki element który jest połączony z całą karoserią) a drugi koniec przykładasz do ciemno szarego przewodu. Jeżeli to masa to miernik powinien pokazać Ci około zera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, mireczek01 napisał:

Natomiast jak chcesz sprawdzić czy coś jest masą to pokrętło na część na której jest symbol "omegi" na najmniejszą wartość około 20, przykładasz jeden koniec do metalowej części samochodu (koniecznie musi być to taki element który jest połączony z całą karoserią) a drugi koniec przykładasz do ciemno szarego przewodu. Jeżeli to masa to miernik powinien pokazać Ci około zera.

 

Przy sprawdzeniu masy (złączyłem do nieosłoniętego fragmentu drzwi) miernik nie zmienił w ogóle swojej wartości (1, dwa puste pola i dopiero kropka). Przy odpalonym silniku i podłączonym panelu sprawdziłem kombinacje wszystkich kabli z ciemnoszarym. Napięcia nie było tylko przy diodzie (cienki niebieski kabelek, czasem jedynie miernik wskazywał 0,01V). Postanowiłem tym sposobem ponownie sprawdzić przełącznik pasażera. Jeden koniec do A2, a drugi kolejno do B1 i A1. Na A1 nie ma napięcia. Czyli, jeśli dobrze myślę, wina leży po stronie przełącznika w drzwiach pasażera.

Edytowane przez the_godfather
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, the_godfather napisał:

złączyłem do nieosłoniętego fragmentu drzwi

Drzwi są od wewnątrz lakierowane podkładem dlatego miernik nic nie pokazał, dlatego dla pewności przykładaj do nakrętek mocujących drzwi na słupku przednim.

Żeby nie przedłużać pisania po pierwsze musisz sprawdzić przełącznik kierowcy (przez niego jest zasilany przełącznik pasażera). Dlatego do pinu 3 (czarnej kostki) i do pinu 2 (białej kostki) jednocześnie przyłożysz miernik i naciśniesz/odciągniesz przycisk kierowcy (sprawdzaj w dwie strony bo nie wiem od szyby pasażera. Powinno się na mierniku pokazać 12V. Jeżeli nic się nie pokażę to wg mnie uszkodzony jest przełącznik kierowcy.

Jak wszystko będzie od kierowcy sprawne to wtedy musisz sprawdzić stronę pasażera. Na przełączniku pasażera z chwilą gdy w przełączniku kierowcy naciśniesz opuszczanie/podnoszenie to u pasażera na złączu A1 i B2 (czyli miernik podłączasz tylko pod A1 i A2 jednocześnie) powinno pojawić się 12V (bez przyciskania od kierowcy nic się nie pokaże). Jak się pokaże 12V. Jednocześnie w tym samym momencie jak przyciskasz u kierowcy to oprócz A1 i B2 powinno pokazać się 12V na pinach A3 i B1. Sprawdź i się zobaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem wskazane piny miernikiem.

Dnia 19.08.2017 o 23:36, mireczek01 napisał:

Dlatego do pinu 3 (czarnej kostki) i do pinu 2 (białej kostki) jednocześnie przyłożysz miernik i naciśniesz/odciągniesz przycisk kierowcy

Po odciągnięciu przycisku pojawia się 14,2V. Na naciśnięcie brak reakcji (swoją drogą, kliknięcie jest tylko w górę).

 

Dnia 19.08.2017 o 23:36, mireczek01 napisał:

A1 i B2

14,2V, po odciągnięciu 0V, na naciśnięcie brak reakcji.

 

Dnia 19.08.2017 o 23:36, mireczek01 napisał:

A3 i B1

J.w.

 

Dnia 19.08.2017 o 23:36, mireczek01 napisał:

A1 i A2

14,2V od razu.

Edytowane przez the_godfather
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli przycisk od kierowcy raczej sprawny. Ale dalej mi coś tu nie pasuje ciężko tak coś ustalić na odległość. Powiedź czy pomiarów na kostce pasażera robiłeś przy podłączonym przycisku, czy bez niego.

Może wyklucz awarię przycisku pasażera. Zdemontuj go, nastaw miernik na "sprawdzanie masy" i sprawdź jednocześnie pin A1 i A3 - powinien pokazać zero lub zapiszczeć i tak samo sprawdź pin B2 i B1. Później przyłóż miernik do A3 i A2 - nie powinien nic pokazać, następnie rusz przyciskiem (nie wiem w którą stronę) i powinien "pokazać" masę. Tak samo  przyłóż miernik do B1 i A2 - nie powinien nic pokazać, następnie rusz przyciskiem (nie wiem w którą stronę ale raczej odwrotną niż powyżej) i powinien "pokazać" masę.

Jeszcze raz to przeanalizowałem i wygląda na to, że coś nie tak jest z silnikiem lub kostka od niego. Na złączu A3 i B1 nie powinno być napięcia w stanie spoczynku przycisków (pod warunkiem, że dobrze wszystko sprawdziłeś). Jeżeli jest tam napięcie to silnik powinien cały czas chodzić. Musisz sprawdzić silnik lub kostkę przy nim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponownie sprawdziłem napięcia. Faktycznie, źle zmierzyłem - pomyliłem pin 1 z 3.

A1 i A2 - 14,2V, po odciągnięciu 0V

A3 i B1 - nic

A1 i B2 - nic

 

Sprawdziłem też wskazane przez Ciebie piny.

21 godzin temu, mireczek01 napisał:

A1 i A3

Sygnał dźwiękowy.

 

21 godzin temu, mireczek01 napisał:

B2 i B1

J. w.

 

21 godzin temu, mireczek01 napisał:

A3 i A2

Piszczy po odciągnięciu przycisku.

 

21 godzin temu, mireczek01 napisał:

B1 i A2

To samo, co w przypadku powyżej.

 

EDIT: Z jakiego powodu mogą nie świecić diody w przyciskach?

Edytowane przez the_godfather
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, the_godfather napisał:

Z jakiego powodu mogą nie świecić diody w przyciskach?

Sprawdź czy na pinie A2 i B3 jest napięcie. Jak jest to uszkodzona dioda (ewentualnie coś innego w układzie przycisku).

Co do przełącznika pasażera to wg pomiarów wynika, że jest sprawny (może oprócz tej diody).

47 minut temu, the_godfather napisał:

A3 i B1 - nic

Czyli gdy przyłożyłeś miernik do A3 i B1 jak nie ruszałeś przyciskami to nic nie pokazało - tak?

Czy przyłożyłeś do A3 i B1 i ruszyłeś przyciskiem? To jest ważne bo właśnie tutaj jak ruszysz przyciskiem powinno pojawić się napięcie bezpośrednio zasilające silnik szyby. Ale tylko jak ruszysz przyciskiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Posiadam megane 2 kombi 2007 po lifcie. Gdy mam załączony zapłon ale silnik nie pracuje to wszystkie szyby oprócz pasażera działają a jak odpalę silnik to żadna szyba nie działa. Wymieniłem moduł, ktory jest obok akumulatora i nic to nie pomogło ktos może wie co może być tego przyczyną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 17 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!