Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Gaśnięcie, Check Injection, Check Emission


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Od jakiegoś czasu mam problem z samochodem. Na początku wyświetlał się komunikat check emission, po czym samoistnie zginął. Potem samochód zaczął gasnąć, ale natchmiast dało się go odpalić, po odpaleniu pokazywał się komunikat check injection i silnik pracował na podwyższonych obrotach. Po wymianie czujnika położenia wału przez jakieś 1500km był spokój, potem problemy wróciły i został wymieniony czujnik emisji spalin, ale bez efektu. Po jakimś czasie na kilka tysięcy kilometrów problemy zniknęły.

Teraz po długim czasie wrócił komunikat check emission i samochód szarpie i gaśnie prawie bez przerwy. Również wyświetla się check injection, ale nie zawsze. Cewki wszystkie sprawne. Podpięcie pod komputer (nie CLIP) nie pokazało nic poza błędem klimatyzacji. Co może być przyczyną?

 

PS. Samochód jest z LPG. Problemy występują tak samo na benzynie jak i na LPG.

Edytowane przez wviper
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyczyść czujnik położenia wału. Gaśnie na zimnym, czy na ciepłym?

Ten komunikat wyrzuca niewłaściwe działanie sondy lamda, ale przyczyna jest gdzie indziej. Sprawdziłbym połączenie czujnka temperatury płynu chłodzącego

To co wskazuję dotyczy benzyny i lpg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 26.08.2017 o 11:49, wviper napisał:

Teraz po długim czasie wrócił komunikat check emission i samochód szarpie i gaśnie prawie bez przerwy. Również wyświetla się check injection, ale nie zawsze. Cewki wszystkie sprawne. Podpięcie pod komputer (nie CLIP) nie pokazało nic poza błędem klimatyzacji. Co może być przyczyną?

 

Komunikat ;

- check  injection    -  to  niesprawności  w  układzie  zasilania,

- check  emission  -  to   niesprawności  w  układzie  wylotu .

Czy dużo jest jazd po mieście i na krótkich odcinkach ??  Czy był robiony generalny przegląd auta  ??

 W większości przypadków wina leży ;

- w braku dobrego  łącza  elektrycznego,  zaśniedziałych  stykach,  łączach,  zabrudzeniu  przepustnicy  i  układu  dolotowego,  zapchanym filtrze  paliwa  czy  powietrza,  brudnym   paliwie,  starych   świecach,  niewłaściwych  cewkach,  ( czy  są  suche,

 czy   nie  mają  przebicia elektrycznego? )  czy   zabrudzeniu   czujnika   olejem,  smarem,  nieszczelnością  ( dziurką,  luzami  

w  połączeniach  )   w   układzie  dolotowym, brakiem  dobrego  odpowietrzania   zbiornika   paliwa ,

w  działaniu  czujnika  położenia wału korbowego, (  jego prawidłowe elektryczne podłączenie ) który  jest  czujnikiem   chimerycznym ;  raz   działa  a   raz nie  i  musi  być  tylko  oryginał ,

- w   działaniu  czujnika  temperatury  płynu chłodzącego ,  ma   on  wpływ  na   rozruch silnika  i  wielkość

 dawki   paliwa  przy   rozruchu ,

- w  działaniu  katalizatora ( zapchany , uszkodzony ),  czy   silnik  ma  kopa??  czy  oleju  nie  ubywa ?? czy  silnik

jest  czysty   nie  zaolejony ??

W  większości  przypadków   pomaga   demontaż   całego  układu  dolotowego,  jego   wyczyszczeniu,  założeniu  nowych   uszczelek,   oringów ,  użyciu  preparatu  Kontak 60   dla   łączy , wtyczek   elektrycznych   i   wielokrotnym  przegonieniu   auta  

na   wysokich   prędkościach   na   odcinku   100 - 150 km 

Warto   poczytać  tematy   z   działu ;  2.0 benz.

Używać   clipa   ( dedykowany  dla   reno,  gdyż  inne  urządzenie  ma  mały  zakres  parametrów   )    +    kumaty   mechanik 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

W sierpniu problemy ustały, więc przestałem szukać ich przyczyny. Teraz problemy powróciły tylko dodatkowo samochód nie chcę odpalić po zgaśnięciu, dopiero po kilku próbach.
Dzisiaj byłem na CLIPie i podczas półgodzinnej jazdy z podłączonym klipem wszystko było w porządku, łącznie z pomiarem czujnika ciśnienia kolektora dolotowego, a w historii były dwa błędy związane z tym:
-DF079 układ sterowania przepustnicą

-DF089 obwód czujnika ciśnienia kolektora dolotowego

Przepustnica jest czysta, filtr powietrza jest nowy. Co może być przyczyną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te dwa błędy często występują razem.

Czy na clipie powinien sprawdzić działanie pierwszej sondy lambda, ale z tego co piszesz wynika, że było ok.

Wyczyść czujnik położenia wału włącznie z czołem przetwornika.

Wszystko wskazuje na niepewnie łączącą przepustnicę ze sterownikiem.

Na razie przy wyłączonym akumulatorze wyjmij  wtyczkę, wyczyść  i podoginaj piny. Staraj się za bardzo nie przeginać przewodów.

Po włożeniu karty przepustnica się testuje dając wynik negatywny może blokować zapłon.

Te działania będą spójne również dla pierwotnej usterki.

Błędy wynikały z za małego wychylenia przepustnicy w stosunku do podanej dawki paliwa.

Jest jeszcze ewentualność, że ona się zaciera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!