Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana słupka silnika/sprzęgła/alternatora - pohukiwanie i terkotanie silnika


PoProstuMariusz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Niestety w moim aucie obróciła się jakiś czas temu panewka, jako naprawdę wybrałem wymianę słupka silnika (włożone nowe panewki), osprzęt przełożony, dodatkowo doszła wymiana sprzęgła, z racji tego że dwumasa była w dobrym stanie to ją zostawiłem. Rozrząd był robiony 11 miesięcy temu i został też przełożony poza paskiem. Po drodze doszła też wymiana alternatora.

 

Po wymianie pokonałem ok 700km i niestety silnik od pewnego czasu wydaje dwa niepokojące dźwięki. Być może były od początku wymiany ale zdecydowanie mniej słyszalne.

 

1. Jako pierwsze zauważyłem pohukiwanie na niskich obrotach (ok 1200). Celowo na takich nie jeżdżę ale jest to słyszalne przy ruszaniu, przy dojeżdżaniu do świateł itp.

 

2. Jako drugie pojawiło się terkotanie silnika, słychać tu również pohukiwanie. Terkotanie przestaje być słyszalne przy ok 2000 obrotów

 

Mechanik wymienił już jeden rolkę, ale to nie rozwiązało problemu, teraz sugeruje wymianę rozrządu. Nie jestem co do tego przekonany bo wymieniany był 11 miesięcy temu i chodził jak w zegarku. Co do dwumasy to nie było z nią najmniejszych problemów, przy wymianie sprzęgła była też sprawdzona. Czy macie jakieś sugestie co to może być ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • PoProstuMariusz zmienił(a) tytuł na Wymiana słupka silnika/sprzęgła/alternatora - pohukiwanie i terkotanie silnika

Z  którego  roku  auto? Jaką ma moc ?

Niestety w moim aucie obróciła się jakiś czas temu panewka,  jako naprawę wybrałem wymianę słupka silnika - napisałeś .

Podstawową przyczyną obrócenia panewki,  zatarcia  wału  jest  za  słaba  pompa  olejowa  oraz  małej  średnicy otwory  w  wale korbowym.  Zmodernizowano  pompę  olejową  dopiero  od  2006 r.  Należy  jak  najszybciej wymienić pompę olejową na mocniejszą,  jeżeli  tego nie zrobiono . Nic nie napisałeś jak sytuacja wyglądała z wałem korbowym .

Co do terkotania i pohukiwania , to w pierwszej kolejności należy zdemontować  EGR ,  przeczyścić  go,   jak  i  cały  układ  dolotowy,  oraz  sprawdzić  drożność  magistrali  olejowej  turbiny , odmy   i   zaworu   odmy  olejowej 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Z  którego  roku  auto?

2006

Cytat

Jaką ma moc ?

78KW - 105/106 km

Cytat

Nic nie napisałeś jak sytuacja wyglądała z wałem korbowym .

Wał korbowy był zatarty, 2 mechaników stwierdziło że nie podejmą się szlifowania, 3 kolejnych radziło wymianę silnika, stąd też wymiana słupka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu taki już urok tego silnika (pomimo wersji z mocniejszą pompą olejową):

 

Cytat

Przez cały okres produkcji nie udało się wyeliminować drugiej typowej wady silnika, czyli szybko zużywających się panewek. Przebieg 120-140 tys. km oznacza, że w silniku może dojść do obrócenia się panewki bądź zatarcia się wału na panewce.

 

Olej regularnie wymieniany co 15000 km, adekwatny do silnika, ostatnia wymiana 9000 km przed obróceniem panewki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po  przeczyszczeniu  EGR,  polecam  zaślepić   go.

Sprawdzić  ciśnienie   oleju    na   gorącym  silniku ; 

-  na   wolnych   obrotach   ;   min. 2,5 bar

-  na  wyższych   obrotach ;  ok.   6,5 bar  ,  w   razie   niedomagań   wymienić   pompę  oleju   na   oryginał . 

 Stosować   filtr  oleju   marki   purflux   lub  mann,  wymiana   oleju   co   ok.12000 km ,  olej   full   syntetic . 

Kupować   markowe   paliwo   +   olej   2T   do   paliwa ,  dbać  o   turbinę   +   zalecenia   wcześniejsze 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej do 2t w silniku 4t ? Chcesz narazić kolege na czyszczenie również kolektora wydechowego, lub zapieczenie świec żarowych? W razie potrzeby wymiany po prostu sie urwią. Zadam takie pytanie. Sprawdzałeś stan poduszek silnika? ( Z moich doświadczeń do 2000 obrotów najbardziej nim kołysze.I jeszcze jedno pytanie objawy są na włączonej sprężarce klimatyzacji czy nie?. Sprawdź to. A próbę olejową możesz zrobi z racjii, iż nowy silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Sprawdzałeś stan poduszek silnika

 

Jedna poduszka jest lekko pęknięta, a druga jest w dobrym stanie. Tej pierwszej poduszki bym za te objawy nie winił, jeżdżę już z taką jakiś czas, a z racji tego że 3, 4 miesiące temu miałem problem ze stukami (łożysko) to jeździłem w pełnej ciszy w aucie (przed i po wymianie łożyska) i nie było słychać najmniejszego terkotania. Dodatkowo mechanik przy wymianie i przy szukaniu przyczyny terkotania sprawdzał poduszkę i według niego nie jest ona tutaj problemem.

 

Cytat

objawy są na włączonej sprężarce klimatyzacji czy nie?

 

Niezależnie od tego czy jest włączona czy nie, objawy występują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 3.09.2017 o 07:35, MechanikAmator napisał:

Olej do 2t w silniku 4t ? Chcesz narazić kolege na czyszczenie również kolektora wydechowego, lub zapieczenie świec żarowych?

Radzę uzupełnić wiedzę  na  temat  dodawania  oleju  2T do paliwa  a nie pisać takich głupot 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem jeszcze raz dokładnie miejsce występowania tego pohukiwania i przy EGR jest cicho, dźwięk jest słyszalny z centralnej części silnika. Po zdjęciu plastikowej pokrywy silnika jest najlepiej słyszalny przy przyłożeniu ucha pomiędzy 2 a 3 wtryskiem, ale jednak dobiega gdzieś z głębi silnika.

 

Czy myślicie że mechanik może mieć rację i jest szansa że jest to problem rozrządu? A czy macie może jeszcze jakieś inne sugestie odnośnie pohukiwania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Należy  wymienić   uszkodzoną  poduszkę   bezwarunkowo   plus   zalecenia   wcześniejsze  aby  wyeliminować  jak  najwięcej  powodów .

Koniecznie   podpiąć  pod  clipa 

Czy  silnik  nie  wpada  w  drgania ? 

Czy  nie  ma  objawów  podobnych  jak  przy  padniętej  panewce ?

Może  wtryski  zostały   zamienione  miejscami ?
Spisać   kody   z   wtryskiwaczy  i  porównać   je   z   zapisanymi   w   komputerze   auta

 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 2.09.2017 o 14:34, Andrzej-2010 napisał:

Skoro to jest wersja z mocniejszą pompą olejową,  przebieg  niezbyt duży,  to  co  było powodem zatarcia wału ? 

Brak oleju ??   niewłaściwy  olej  silnikowy ??  

Pewnie opiłki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Czy  silnik  nie  wpada  w  drgania ? 

Nic ponad normę

Cytat

Czy  nie  ma  objawów  podobnych  jak  przy  padniętej  panewce ?

Słychać tylko to co na filmikach, a w zasadzie turkotanie jest cichsze niż na filmie.

Cytat

Może  wtryski  zostały   zamienione  miejscami ?

Postaram się sprawdzić 

 

Mechanik jeszcze raz przesłuchał auto. Uważa że za pohukiwanie odpowiada któraś z rolek rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W  tytule  jest  określenie   " terkotanie "   i   dlatego  ta   sugestia  z  podmianą   wtrysków 

Kolego  igorz   -   opiłki   też   były,   tylko   w   oleju  

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!