Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II hb - Wycieraczki działają na popych


m1gac2

Rekomendowane odpowiedzi

Szanowni,
Mój problem z wycieraczkami jest kuriozalny. Zasadniczo wszystko działa, jest czujnik deszczu, który uruchamia wycieraczki w odpowiednim momencie, reagują na manetkę, zmiany prędkości  i ustawienia czułości.
Jednak, co jakiś nieregularny czas, wycieraczki parkują w pozycji spoczynkowej i nie reagują na manetkę, ani na czujnik.

Ale ... wystarczy lekko je pchnąć, żeby wróciły do pełnej sprawności. W krytycznych momentach - jak debil - wręcz podwiązywałem lewej kawałek kabla, żeby moć je poruszyć, gdy stawały w czasie deszczu w trasie.

Co więcej, każdorazowo po ponownym starcie przez jakis czas wycieraczki znów działają sprawnie. 

Silniczek został niedawno - z tych właśnie powodów - przeczyszczony, a mechanizm przesmarowany. Jednak testujący wycieraczki i czujnik mechanicy nie doświadczyli momentu, gdy stają bez reakcji, spotkało mnie to w drodze ;/. 

 

Dajcie prosze znać, czy ktoś spotkał się z takim objawem i gdzie szukać przyczyny?

Czy to wadliwa/przyśniedziała elektronika przestaje wysyłać impulsy, czy coś mechanicznego się zaciera?

Z góry dziekuję. 

Ignac

 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obstawiam, że kończy Ci się mechanizm lub silniczek wycieraczek. Miałem takie objawy, a później w deszczu wycieraczki przestawały działać w ogóle. Czyszczenie i smarowanie mechanizmu skutkowało poprawą najpierw na kilka dni, później na kilka godzin, a następnie do pierwszych kilku ruchów wycieraczek. Zakup używanego mechanizmu i silniczka rozwiązał wówczas mój problem.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, dziękuję za wskazowki. Byłem dziś o włos od zakupu używki, ale okazała się być w gorszym stanie niż mój mechanizm. 

Zacznę od demontażu na czynniki pierwsze i smarowania z nadzieją, że przebrnę zimowy czas. 

Dzięki, pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wyczyścisz i posmarujesz, a problem dalej się będzie pojawiał to do zmiany będzie silniczek. Jeśli wycieraczki nie ruszają się z miejsca albo stają na środku szyby to raczej problem nie leży w mechanizmie tylko silniczek nie ma siły ich poruszyć i nawet nie próbuje ponieważ ma zabezpieczenie przed przegrzaniem. Po dobrym smarowaniu jak i wtedy gdy pomagasz mu ręcznie ma mniejsze obciążenie i może podejmować "wyzwanie". Ja wolałem tak nie jeździć i nie ryzykować. Znalazłem używkę w dobrym stanie (za 50 zł). Smarowałem dopóki wycieraczki nie stanęły mi w nocy, w trasie, przy prędkości około 90-100 km/h i podczas ulewy gdy jechałem za jakimś autem, a za mną też coś jechało. Emocje nie do opisania... ale ich nie polecam. Moment i kompletnie nic nie było widać. Niby pierdoła, a można przez nią wpaść w nie lada tarapaty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Też ostatnio dwa razy przestały mi działać w scenicu II wycieraczki. Na popych nie przyszło mi do głowy, ale za to po odłączeniu akumulatora z powrotem zaczęły działać, tylko odłączenie musi być dłuższe powiedzmy około 15 min, przy krótkim odłączeniu nie pomogło. Nie wiem czy to w ogóle nie przypadek, dwa razy to jeszcze nie reguła, czekam na następny raz...

Jakby ktoś mógł napisać manuala o tym smarowaniu mechanizmu i sprawdzeniu silniczka, żeby się na darmo nie narobić. Trzeba chyba odkręcać całe podszybie, bo nawet do złączki silnika nie można się dostać, chyba, że w innym miejscu gdzieś jest dojście w bezpiecznikach czy przy manetce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu wymień i po sprawie. Idzie taki okres, że wycieraczki mocno się przydadzą. Używany mechanizm z silniczkiem dostaniesz na szrocie za kilkadziesiąt złotych. Smarowanie pomaga tylko na chwilę. Tak, trzeba zdjąć podszybie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli wymiana, to tylko na nowy mechanizm.

Wymiana na używany, to trochę bez sensu, wkładasz nie wiesz co, może w gorszym stanie. 

Jeżeli silnik sprawny, a mechanizm nie jest uszkodzony mechanicznie, to zdecydowanie polecam dokładne czyszczenie i smarowanie, dobrym wodoodpornym smarem .

Zabieg bardzo prosty, po demontażu podszybia, będziesz już wiedział co i jak. Zaciera się na na osiach od ramion wycieraczek.

Warto spróbować, duże pracy nie ma, jeżeli to nie pomoże, szukasz dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie czy ten element jest dostępny jako nowy i jeśli tak to ile kosztuje. O moich przygodach z wycieraczkami można poczytać trochę wyżej. Smarowania nie polecam bo skutkowało tylko na chwilę i przestawało skutkować w najmniej odpowiednich momentach. Ja zamontowałem używkę (w dobrym stanie) i problem miałem z głowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!