Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1,2 Tce ...przebiegi


stalan

Rekomendowane odpowiedzi

Witam !!! moją meganką kombi 2015 r ,( kupiona w lutym 2016 ,na "wyprzedaży" rocznika ) zrobiłem 21 tys. km . Dawno nie przeglądałem tego forum ,ale...jak zagłębiłem się w tematy dotyczące silnika który posiadam ( 1,2 Tce 115),to włos zjeżył mi się na głowie :mad: . Ja wprawdzie jeszcze nie odnotowałem , żadnych usterek związanych z silnikiem ...no może poza sporadycznie pojawiającym się falowaniem obrotów po zimnym rozruchu , ale po lekturze forum strach jest. Terkotanie , branie oleju ,nietrwały rozrząd...i nie wiem co tam jeszcze. Mam zamiar tym samochodem jeszcze kilka lat pojeździć ,a może pozbyć się parcha póki czas ?:idea:. Ciekaw jestem przebiegów samochodów z tym silnikiem , waszych ,oraz tych z jakimi się zetknęliście . 

 

PS . Jak kupowałem samochód szukałem Meganki ze "starym" 1,6 ,ale niestety już nie było , więc trochę bez przekonania ,ale zaryzykowałem.

Edytowane przez stalan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Ja mam Meganke z 12.2014 kupiłem w Renault Zdunek Gdynia wyjechałem z salonu w styczniu 2015. Z silnikiem odpukać w nie malowane jeszcze nic się nie dzieje poważnego, bierze olej ale około 1,5 litra na około 12000 km. Myślę ze nie jest to dużo, przez 2 lata ubyło płynu chłodniczego z max do min to mówili ze to normalne ( dowiadywałem się w rożnych salonach i innych warsztatach specjalizujących się we francuzach) terkotanie miałem kiedyś przy zmianie biegów i dodawaniu gazy w okolicach 2000/2200 obr/min ale to zanikło i nie mam już tego problemu, mam najechane 72 tys/km i jak na razie spoko dupo wozik. Samochodu nie katuje, na zimnym silniku nie pałuje go i spokojnie czekam jak się rozgrzeje, po przejechaniu kilkunastu kilometrów staram się odczekać koło minuty żeby turbina się ostudziła, system start&stop wyłączony od nowości ( tak chciałem i wyłączyli mi przed podłączenie kompa), olej wlewam LM tak jak producent zaleca RN 0710, zmieniam co około 12 tyś/km razem z filtrami (powietrza i kabiny) . Świece zmieniłem przy 50 tyś/km a rozrząd mam w planach wymienić przy 100 tyś/km. Każdy wymienia jak chce, ja wolę robić to wcześniej może dłużej pojeżdżę samochodem a jak będę sprzedawał to i klient będzie zadowolony. Wszystko robione w ASO ale części kupuje tańsze lecz w dalszym ciągu oryginalne, płace tylko za wymianę, puki samochód jest na gwarancji. Oczywiście wszystko będzie kontynuowane po gwarancji może nie w ASO ale mam warsztat w pobliżu którzy robią solidną robotę. 

Edytowane przez darekgt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 21.09.2017 o 17:39, pbet napisał:

XXX

 

To raczej oczywiste, ale....miałem do tej pory dwa samochody (nie licząc maluchów i F125p) z silnikami na łańcuchu ,Nissana Primerę 2,0 i Opla Astrę 1,4 Twinport . Pierwszy "poszedł do ludzi" z przebiegiem prawie 300 tys . km , drugi przejechał 180 tys. km ,i w żadnym z nich łańcuch nie był nigdy wymieniany ,oraz nie wykazywał  symptomów zużycia. Nie dziw się zatem mojemu zaskoczeniu ,iż słyszę o profilaktycznej wymianie rozrządu łańcuchowego ,mimo iż producent tego nie przewiduje .A może zdarzają się nagminnie przypadki jego przedwczesnego zużycia ?.

 

PS. Paski rozrządu zawsze wymieniałem ,dużo wcześniej niż zalecenia producentów.

lapka2.gif

REGULAMIN

5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasy w których łańcuch rozrządu starczał na całe życie silnika odchodzą bezpowrotnie w zapomnienie. Producenci nie informują kiedy i czy wymieniać ale wiadomo, że łańcuch też ulega uszkodzeniu. Może się wyciągnąć, zerwać, przeskoczyć. Nie miałem nigdy auta z łańcuchem zamiast paska ale gdybym miał to pewnie też bym myślał o "profilaktycznej" wymianie wcześniej niż usłyszę jakieś grzechotanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!