Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Odpalanie 1.5 dCI


bacablue

Rekomendowane odpowiedzi

Trzeba podpiąć clipa, pojeździć i zobaczyć.

Polecam opinie i uwagi kolegi asedio " Dojeżdżam ok 25 km do pracy i z pracy, trasa ciut "lżejsza" jak w mieście ale w każdym razie nie da się na niej wypalić FAP." 

Im masz większy przebieg auta ( > 150.000 km ) duży udział w jeździe po mieście, tym masz b.zapchany katalizator

i fap i tym większe kłopoty z rozruchem, wypalenia coraz częstsze.

Albo zmienisz styl i sposób jazdy lub najkorzystniej zmienić auto na benzynę aby śmigać po mieście.      

 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 15.10.2017 o 15:07, Andrzej-2010 napisał:

Głównym problemem kolegi bacablue jest b.duży udział jazd po mieście i na krótkich odcinkach

Co to ma do kłopotliwego odpalania, skoro akumulator to nie problem.

U mnie też 3 obroty zrobi nim zaskoczy mimo że silnik ciepły. Podejrzewam raczej niedomaganie paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lufa . Proszę prześledzić wypowiedzi kolegi bacablue ;

-Wypalanie FAP: Wypala się dość często ( dużo jazdy miejskiej - co 300 km około). Zdarzyło się wypalanie i na postoju.

70 % tryb miejski, 30 % trasa.

Co pewien czas wypad na trasę, co dwa tygodnie. Wypalanie nie pozostaje bez wpływu na rozrzedzenie oleju.

- Po wymianie oleju współczynnik rozcieńczenia oleju wynosi 0,2 a po przebiegu 20.000 km wynosi 2,0 ( to wg.asedio )

- U mnie po przejechaniu 30 kilometrów z 5 g sadzy zrobiło się 11 g. Czy to możliwe, że tak szybko? Wtryskiwacze mam nowe, po wymianie zresetowana adaptacja silnika. Wtryski zaprogramowane. Ostatnio też miałem 16 g sadzy, około godzinę jeździłem nawet dość dynamicznie i po podłączeniu kompa było już 28 g sadzy. Wypad na trasę, przegonione auto do 4 tys. obr. DPF dopiero zaczął się wypalać. I spadł do 3 g. 

-Ilość sadzy jaka przybywa w filtrze fap jest sporo poniżej 1 g  na 100 km ( wg.asedio ) jeżeli auto jeździ w trasy

 

 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ wyczytałem, że świece żarowe pracują jeszcze chwilę by wspomóc silnik przy rozruchu (mówimy o dłuższym postoju) - robię tak. Wrzucony bieg, wciskam pedał hamulca i zapłon. Czekam chwilę od momentu zgaśnięcia kontrolki świec żarowych i dopiero odpalam. I jakoś tak inaczej, krócej i lepiej odpala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podgrzanie komory spalania przed rozruchem ma sens i zastosowanie w zimie przy ujemnych temperaturach. Zdecydowanie ułatwia rozruch zimnego silnika. Przy obecnych temperaturach świece żarowe jeszcze się raczej nie odpalają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece żarowe włączają się przed rozruchem, w trakcie i po rozruchu ze względu na ekologię. Uzależnione to jest od temperatury płynu chłodzącego. Stan świec żarowych ma wpływ na proces wypalania fap-a. Kontrolka świec informuje, że świeca włączyła się przed rozruchem.

 

Pamiętaj o kropkach w zdaniu - kataryniarz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!