Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Napięcie na czujniku zmiennych faz, a sterowanie masą PROBLEM!


asroma

Rekomendowane odpowiedzi

Ja żarówkę podłączam do zaworu...wsiadam do auta..zwiększam obroty i nic... dawniej normalnie świeciła...połączenia od zaworu do komputera są ok.. A sterownik? Nie bardzo wiem o jaki chodzi...wydaje mi się że elementem sterującym jest komputer...który steruje za pomoca masy...napięcie jest ok...co można wywnioskować podłączając mase pod np. blok silnika...uzyskuje wtedy pożądane 14v...no chyba że ja źle główkuje..ale kiedy wszysto działało to takie napiecie mialem na wtyczce..przy tych 1500 obr/min...tylko tak jak t to pisałem wcześniej działało krótko... Najczęściej przy kolejnym uruchomieniu silnika po krótkiej jeździe... Wyskakiwal błąd...i zawór nie działał..po kasowaniu błędu..ponownia działał i tak w kółko...aż do tetaz..już nie pokazuje błędu i nie działa..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznę od sprostowania tytułu.

Nie ma czegoś takiego jak sterowanie masą. Karoseria jest na masie i kable ekranowane.

W większości samochodów mamy do czynienia ze sterowaniem od strony minusa. W konkretnym przypadku jest tak również.

Żeby uzyskać impuls ujemny na tym wyprowadzeniu musi być spełnionych kilka warunków, ale podstawowa rzecz to przeciążenie jednostki napędowej.

Czujniki wykonania czynności zadanej dla elektrozaworu to przesunięcie fazowe synchronizacji wału i wałka rozrządu. One określają moment i pośrednio czas trwania wtrysku, jak również sterują układem zapłonowym.

W konkretnym przypadku może być uszkodzenie sterownika, ale należałoby jeszcze sprawdzić opór ujemnego zacisku elektrozaworu względem masy. Elementem sterującym pracę elektrozaworu jest tranzystor o polaryzacji npn.  Wyprowadzenie to kolektor, a emiter jest na masie.

Oznacza to, że zwarcie lub przeciążenie może uszkodzić złącze i mamy po sterowniku. Proszę o zmierzenie spadku napięcia na półprzewodniku tzn. wyprowadzenia w stosunku do masy na zakresie do tego służącym oznaczone na mierniku diodą.

Drugi pomiar robimy omomierzem w dwie strony i wyniki zapisujemy na forum. Oczywiście wszystko bez zasilania z akumulatora.

Uszkodzenia sterownika wtrysków to rzadkość w Renault, ale zwarcie zacisków elektrozaworu podczas pracy silnika może do tego doprowadzić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to tak miało wyglądać ale...Pierwsze zdjęcie to pomiar z oznaczenia na mirniku dioda...zrobione na wyłączonym silniku...drugie na załączonym silniku..przy dodaniu obrotów nieznacznie się zmienia...

Trzecie zdjęcie to pomiar w omah na wyłączonym silniku...a kolejne na włączonym...

DSC_0021.JPG

DSC_0016.JPG

DSC_0017.JPG

DSC_0019.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie, to oznacza, że sterownik nie jest uszkodzony na wyprowadzeniu sterowania elektrozaworem. Rozwiałeś wszelkie wątpliwości.

Sterując gazem w jednym obwodzie rośnie dawka paliwa, a w drugim otwiera się przepustnica, która posiada potencjometr położenia. Przy dodaniu gazu rosną obroty, rośnie ciśnienie smarowania, ale zawór nie dostaje sygnału do otwarcia.

Rozumiem, że żarówkę wczepiałeś na szpilki wbite w przewody idące do elektrozaworu ?.

Dalej potrzebny jest clip lub ddt, żeby poznać prawidłowość pracy pedału gazu w obwodzie porównawczym, jak również przepustnicy w obwodzie porównawczym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak żarówkę podłączam do gniazda elektrozaworu...ale to dla czego raz działało...a po jakimś czasie przestało... Co by się stało jak by elektrozawor był po zapłonie cały czas załączony? Bo widzę że ciężko będzie...a nie mam żadnego kompetentnego mechanika.. :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W gnieździe pozostaje elektrozawór. Ty podłączasz równolegle do niego (najlepiej pozycyjną).

ale to dla czego raz działało...a po jakimś czasie przestało  - to jest uszkodzenie, którego szukamy.

Co by się stało jak by elektrozawr był po zapłonie cały czas załączony? - ciśnienie oleju przesunęło by zapłon tak do przodu, że przy połykaniu znacznych dawek paliwa nie dałoby się jechać. Oczywiście soda od razu przełącza sterownik w stan awaryjny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
        • +1
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!