Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z iskrą


magdalena69

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów.To mój pierwszy post,więc proszę o wyrozumiałość.

Posiadam megane 2.Silnik k4m 760 1.6 113km.Rok 2004.

Przez 4 lata od zakupu nie było nigdy problemów z silnikiem,elektryką.

Cały problem zaczął się jakiś miesiąc temu.Zaczęło się od tego że samochód po wciśnięciu start nie zakręcił silnikiem i załączył się wiatrak chłodnicy.Wszystko zadziałało tak ja by odpalił,tylko silnik nie chodził.Doszło do tego że auto gasło podczas jazdy i postoju.Wyświetlał się komunikat electronic fault.Wystarczyło odpalić powtórnie silnik i wszystko gasło,było ok.Pojechałem do serwisu renault na clipa.

P0340 - Czujnik położenia wałka rozrządu. Sygnał poza tolerancją

P0010 - Przestawianie wałka rozrządu A(rząd1).Brak zgodności wartości pamięci.

Zamówiłem ten czujnik oryginał renault.Jak czekałem na ten czujnik zapaliła się kontrolka silnika

.Auto normalnie paliło lecz nie było już takie żwawe.

Wymieniłem ów czujnik i kontrolka silnika zgasła po przejechaniu kilku kilometrów.Auto paliło normalnie,zrobiło się żwawe.Clipem zostały wykasowane błędy w sterowniku i już nie wracają.

Tak poruszałem się autem przez około tydzień, bez żadnych problemów.

Aż pewnego dnia auto zgasło i nie chciało odpalić,kręciłem rozrusznikiem i nic.Postanowiłem że zobaczę rano co jest nie tak.

Rano auto dalej nie paliło,wiec po dałem auto startu do przepustnicy.Auto odpalało ale gasło,więc tak podawałem auto start aż zaskoczył i chodził normalnie.

Megana po tym odpalała bez problemu.Zimna czy ciepła paliła od pierwszego.

Niestety powrócił problem z rozruchem samochodu.Po wciśnięciu start silnik nie startował,jedynie wentylator się załączał.

Po sprawdzeniu skrzynki z bezpiecznikami i przeczyszczeniu wszelkich kostek i sprawdzeniu wszystkich bezpieczników,kabli.Stwierdziliśmy z moim mechanikiem ze padł rozrusznik.

Rozrusznik wymieniony na nowy oryginalny valeo, auto od paliło za pierwszym razem.

Po wyjechaniu od mechanika, a mam od niego do domu nie więcej jak 100m,zgasiłem i uruchomiłem kilka razy auto żeby sprawdzić czy usterka z paleniem już nie wystąpi.

Jakież było moje zdziwienie ze jest tak samo.Wciskam start i cisza,tylko wentylator się włącza i licznik pokazuje stan oleju i kontrolki gasną.

Po kolejnej próbie auto odpaliło i było wszystko ok.Samochód pochodził chwilkę i zaczął nierówno pracować.Wyglądało to tak jak by cewki odłączał po kolei.

Auto zgasło i już nie dało się go odpalić.

Na następny dzień podałem auto start bo myślałem że jest to samo co było wcześniej.

Niestety nic to nie pomogło.Okazało się ze na świecach nie ma iskry.

Po clipie pokazuje błąd.Zawarcie do plusa na wszystkich 4 cewkach.

Wymienione cewki 2 razy beru nowe i kilka używanych

Świece były beru,zostały zmienione za oryginalne renault.

Okazało się ze do cewek nie dochodzi prąd.

Wymiana czujnika położenia wału korbowego 3 razy

Rozbebeszenie wiązki przewodów przy siniku i sprawdzanie każdego po kolei czy ma przejście miernikiem.

Nic to nie dało.kasowanie błędu z zwarciem do plusa,też nic.

Auto na dzień dzisiejszy zachowuje się tak że:

Po wciśnięciu przycisku START,jeżeli nie załączy się wentylator chłodnicy do rozrusznik kreci.

Jeżeli po wciśnięciu START załączy się wentylator to rozrusznik nie kręci.

Po odłączeniu akumulatora na około 30 min i podłączeniu(lecz nie zawsze ),auto opala jak by wszystko było ok.

Pochodzi z 5s i gwałtownie gaśnie.Po takim zgaśnięciu już nie opala.(brak iskry)

Co było robione:

- wymiana cewek(kilka krotnie)

- wymiana świec (kilka krotnie)

- sprawdzane przewody,które dochodzą do sterownika i skrzynki koło akumulatora każdy pojedyńczo

- sprawdzane czy imo jest wyłączone przy zapłonie.Jest ok

- podłączony klip do samochodu i odpalenie auta(auto odpaliło i zgasło po około 5s.Brak błędów które pokazały się wcześniej  ze zwarciem)

- wymieniony czujnik położenia wału.(Czujnik za 30zł i czujnik za 100 delphi )

- komputer dany elektronikowi i wyczyszczony(tak zwany na adaptacje do samochodu)

Renia odpala ale tylko po odłączeniu aku na kilkanaście minut.

Renia gaśnie zawsze w ten sam sposób (gwałtownie)

Przypomniało mi się że miałem ze 3 razy sytuacje, że renia podczas jazdy na biegu zgasła i za chwilę sama odpaliła(Iskra zanikła na świecach i sama powróciła.

Czy ktoś z szanownych kolegów może doradzić co może być nie tak.

Czy ktoś może dać namiary na dobrego elektro mechanika z okolic Kamiennej Góry,Wałbrzycha.Do Wrocławia mam 100km.

Przepraszam że się rozpisałem i za ewentualne błędy.

Pozdrawiam wszystkich

 

 

 

 

 

Edytowane przez magdalena69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że kluczem do znalezienia przyczyny jest włączający się wentylator chłodnicy. W większości przypadków w takim przypadku okazał się uszkodzony moduł UPC (lub przewody od niego), były też przypadki z uszkodzonym czujnikiem klimy powodującym podobne objawy. Szukaj na forum pod hasłem "wentylator chłodnicy".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!