Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ściąganie samochodu podczas jazdy zgodnie z kierunkiem poprzedniego skrętu


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

mam problem z moim Megane I phII Classic 1.6 16V. Po pełnym, bądź prawie pełnym skręcie kierownicy na skrzyżowaniu auto podczas jazdy ściąga w tą stronę, w którą skręcałem. Aby jechać prosto, trzeba cały czas z umiarkowaną siłą siłować się z kierownicą, aby utrzymać kierunek. Problem pojawił się w zeszła zimę, w miedzyczasie (z innych powodów) wymieniłem przednie lewe łożysko i lewą półośkę z przegubem. Na wiosnę,  przy wzroście temperatur problem zniknął, aż do niedawna, tj. kiedy temperatura spadła poniżej ok. +10°C. 

Co najśmieszniejsze problem znika, kiedy stojąc na światach wykonam 1-2 energicznie obroty kierownicą o 90 stopni w każdą stronę - po ruszeniu samochód jedzie idealnie prosto aż do kolejnego skrętu o małym promieniu. 

 

Samochód świeżo po badaniu, działo się tak na obywu kompletach opon, problem występuje tylko przy niskich temperaturach. Czy może to być płyn wspomagania, który traci swoje parametry przy niskich temperaturach? Nie wiem kiedy był wymieniany, mam samochód od roku.

 

Dzięki za wskazówki! :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może to łożyska w kolumnach macPersona?

Wtedy na zewnątrz, przy zimnym słychać takie strzelanie, a kierownica sprezynuje.

Edytowane przez jabrze
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jabrze, dzięki za wskazówkę. Lewe łożysko macPersona okazało się być mocno zużyte. Sam nie byłem w stanie wychwycić strzelania ani sprężynowania kierownicy ale mechanik fachowym okiem od razu wiedział, że o to chodzi. Teraz problem nazwałbym raczej "kierownica nie wraca do środkowego położenia", bo koła blokuje sprężyna i jej łożysko - samochód sam z siebie jedzie prosto. Z tego co się orientowałem, płynu raczej nigdy się nie wymienia - nie ma takiej potrzeby.
Informacyjnie koszt wymiany sztuki to +/- 80zł za część + 90zł robocizny (Warszawa).

Edytowane przez pitekman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!