Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Klekotanie w silniku


Michoxx

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od zakupu auta nie daje mi spokoju stukanie, klekotanie silnika. Podejrzewałem coś na pasku wieloklinowym ale po jego zdjęciu dalej klekota myśleniem o kzfr ale po dokładnym osłychaniu silnika wydaje mi się że słychać to najbardziej przy pierwszym cylindrze z lewej (od kierowcy) czy to padnięte popychacze zaworów?

Klekotanie silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę to wygląda jakby stukał zawór, ale polecę Ci metodę, która może Cię naprowadzi na coś innego. Kup sobie najtańszy stetoskop - koszt ok 12zł w sklepie z jakimiś medycznymi rzeczami. Spróbuj wtedy "osłuchać" silnik w okolicy pokrywy zaworów, pokrywy rozrządu itd... kierując się w stronę alternatora, napinaczy itd... . Ja już przy pomocy tego pożytecznego wynalazku kilka rzeczy przy diagnozie różnych dziwnych dźwięków wyeliminowałem. Ale to tak chyba poza zawodami bo u Ciebie ten dźwięk faktycznie wygląda na zawory. Sam jestem ciekawy co to może być. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No włanie z początku myślałem że coś od strony pasków ale po osłuchaniu przy pomocy pręta przykładanego w róże miejsca silnika słychać było najlepiej ten stukot na pierwszym cylindrze od strony skrzyni poza tym dzisiaj odkryłem że czuć to stukanie po dociśnięciu palca do cewki zapłonowe nad tym cylindrem im dalej od niego tym mniej jest to wyczuwalne.

Edytowane przez Michoxx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważ że silnik a konkretniej jego konstrukcja działa trochę jak pudło rezonansowe i to co może wydawać Ci się dźwiękiem z komory pokrywy zaworów równie dobrze może dobiegać z okolic skrzyni biegów. Rozumiem że mówiąc o pierwszym cylindrze masz na myśli ten os strony koła zamachowego. Przypuszczam że niestety bez wizyty u dobrego mechanika nic nie zdziałasz a tutaj nikt Ci na słuch nie pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wydaje mi się że to wina hydraulicznego popychacza zaworu. U siebie wymieniałem wszystkie przy przebiegu 160k. Faktycznie jeden uginał się pod naciskiem. Może jakiś środek czyszczący (płukanka silnika) dał by radę odblokować wadliwie działający zaworek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co było zalane wcześniej, po zakupie wlałem właśnie płukankę i potem wymieniłem na Elf NF 5W40, ale i przed i po wymianie było to samo niestety. Orientuje się może ktoś ile sobie liczą za taką wymianę popychaczy bo same popychacze aż tak drogie nie są AE około 20zł za szt. Jeszcze się zastanawiam przed rozgrzebywaniem tego wszystkiego nad sprawdzeniem wpierw ciśnienia oleju i kompresji bo przy padniętej pompie oleju niby też mogą się tłuc popychacze.

Edytowane przez Michoxx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!