Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jak sprawdzić moduł od świec żarowych?


szlachcik333

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów jestem tu nowy i liczę że mi pomożecie :-) 

Naczytałem się już tylu tematów odnośnie ciężkiego odpalania z rana czy po paru godzinach i mój problem tyczy się również tego a założyłem nowy temat ponieważ podejrzewam uszkodzony moduł świec żarowych, świece sprawdzone oporność mają okej test przelewowy również wykonany po 2 minutach na rozgrzanym silniku 

1-wszy wtrysk 20 ml

2-gi oraz 3-ci ledwo denko zapełniło więc stawiam że jest okej 

4-ty 8ml

i wiem że pewnie trzeba by wymienić zaworek przelewowy wtrysku ale zastanawia mnie inna rzecz bo nie ma znaczenia czy samochód stoi na dworzu przez noc i przy minusowej temperaturze w okolicach zera grzeje świece tak samo długo jak stoi w ogrzewanym garazu gdzie mam 15 stopni. Maksymalnie sekundę może półtorej grzeje i rozłącza. Przez tyle czasu to nawet czerwone się nie zdążą zrobic.. sprawdzane kontrolką również na wszystkie świece dochodzi prąd. Sprawdzałem również czujnik temperatury w termostacie i miał przy około 20 kilku stopniach ponad 2 tyś ohm więc jest chyba sprawny ?  nie wiem juz co to może być. Dlatego moje pytanie jak sprawdzić moduł bo to on odpowiada za długość grzania ?? Bardzo proszę o pomoc... :( i oczywiście przy tym ciągle świeci mi się check injection i servis ale servis pewnie też od airbag'ów które też się świecą.. 

Edytowane przez szlachcik333
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czas grzania świec sprawdzasz za pomocą kontrolki podłączonej do którejkolwiek świecy czy za pomocą kontrolki na wyświetlaczu?

39 minut temu, szlachcik333 napisał:

i wiem że pewnie trzeba by wymienić zaworek przelewowy wtrysku

A niby po co chcesz wymieniać ten zaworek wtrysku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Sprawdzałem tak i tak ;) pokrywają się i kontrolka na wyświetlaczu oraz każdy z osobna przewód ściągnąłem i sprawdzałem kontrolką. bo z tego co czytałem na innych tematach jak już 20 ml oddaje po 2 minutach testu to nie jest za dobrze ale wiem myślę że problem tkwi jeszcze gdzieś indziej .. i co do świec to odkręcałem również i sprawdzałem tylko niestety dwie bo kolejne dwie mocno siedzą i boję się że ukręcę gwint. :/ 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W większości przypadków pomaga zakup nowych świec i ich montaż.

Warto sprawdzić czy nie masz pęcherzy powietrza w instalacji przed pompą wtryskową, oraz czy masz filtr paliwa w dobrym stanie ( marki mann, knecht, purflux).

Auto zakupiłeś niedawno ? 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jakiś tydzień temu zakupiłem właśnie tą nieszczęsną renówkę :-D co do powietrza też dużo o tym czytałem tu na forum i nie wiem może dołożę zaworek zwrotny z tego co czytałem to pomiędzy pompą a filtrem najlepiej dołożyć i przy samym wyjściu z filtra czy może lepiej nową gruszkę po prostu założyć bo ona ma przecież zaworek ? a co z Tym wtryskiem na razie zostawić ? sprawidzić jeszcze te dwie świece dokładnie i dołożyć zaworek czy tą gruszkę podmienić i wtedy sprawdzić czy będzie chodził ? bo to tańsza opcja 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Działanie modułu nie zakeży od sprawności świec.  Jeżeli kontrolka podłączona do kapturka świecy też tak krótko świeci to faktycznie moduł rozłącza zasilanie. Modułem steruje sterownik silnika w zależności od temperatury cieczy chłodzącej. Warto by sprawdzić jaką temperaturę odczytuje komputer silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@aniewaczy Interfejsem ELM każdemu myślę znany ;) odczytam tą temperaturę ? chodzi mi czy pokaże mi z czujnika temperatury cieczy chłodzącej w termostacie? czy jest jescze jakiś inny czujnik z którego korzysta komputer silnika ? bo ten w termostacie działa poprawnie tak mi się wydaje jak pisałem wyżej ? :/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, szlachcik333 napisał:

tak jakiś tydzień temu zakupiłem właśnie tą nieszczęsną renówkę

Dlaczego nieszczęsną ? Czy to auto jest krajowe? Z którego roku?  Przebieg  ma nieduży wg.licznika. Czy sprawdzałeś dokładnie stan auta ?

Ilu miał właścicieli?? Wg.mnie należy ;

-wykręcić te dwie świece i je sprawdzić, 

-zamontować nowy filtr paliwa,

- zastosować olej 2T, zrobić trasę ok.200 km, może wskazania testu się poprawią, 

-poczytać ;1.5 dci odpala długo rano  i wyciągnąć wnioski, ( zapewnić szczelność połączeń ),

-tankować na sprawdzonych stacjach,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą, Andrzej-2010 napisał:

Dlaczego nieszczęsną ?

Oj tak mi się napisało :-D wszystko jest okej tylko to odpalanie... 

 

Przed chwilą, Andrzej-2010 napisał:

Czy to auto jest krajowe? Z którego roku?  Przebieg  ma nieduży wg.licznika. 

 

Jest krajowe, 2003 rok przebieg raczej jest oryginalny ;) 

1 minutę temu, Andrzej-2010 napisał:

Czy sprawdzałeś dokładnie stan auta ?

 

Tak sprawdziłem, zakupiłem ją dużo taniej jest z dobrym wyposażeniem nawet panoramę ma, i wszystkie mankamenty już zrobiłem został mi tyko problem z odpalaniem oraz świecąca się poduszka też przypadłość tych modeli zauważyłem 

 

3 minuty temu, Andrzej-2010 napisał:

-wykręcić te dwie świece i je sprawdzić, 

-zamontować nowy filtr paliwa,

- zastosować olej 2T, zrobić trasę ok.200 km, może wskazania testu się poprawią, 

-poczytać ;1.5 dci odpala długo rano  i wyciągnąć wnioski, ( zapewnić szczelność połączeń ),

-tankować na sprawdzonych stacjach,

 

Sprawdzę jeszcze dokładnie te dwie jak uda się mi je wykręcić 

To ze szczelnością to może faktycznie spróbuję zamontować dla spokoju nową gruszkę i będę miał odhaczone Tylko jaką kupić na 8mm czy na 10mm ? bo nie chcę specjalnie ściągać i sprawdzać może wiesz @Andrzej-2010 ? to bym od razu zamówił  ;) 

A z tym olejem do dwusuwa też czytałem tylko nie pamiętam proporcji ile na ile paliwa 

Tankuję na Orlenie zawsze tym samym ale mam dopiero tydzień ten samochód więc raz go tylko do tych czas zatankowałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam nie muszę zamawiać w Pistonie też powinienem sprawdzić ;) @aniewa a tak na marginesie skoro działa mi na zegarach dobrze to chyba powinien dobrze pokazywać co nie ? skoro wnioskuję ze jest tylko ten jeden czujnik przy termostacie i z niego korzysta i komputer silnika i wskaźnik na zegarach ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!