Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

okresowe problemy z odpalaniem silnika


leonard2

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Czy ktoś miał problemy z odpalaniem silnika?, dodam że problem występuje okresowo, czasem pali na dotyk, a czasem np. za trzecim razem, może ktoś miał taki problem i doradzi co może być przyczyną?. Dziękuję i pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy tej ilości podanych informacji to może być wiele przyczyn. Podaj konkretniejsze informacje, od kiedy masz samochód, co może naprawiałeś. Jedź podłączyć pod komputer i sprawdź błędy. Poobserwuj kiedy dokładnie to się dzieje, jaka pogoda, temperatura, poszukaj zależności itd. Przy tych informacjach co podałeś to można z fusów wróżyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestey, to nie jest zależne ani od temperatury silnika, ani od pogody, czy temperatury zewnętrznej, bywało tak latem, bywa i teraz nawet na rozgrzanym silniku, a czasem na zimnym, wymieniłem początkowo akumulator, bo padł, nie z powodu trudności z odpalaniem, teraz wymieniłem alternator, piszczały łożyska, i pompę wspomagania, ale teraz znów się to zadziało ponownie, rzadko się zdarza, ale czasem trzeba próbować nawet trzy razy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Gazu nie ma ?

Czy za każdym razem rozrusznik ładnie kręci, ale silnik nie odpala ?

W pierwszym rzędzie sprawdź styki i przewody;

-czujnika temperatury silnika,

-czujnika położenia wału korbowego,

-stan czujników przy pedale sprzęgła,

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem podobne zachowanie mojej Meganki i szukałem przyczyny przez parę dni. Raz odpalała na w sekundzie a nieraz musiałem próbować wiele razy żeby odpalić. Wymieniłem czujnik wału i nic to  nie dało.Okazało się że przekaźnik od pompy paliwa miał zaśniedziałe gniazdo i nie zawsze uruchamiał pompę. Na dodatek ten sam przekaźnik podaje napięcie na cewki i sprawa stała się jasna. Po oczyszczeniu gniazda i wyprowadzeń przekaźnika odpala za pierwszym razem. 

Do testu  używam MAXIECU  i  wykazywał sporadyczny błąd cewek. Teraz jest wszystko OK 

Pozdrawiam !

Grzegorz

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za sugestię, to najprawdopodobniejsza diagnoza jest, ale tego nie sprawdzałem jeszcze bo mam kiepskie warunki, auto na ulicy i prawdę mówiąc nie bardzo wiem który przekaźnik jest za to odpowiedzialny i gdzie go znajdę. Poprzednio miałem samochód rownież Renault, tylko Safrane, i z tamtym nie miałem problemów, a tego mniej znam, ale mam sporo uwag, chociaż myślę że jeśli to zrobię, to skończą się też krytyczne uwagi. Ale co ciekawe, nigdy nie wyświetla się żaden błąd, a czasem z odpaleniem są trudności.  Bardzo dziękuję za dodatkowe wskazówki. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

ok. znalazłem schemat bezpieczników i przekaźników, wyjąłem, przeczyściłem styki, i wydaje mi się że za każdym razem odpala dobrze, ale zobaczę jeszcze po jakimś czasie, czy efekty będą trwałe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!