Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanko. Chce zalozyc do siebie do auta komplet sprezyn eibacha -30mm. Chodzi mi glownie o poprawienie wlasnosci jezdnych, bo jak dla mnie meganka jest za miekka. Wczesniej jezdzilem fokusem, no i nie oszukujmy sie, pod tym wzgledem to meganka nie dorasta mu do piet. No ale focus od dawna byli liderem w swojej klasie jesli chodzi o wlasciwosci jezdne.

 

A moje pytanie jest takie, czy wymieniac od razu amortyzatory na twardsze (moje sa ok, bo gdy byla potrzeb wymiany to bym sie nie zastanawial) czy narazie zalozyc tylko sprezyny i zobaczyc jak sie bedzie auto zachowywalo.

Moze ktos ma juz jakies doswiadczenia w tej dziedzinie? Z gory dzieki na odp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje doświadczenia sięgają poprzedniego samochodu (Seicento). Miałem standardowe amortyzatory i krótkie twarde sprężyny. Powiem tak: TRAGEDIA. Po mieście jeździłem jak wozem drabiniastym. Co do trzymania na zakrętach to bardzo pozytywnie. Jako, że amortyzatory przcowały w innym punkcie niż powinny, tak więc zaraz się wylały. Niestety, jeśli sprężyny są krótsze to i amortyzatory też muszą. Przy wymianie amortyzatorów powróciłem do starych sprężyn. Tą terapią szokową polubiłem miękkie auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale focus od dawna byli liderem w swojej klasie jesli chodzi o wlasciwosci jezdne.

Tak jest , niezależne zawieszenie tylne Focusa daje niesamowitą pewność i frajde na zakrętach a mimo to nie traci nic z wygody. Pod tym wzgledem niestety Renault rozpieszcza tylko komfortem. Co do glebowania i standardowych amorów to jest nie pisana zasada że do -30/-40 dopuszcza sie założenie normalnych amortyzatorów. Jeżeli chcesz zaoszczędzić czas i pieniądze spróbuj pożyczyć sie od kogoś szerokich kół (minimum 195) z niskim profilem opony. Być może wystarczy Ci takie posunięcie bez konieczności wymiany zawiasu.

 

[ Dodano: 2007-02-23, 18:34 ]

Moje doświadczenia sięgają poprzedniego samochodu (Seicento)

Wydaje mi sie że błędem jest sugerować sie utwardzonym malutkim pudełkiem, z rozstawem osi który samoczynnie powoduje podskakiwanie przez torowisko a jego waga nie jest w stanie przycisnąć do asfaltu. Wydaje mi sie że dlatego właśnie zraziłeś sie do twardego zawieszenia. Ja osobiście też nie jestem zwolennikiem gleby, szczególnie na naszych polskich drogach ale uważam że Renaultem a w szczególności moim wysokim wozem drabiniastym :mrgreen: (Sceniciem) kompletnie nie da sie nawet troche pobawić na górskiej drodze. Pozostaje muza klasyczna w radiu i lansik ekonomiczny a do ostrej jazdy trzeba kupić coś innego. Niestety fakt jest taki że aby było twardo + komfortowo i do tego bezpiecznie autko musi ważyć przynajmniej 1500-1600kg :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może ja coś dodam. Od ponad roku jeżdze na takich sprężynach (Eibach). Zmieniłem same sprężynki, amorków nie ruszałem. Twarda jest, to muszę przyznać. Tyle że u mnie dochodzą do tego kółka 16" i opony na 45 profil co robi swoje. Z czystym sumieniem mogę polecić. Na zakrętach Megi lata jak zła, a i po mieście da się jeździć. Wizualnie też nieźle się prezentuje. Wudaje mi sie że te sprężynki są optymalne do tego auta. Z resztą można zerknąć w Album są tam moje fotki.

 

Podsumowując. Zostawił bym standardowe amorki. Z resztą kolega wcześniej już wspomniał o nie pisanej zasadzie która się w tym aucie jak na moje wyczucie sprawdza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Jak że jestem dopiero świeżo upieczonym posiadaczem meganki coupe couch mam pytanie.

Czy jest szansa na podwyżenie jej i o ile centymetrów. Mam na podwórzu istny poligon i co kilka metrów słysze rysowanie podwoziem:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o tył, to nie ma najmniejszego problemu. Wystarczy przestawiś wahacze względem drążków skrętnych o kilka zebów. Przód to już co innego. Trzebaby zozciągnąć sprężyny, lub jeśli wymianione są na jakieś obniżające, założyć orginalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, moje zdanie jest takie ze megane II jest raczej za miękka, do szybkiego pogonywania zakrętów, Na poszątku założyłem felgi 17" wszystko sie poprawiło ale to było dalej mało, następnie gazowe amory KYB, już duzo lepiej ale jeszcze nie tak jak ma być, teraz mam jeszcze sprężyny - 45mm i jest super, o awaryjności nie bede pisałponiewarz za małoprzejechałem na tym zawiasie,

 

[ Dodano: 2007-05-04, 11:11 ]

Tak wygląda megane przy -65mm..

koleksk1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Ostatnio wymieniłem amortyzatory na nowe. Mają dłuższy skok pracy przez co auto podniosło się do góry. Tak więc mam zamiar skrócić sprężyny o jeden zwój. Czy już ktoś to robił? Czy jest to bezpieczne? Jak zachowuje się auto? Proszę o wszelkie cenne uwagi i porady. Pozdrawiam ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!