Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

No to na przykład że amortyzatory mają większy zakres pracy czyli wysuwaja się troszkę wyżej niż oryginalne. Dodam że to nie złom bo założyłem firmy Sachs. Sprężyna wychodzi bardziej do góry bo amortyzator jest dłuższy liczmy o te 2 cm. Dlatego chcę obciąć sprężyny. Jak radzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakres pracy amortyzatora powinien być przynajmniej taki sam jak możliwość pracy zawieszenia, inaczej skok. Nigdy zakres pracy amortyzatora nie może być mniejszy niż "skok" zawieszenia, bo się po prostu urwie.

Funkcją amortyzatora jest tłumienie drgań, oraz ciągłe "dociskanie" koła do podłoża, niezależnie od jego geometrii, wyboje dziury i inne nierówności.

Do danego zawieszenia zawsze powinno się montować takie same amortyzatory, tzn chodzi o ich długość. Dla amortyzatora ważne są też parametry zakresu pracy; czyli ile się je da rozciągnąć i ile ścisnąć, plus dodatkowo "twardość" która mówi jak szybko tłumione są drgania zawieszenia.

Jeżeli piszesz, że auto podniosło się o te 2 cm tzn, że zostały źle dobrane (są dłuższe) albo źle zamontowane.

I tyle, sprężyny nie mają tu nic do tego.

 

Po za tym nigdy bym nie obciął sprężyn bo wpływa to na cała charakterystykę zwieszenia. Może to być w niektórych przypadkach bardzo niebezpieczne.

Chcąc obniżyć auto stosuje się odpowiednie sprężyny, które są krótsze ale mają taką samą charakterystykę pracy.

Dla własnego bezpieczeństwa odradzam Ci taką operację i jednocześnie radzę sprawdzić dlaczego auto podniosło się po zamontowani nowych amortyzatorów, bo tak nie powinno być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krótko i na temat. Nie czaicie o co biega. Każdy katalog nawet Dialogys pokazuje oryginalny numer amorów który przechodzi w numer Sachsa dokładnie ten co założyłem. Jeszcze jakieś pytania :) Jak amortyzator jest dłuższy (wysuwa się więcej) to sprężyna wypierając do góry podniosła auto o ten 2 cm (większy zakres pracy amora) i sprężyny mają to tu do tego że to one podniosły auto przez długość amora :!: Nic nie zostało źle dobrane. Mam ASO Renault pod nosem a w nim samych znajomych więc kitu proszę mi nie wciskać. Poza tym sprężyny już obcięte od dołu o jeden zwój. Auto opadło o 2.5 cm. Wygląda pięknie, jeździe wspaniale. W ogóle się nie przechyla w zakrętach, jest stabilniejsze. Jak ktoś czegoś nie robił to niech nie pisze na ten temat. Pozdrawiam ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!