Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z rozruchem. "Klekotanie silnika".


Rekomendowane odpowiedzi

Mechanik mówił o 400-500 zł za dobrej jakości koło + rozrząd, razem około 1000 zł za wymianę, z tym że rozrząd to zamiennik by był i cena prawdopodobnie bez pompy wody. Wolę osobiście już dorzucić do "oryginalnego" rozrządu + osprzętu, wyjdzie jakieś 200-250 zł drożej z wymianą, ale lepiej mieć już tą pewność, że za 5 tys nie będę jechał na wymianę pompy wody. Oczywiście zapisałem sobie na kartce, że koło pasowe wału, oraz pasek osprzętu i jeśli trzeba to wymienić (czytałem, że lubi się wkręcać w pasek rozrządu i wiadomo co potem).

I tu nie chodzi o sam koszt rozrządu. Zrobić jeszcze muszę przegląd (mimo, że ma aktualny niemiecki u nas obcinają datę o rok), rejestrację i OC :/ Po zakupie rozrządu na pozostaje mi 1200-1500 zł na pozostałą mechanikę, która ewentualnie będzie wymagała wymiany. Nie chce też jeździć na 2 raty, ponieważ przy hurtowej wymianie policzy mi mniej za robociznę, jak będzie wszystko pod ręka. Wolę rozłożyć rozrząd na 2-3 raty 0% z allegro bo wychodzi najdrożej z tego wszystkiego, póki mam jeszcze ofertę z banku.

Jeździć pewnie można z tym KZFR, ale czy ma to dobry wpływ na wałek w głowicy? 

Co do odmy nie wydaję żadnych dźwięków sugerujących zapchanie jak na filmach na YT. 

Co do uszczelki wałka to niezły pomysł, tylko czy wymiana tej uszczelki jest prosta? Znajduję się ona pod KZFR? Czy raczej ma trudny dostęp i wygląda to w kosztach 10% cena uszczelki/90% robocizna. Ja osobiście olej wymieniam co 10-13 tys (co około 9-10 msc, tak aby na zimę był świeży olej).

Map sensor wyczyszczę jutro na stykach, bo już domyślam się o który czujnik chodzi. 

Co do oleju to zastosuję 5w40, aczkolwiek nie wiem czy lać tego elfa, raczej każdy olej będzie spełniać normy renault, wolałbym raczej castrola zalać. No chyba, że rzeczywiście tej elf działa cuda w tym silniku. Oczywiście mam na myśli ELF Excellium LDX 900 NF 5w40, chociaż mechanik pewnie będzie polecał inny.

Co do kamerki to nie mam pojęcia, ale w sumie zrobi się płukankę z oleju. Najwyżej jak jest brudno w misce to się szybko czarny zrobi i wymieni się go ponownie za 5 tys. km. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety porównując ceny zamienników i OEM najdrożej wychodzi kupić oryginalną pompę wody. link do rozrządu Dosyć się opłaca kupić link  i dokupić koło link. Koła są tylko oryginalne robione przez AISIN, więc albo kupisz z logiem AISIN albo te same koło z logiem Renault. Niestety oryginalne uszczelniacze nie są takie tanie: link.

Niestety też mnie niedługo czeka wymiana, ale bez pompy. Ostatnio jaką miałem to wytrzymała 220tys i wymieniłem mimo, że nie ciekła i nie hałasowała - profilaktycznie.

Co do uszczelki (zimeringów) to są pod KZFR i pod kołami rozrządu, tak, że dostęp prosty po demontażu. Co do oleju to tematów na forum o wyższości jednego nad drugim jest pełno. Po prostu kupuj 5W40, a firmę to jak czujesz (czytaj na jaki Ciebie stać). A Elf to taki zwykły olej bez cudów.

Upewnij się tylko czy mechanik udzieli Ci gwarancji na robociznę gdy ty dasz części - tak w razie czego.

Co do KZFR możesz jeździć - nic się nie dzieje oprócz upierdliwych odgłosów lub gaśnięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze może odbiegnę od tematu, ale skąd macie schematy z numerami części?  

Zamówiłem w sumie podobny rozrząd i koło AISIN z logiem renault, oraz pompę wody z logiem renault i czerwona uszczelką.

Co do oleju zapewne to będzie valvoline w sumie cenowo nawet podobny do castrola, a podobno lepszy. O tych uszczelkach pogadam z mechanikiem najwyżej on zamówi i wymieni, bo w sumie może tam się silnik pocić bo nie widziałem jak to wygląda pod osłonami.

 

Co do płukanki to oczywiście chodziło mi o wymianę oleju wraz z filtrem po 5 tys. km. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, okazało się, że jakoś przestawił się rozrząd na wałku. Auta jeszcze nie odebrałem, ale silnik w dobrej kondycji. Nawet nikt się nie pokwapił by świece wymienić (były oryginalne). Ogólnie jeszcze zaczęła u mechanika deska przygasać :/ Zobaczę wtyczki i bezpieczniki, ale prawdopodobnie czeka mnie naprawa tej deski.... Chociaż akumulator mam do wymiany też i może to on powoduje problemy. Ogólnie wymieniłem rozrząd z kołem i pompą, oleje, świece i filtry.

Edytowane przez Conneus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!