Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Algorytm szyfrowania ISK/PIN Megane 3


Rekomendowane odpowiedzi

Jestem na etapie dekodowania algorytmu szyfrowania kodu ISK w Megane 3. Jednak aby coś z tego wyciągnąć potrzebuję dużej ilość danych. Kilka osób z forum wysłało mi już dane, ale potrzebuję ich więcej.
ISK szyfrowane jest przez 58 bajtowy klucz, z którego wybierana jest część klucza na podstawie pewnych wyliczeń.

Jeżeli ktoś zechce mi pomóc to można to zrobić na dwa sposoby:
Clipem łączymy się z modułem UCH, następnie wchodzimy w tryb naprawy, po lewej stronie na pasku wybieramy "Przyuczanie" (ikona z dwoma klockami), a następnie polecenie Rezerwa. Clip zapyta nas o kod, wpsiujemy 5938. Potrzebuję wszystkie bajty jakie się tam pojawią, może być print screen.
Druga opcja to dowolny interfejs obsługujący sieć CAN. Wysyłamy do UCH ramkę w postaci ID 745 Data: 0221AB, odpowiedź otrzymamy z ID 765, ale aby otrzymać wszystkie dane, odpowiedź przyjdzie w kilku ramkach więc wymagane będzie obsłużenie flow control.

  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

ebt25, mocno kibicuję ale twierdzę, że się to nie uda

Wydaje mi się, że w M3 PIN nie jest powiązany w żaden sposób z ISK. Mam urządzenie do kart do "trójek" i te pinu nie wyciąga wyliczając go. Podobnie robią inne.

Dlatego też na rynku żadne tanie urządzenie nie robi kart do tych samochodów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, TheOktik napisał:

Wydaje mi się, że w M3 PIN nie jest powiązany w żaden sposób z ISK. Mam urządzenie do kart do "trójek" i te pinu nie wyciąga wyliczając go.

Generalnie sytuacja wygląda następująco.

- w przypadku Megane 2 ph2 lub Scenic 2 ph2 ISK jest szyfrowane i trzeba je odszyfrować aby następnie przeliczyć na PIN. Znam już ten algorytm i jestem w stanie wyciągnąć PIN na podstawie ramki rezerwowej lub 0221AB.

- w przypadku Laguny III ph1 i ph2 sytuacja wygląda tak samo, inny jest natomiast klucz szyfrujący. Również mam to już rozpracowane.

- w przypadku Megane III ph1, jest podobnie choć tu sytuacja się trochę komplikuje bo prawdopodobnie powiązana jest z poniższym.

- w przypadku Megane III ph2 Laguny 3 ph3 zastosowane zostało zabezpieczenie security access. Moduł UCH generuje tzw seed (17 bajtów) i na jego podstawie trzeba podać klucz - key (16 bajtów) i dopiero po poprawnym "odblokowaniu" możliwe jest przyuczanie kart. Moduł UCH ma zastosowane zabezpieczenie i pozwala sprawdzić poprawność klucza tylko raz na 10 sekund więc łatwo nie jest.

Kolejna rzecz to kody Incode i Outcode generowane przez Clipa. W przypadku Megane 2 ph2, Scenic 2 ph2 i Laguny 3 ph1/ph2 jest to 24bajtowy kod Outcode i przelicza się go przy pomocy nr VIN i kodu PIN na 13 bajtowy Incode - ten algorytm też znam, a w internecie jest dostępny kalkulator.

Natomiast w przypadku Megane 3 i Laguny 3 ph3 kod Outcode składa się z 40bajtów i zawiera w sobie seed a kluczem Incode jest 27bajtowy zestaw składający się z 16 bajtowego klucza key oraz 11 bajtowego zestawu bajtów generowanych na podstawie daty/czasu. Tego algorytmu jeszcze nie znam - jestem na tym etapie.

12 godzin temu, DAREN napisał:

mam natomiast jedno pytanie jak uzyskać kod do wpisania do programowania

Wpisz 0 powinno przejść dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ebt25

mam skan o który prosiłeś .. proszę

5a6f569fd7e5f_scanrezerwa.thumb.jpg.e07f787eb9e4db63920b1a2586770eb1.jpg

ale mam jeszcze jedna prośbę o pomoc w uzyskaniu kodu programowania posprzedażowego aby przeprogramować wtrysk

5a6f569dd36a5_koddostpu.thumb.jpg.9361048012fa7b7341bbdfd14b4487c1.jpg

 

ogólnie mam problem z odpaleniem auta megane 3 1.5dci 106km gdyż chciałem wpisać kody wtryskiwaczy do komputera gdyż ich nie było i po wpisaniu wyskoczył komunikat w clipie taki o

IMG_20180129_175228.thumb.jpg.eb8b7057d4d819ae7f7d208861e9a070.jpg

i od tego momentu już nie mogę odpalić auta.

takie dane mi pokazuje w sterowniku silnika

5a6f56a0e676b_wtryskmegi.thumb.jpg.5f29afbd7d72d495646071e8e3673458.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki znalazłem już program do reproga ;)

tylko wysypuje mi się clip w różnym etapie na 20% 40% a teraz wysypał się na 75% czy to znaczy ze sonda jest do dup..? jutro jeszcze powalczę z tym dalej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 11.01.2018 o 11:23, ebt25 napisał:

Jeżeli ktoś zechce mi pomóc to można to zrobić na dwa sposoby:

Mam już wystarczając ilość danych, algorytm prawie rozpracowany dla Megane 3 w wersji ph1.

Dnia 29.01.2018 o 21:30, DAREN napisał:

hmm po dwóch nie udanych próbach zawieszeniu sie sondy clip wywala taki oto komunikat, co z tym dalej??

Jaka wersja reprog ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wersja Reprog-a 138.

Ebt25 a jak bym chciał wsadzić drugi zestaw do odpalenia pojazdu to jakie elementu muszę wymienić? 

Karty, czytnik 

Blokada kierownicy 

Sterownik silnika 

Uch z kabiny 

Czy cos jeszcze? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Megane iii to jest. 

Ebt25 ale błąd tej bazy danych to pomoże że nowszy reprog-a zapuszcze? 

Na obecnym też się uruchamia ale stawał w różnych etapach. Po 3 próbach wywalił teraz komunikat że jest błąd bazy danych tak jak na załączonym screen ie. baza.thumb.jpg.933e52846b4735f983359ce4969c04d8.jpg

Panowie muszę kupować całą kolumnę wspomaganie czy wystarcza tylko moduły z tej kolumny??

na zdjęciu zaznaczyłem dwa elementy elektroniki wystarczy jeden czy dwa muszą być?

04facd6644ccbc0501a5a9df6546.thumb.jpg.537fd2b76233320c789811a00114faa9.jpg

niestety zmiana reproga na wyższą wersje nic nie pomogło ;/ nadal sypie ze baza danych uszkodzona

pozostaje mi zmiana na inny zestaw bo sam nic tu już nie wymodzę

 

plusy takiej zmiany będą tylko dwa ... będę miał dwie karty do uruchomienia pojazdu i system HF którego mi brakuje :-) wiem brakuje mi anten od hf ale to jest do ogarnięcia :-D

z minusów to inne nr vin oraz przebieg a jaki to nawet górale nie wiedzą ;E

Edytowane przez DAREN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
El 11/1/2018 a las 11:23, ebt25 escribió:
  • Estoy en la etapa de decodificación del algoritmo de cifrado de código ISK en Megane 3. Sin embargo, para sacar algo de esto necesito una gran cantidad de datos. Varias personas del foro ya me han enviado datos, pero necesito más.

ISK se cifra con una clave de 58 bytes, de la cual se selecciona una parte de la clave en función de algunos cálculos.

Si alguien quiere ayudarme, puede hacerlo de dos maneras:
Conecte el módulo UCH, luego ingrese al modo reparación, a la izquierda en la barra elija "Adjunto" (icono con dos bloques), y luego el comando Reservar. Clip nos pedirá el código, ponemos 5938. Necesito todos los bytes que aparecerán allí, puede ser una pantalla de impresión.
La segunda opción es cualquier interfaz que admita la red CAN. Enviamos a la UCH un marco en forma de ID 745 Fecha: 0221AB, recibiremos la respuesta con ID 765, pero para recibir todos los datos, la respuesta vendrá en unos pocos cuadros por lo que se requerirá el control de flujo.

Cześć!

Przez przypadek znalazłem twoje dochodzenie. Mówię z Hiszpanii, uznałem to za bardzo interesujące i coś, co może przynieść korzyści całej społeczności. Zachęcam do zwrócenia uwagi na swoje osiągnięcia i zaoferowania pomocy, jeśli jej potrzebujesz.

Przetłumaczyłem to, mam nadzieję, że rozumiesz. Pozdrowienia!

Edytowane przez diamond
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!