Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

ebt25

Algorytm szyfrowania ISK/PIN Megane 3

Recommended Posts

Jestem na etapie dekodowania algorytmu szyfrowania kodu ISK w Megane 3. Jednak aby coś z tego wyciągnąć potrzebuję dużej ilość danych. Kilka osób z forum wysłało mi już dane, ale potrzebuję ich więcej.
ISK szyfrowane jest przez 58 bajtowy klucz, z którego wybierana jest część klucza na podstawie pewnych wyliczeń.

Jeżeli ktoś zechce mi pomóc to można to zrobić na dwa sposoby:
Clipem łączymy się z modułem UCH, następnie wchodzimy w tryb naprawy, po lewej stronie na pasku wybieramy "Przyuczanie" (ikona z dwoma klockami), a następnie polecenie Rezerwa. Clip zapyta nas o kod, wpsiujemy 5938. Potrzebuję wszystkie bajty jakie się tam pojawią, może być print screen.
Druga opcja to dowolny interfejs obsługujący sieć CAN. Wysyłamy do UCH ramkę w postaci ID 745 Data: 0221AB, odpowiedź otrzymamy z ID 765, ale aby otrzymać wszystkie dane, odpowiedź przyjdzie w kilku ramkach więc wymagane będzie obsłużenie flow control.

  • Zwycięzca 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ebt25, mocno kibicuję ale twierdzę, że się to nie uda

Wydaje mi się, że w M3 PIN nie jest powiązany w żaden sposób z ISK. Mam urządzenie do kart do "trójek" i te pinu nie wyciąga wyliczając go. Podobnie robią inne.

Dlatego też na rynku żadne tanie urządzenie nie robi kart do tych samochodów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ebt25 mogę ze swojej Ci przesłać potrzebne dane ale to dopiero jutro.

mam natomiast jedno pytanie jak uzyskać kod do wpisania do programowania

poniżej zdjęcie o co mi chodzi

IMG_20180128_193127.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
20 godzin temu, TheOktik napisał:

Wydaje mi się, że w M3 PIN nie jest powiązany w żaden sposób z ISK. Mam urządzenie do kart do "trójek" i te pinu nie wyciąga wyliczając go.

Generalnie sytuacja wygląda następująco.

- w przypadku Megane 2 ph2 lub Scenic 2 ph2 ISK jest szyfrowane i trzeba je odszyfrować aby następnie przeliczyć na PIN. Znam już ten algorytm i jestem w stanie wyciągnąć PIN na podstawie ramki rezerwowej lub 0221AB.

- w przypadku Laguny III ph1 i ph2 sytuacja wygląda tak samo, inny jest natomiast klucz szyfrujący. Również mam to już rozpracowane.

- w przypadku Megane III ph1, jest podobnie choć tu sytuacja się trochę komplikuje bo prawdopodobnie powiązana jest z poniższym.

- w przypadku Megane III ph2 Laguny 3 ph3 zastosowane zostało zabezpieczenie security access. Moduł UCH generuje tzw seed (17 bajtów) i na jego podstawie trzeba podać klucz - key (16 bajtów) i dopiero po poprawnym "odblokowaniu" możliwe jest przyuczanie kart. Moduł UCH ma zastosowane zabezpieczenie i pozwala sprawdzić poprawność klucza tylko raz na 10 sekund więc łatwo nie jest.

Kolejna rzecz to kody Incode i Outcode generowane przez Clipa. W przypadku Megane 2 ph2, Scenic 2 ph2 i Laguny 3 ph1/ph2 jest to 24bajtowy kod Outcode i przelicza się go przy pomocy nr VIN i kodu PIN na 13 bajtowy Incode - ten algorytm też znam, a w internecie jest dostępny kalkulator.

Natomiast w przypadku Megane 3 i Laguny 3 ph3 kod Outcode składa się z 40bajtów i zawiera w sobie seed a kluczem Incode jest 27bajtowy zestaw składający się z 16 bajtowego klucza key oraz 11 bajtowego zestawu bajtów generowanych na podstawie daty/czasu. Tego algorytmu jeszcze nie znam - jestem na tym etapie.

12 godzin temu, DAREN napisał:

mam natomiast jedno pytanie jak uzyskać kod do wpisania do programowania

Wpisz 0 powinno przejść dalej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ebt25

mam skan o który prosiłeś .. proszę

5a6f569fd7e5f_scanrezerwa.thumb.jpg.e07f787eb9e4db63920b1a2586770eb1.jpg

ale mam jeszcze jedna prośbę o pomoc w uzyskaniu kodu programowania posprzedażowego aby przeprogramować wtrysk

5a6f569dd36a5_koddostpu.thumb.jpg.9361048012fa7b7341bbdfd14b4487c1.jpg

 

ogólnie mam problem z odpaleniem auta megane 3 1.5dci 106km gdyż chciałem wpisać kody wtryskiwaczy do komputera gdyż ich nie było i po wpisaniu wyskoczył komunikat w clipie taki o

IMG_20180129_175228.thumb.jpg.eb8b7057d4d819ae7f7d208861e9a070.jpg

i od tego momentu już nie mogę odpalić auta.

takie dane mi pokazuje w sterowniku silnika

5a6f56a0e676b_wtryskmegi.thumb.jpg.5f29afbd7d72d495646071e8e3673458.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dzięki znalazłem już program do reproga ;)

tylko wysypuje mi się clip w różnym etapie na 20% 40% a teraz wysypał się na 75% czy to znaczy ze sonda jest do dup..? jutro jeszcze powalczę z tym dalej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie sonda. Sprawdź na windows xp + usb 2.0 i kabel dobrej jakości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mówisz kabel usb inny?

hmm po dwóch nie udanych próbach zawieszeniu sie sondy clip wywala taki oto komunikat, co z tym dalej??

baza.thumb.jpg.933e52846b4735f983359ce4969c04d8.jpg

5a70ca1a3e9c8_bazahist.thumb.jpg.3ed77745111507761adf611bf8b32f14.jpg

Edytowano przez DAREN

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.01.2018 o 11:23, ebt25 napisał:

Jeżeli ktoś zechce mi pomóc to można to zrobić na dwa sposoby:

Mam już wystarczając ilość danych, algorytm prawie rozpracowany dla Megane 3 w wersji ph1.

Dnia 29.01.2018 o 21:30, DAREN napisał:

hmm po dwóch nie udanych próbach zawieszeniu sie sondy clip wywala taki oto komunikat, co z tym dalej??

Jaka wersja reprog ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wersja Reprog-a 138.

Ebt25 a jak bym chciał wsadzić drugi zestaw do odpalenia pojazdu to jakie elementu muszę wymienić? 

Karty, czytnik 

Blokada kierownicy 

Sterownik silnika 

Uch z kabiny 

Czy cos jeszcze? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź wersję reprog 151. Co prawda jest już 154 i 160 ale są ciężko dostępne.

Nie musisz wymieniać wszystkiego jeśli to tylko kwestia modułu wtrysku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak Megane III to jeszcze wspomaganie elektryczne. Czytnika nie musisz wymieniać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Megane iii to jest. 

Ebt25 ale błąd tej bazy danych to pomoże że nowszy reprog-a zapuszcze? 

Na obecnym też się uruchamia ale stawał w różnych etapach. Po 3 próbach wywalił teraz komunikat że jest błąd bazy danych tak jak na załączonym screen ie. baza.thumb.jpg.933e52846b4735f983359ce4969c04d8.jpg

Panowie muszę kupować całą kolumnę wspomaganie czy wystarcza tylko moduły z tej kolumny??

na zdjęciu zaznaczyłem dwa elementy elektroniki wystarczy jeden czy dwa muszą być?

04facd6644ccbc0501a5a9df6546.thumb.jpg.537fd2b76233320c789811a00114faa9.jpg

niestety zmiana reproga na wyższą wersje nic nie pomogło ;/ nadal sypie ze baza danych uszkodzona

pozostaje mi zmiana na inny zestaw bo sam nic tu już nie wymodzę

 

plusy takiej zmiany będą tylko dwa ... będę miał dwie karty do uruchomienia pojazdu i system HF którego mi brakuje :-) wiem brakuje mi anten od hf ale to jest do ogarnięcia :-D

z minusów to inne nr vin oraz przebieg a jaki to nawet górale nie wiedzą ;E

Edytowano przez DAREN

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
El 11/1/2018 a las 11:23, ebt25 escribió:
  • Estoy en la etapa de decodificación del algoritmo de cifrado de código ISK en Megane 3. Sin embargo, para sacar algo de esto necesito una gran cantidad de datos. Varias personas del foro ya me han enviado datos, pero necesito más.

ISK se cifra con una clave de 58 bytes, de la cual se selecciona una parte de la clave en función de algunos cálculos.

Si alguien quiere ayudarme, puede hacerlo de dos maneras:
Conecte el módulo UCH, luego ingrese al modo reparación, a la izquierda en la barra elija "Adjunto" (icono con dos bloques), y luego el comando Reservar. Clip nos pedirá el código, ponemos 5938. Necesito todos los bytes que aparecerán allí, puede ser una pantalla de impresión.
La segunda opción es cualquier interfaz que admita la red CAN. Enviamos a la UCH un marco en forma de ID 745 Fecha: 0221AB, recibiremos la respuesta con ID 765, pero para recibir todos los datos, la respuesta vendrá en unos pocos cuadros por lo que se requerirá el control de flujo.

Cześć!

Przez przypadek znalazłem twoje dochodzenie. Mówię z Hiszpanii, uznałem to za bardzo interesujące i coś, co może przynieść korzyści całej społeczności. Zachęcam do zwrócenia uwagi na swoje osiągnięcia i zaoferowania pomocy, jeśli jej potrzebujesz.

Przetłumaczyłem to, mam nadzieję, że rozumiesz. Pozdrowienia!

Edytowano przez diamond

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...