Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Temp. włączania wentylatora/wymiana czujnika


Rekomendowane odpowiedzi

To że termostat jest nowy to nie znaczy że jest dobry.

 

U mnie było podobnie jak u Ciebie - grzał się silnik do 3 kreski od dołu - no czasami do 4-tej.

Zazwyczaj długo mu z tym schodziło :) Aż pewnego dnia zaczął przegrzewać.

Oczywiście po zakupie samochodu wymieniałem cały termostat z obudową na nowy.

 

 

Pojechałem do mechaniorów - wymienili termostat + później obudowe bo ciekła :-? i teraz:

- bardzo szybko ma poprawna temp. - lekko poniżej połowy wskaźnika - pomiędzy 4 a 5 kreską

- w korkach skacze do 5 kreski lub leciutko powyżej.

- obniżyło się spalanie na LPG o przynajmniej 1 litr

 

Druga sprawa - dlaczego Ci nie grzeje nagrzewnica ?

Tu Ci nie pomogę - bo mnie grzeje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nagrzewnica na 99% jest zapchana bo straszny syf leciał z układu... ogolnie termostat jest juz 2gi w krótkim czasie(próbować do skutku?? :-x ) znajomy stwierdził żeby szukać zwarki lub mierzyć czujniki temperatury... czy są gdzies podane pełne dane zeby to posprawdzac? bo nie umię znaleźć... i czy to prawda z mierzeniem??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam,

U mnie włącznik włączał wentylator dopiero na drugi bieg czyli chyba przy 95 stopniach czy nawet wyżej, zdecydowanie za późno. Był po prostu zepsuty. Zakup nowego do wersji Megane I 1.9dT 90KM to wydatek 70zł. Sama wymiana to kilka czynności na ostygniętym silniku:

1. odkręcenie i wyciągnięcie filtru powietrza

2. podstawienie miski w okolice węża wchodzącego do chłodnicy

3. odłączenie rury wchodzącej do chłodnicy i spuszczenie płynu chłodniczego

4. wyciągnięcie wtyczki z włącznika

5. wykręcenie starego włącznika

6. wkręcenie nowego włącznika / podłączenie go

7. podłączenie rury do chłodnicy

8. wlać płyn chłodniczy, odpowietrzyć (odkręcić odpowietrznik w lewym górnym rogu), tyle ile się zmieści, pozakręcać wszystko

9. odpalić silnik, wyłączyć po 4min, dolać resztę płynu, pozakręcać i w drogę, pamiętając o sprawdzaniu wysokości płynu w zbiorniczku wyrównawczym.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam następujący problem: silnik 1,6e 90 KM, w trakcie jazdy w trasie temperatura na poziomie 3 (tej dłuższej) kreski, więc chyba ok. Podczas ostatnich upałów już w mieście (korki itp.) temperatura rosła ponad 5 (zapalała się kontrolka temperatury cieczy). Wentylator załączał się dopiero po przekroczeniu właśnie 5 kreski i to nie zawsze. Po włączeniu klimatyzacji (bez znaczenia jaka temperatura na wskaźniku) wentylator chodził chwilę i się wyłączał po czym znowu się włączał (nie wiem czy tak ma być, czy powinien cały czas się kręcić ale przynajmniej działa). Pytanie do znawców: co może być przyczyną nie włączania się wcześniej wentylatora i od jakiego poziomu na wskaźniku w ogóle powinien on chodzić? Wygląda to na uszkodzony włącznik termiczny w chłodnicy chociaż niektórzy twierdzą, że może to być też termostat...co o tym sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

No nareszcie znalazłem ten temat ...

Jak wszyscy wiedzą ostatnimi dniami straszne upały - jak jeżdżę moją Alfą wyje jak głupia przy włączonej klimie i wszystkie wentylatory chodzą na maxa.

Jakże się zdziwiłem jak żona Meganką wraca z pracy (jazda w korkach) a autko cichutkie i słychać tylko dieselka.

Zerkam na wskaźnik temperatury i jest na 3/4.

Klima włączona i żaden wentylator nie chodzi.

Jutro podjadę z tym do mechanika bo od razu wydało się to dziwne ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Nie chcę zakładać nowego tematu i się podpinam.

Może pomożecie?

Wentylator od chłodnicy nie chce się załączyć.Temperatura silnika w czasie jazdy jest pomiędzy 5 a 6 kreską (powiedział bym że nawet na 5).Płyn się nie gotuje. Wymieniłem czujnik temperatury wody (ten przy termostacie). Węże od chłodnicy górny i dolny są prawie jednakowo ciepłe. Wentylator załącza się jak włączę klimę.

Chłodnica wymieniona ,płynu nie ubywa. Bezpiecznik cały. Co można jeszcze sprawdzić. :roll: :cry:

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

W książce "sam naprawiam" znalazłem takie zdanie:

W przypadku niesprawności czujnika temperatury elektroniczne urządzenie sterujące silnika podczas pracy silnika samochodu zapewnia ciągłą pracę elektrycznego silnika wentylatora chłodnicy

Czyli gdy mamy zepsuty czujnik temp. to wentylator jednak powinien ciągle dmuchać? U mnie nie działa wcale, nie mam bardzo jak sprawdzić jego niesprawności gdyż ani garażu ani żadnego narzędzia pod ręką nie posiadam dlatego tak myślę że jeżeli nie włącza się on w żaden sposób to musi być problem z zasilaniem (klimatyzacji brak).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Tego jeszcze nie było. Napisze w skrócie (problem jest też opisany w wątku nie koniecznie dotyczącym samego wentylatora: http://megane.com.pl/topic/29736-megane-i-phii-problem-ze-startem-po-postoju-dlawienie-sz/):

 

W moim przypadku wentylator na chłodnicy uruchamia się gdy:

- włącze klime,

- odłącze czujnik temperatury (wtedy nawet na wyłączonym silniku śmigło się kręci),

- podepne na krótko (zwierając styki przy przekazniku).

 

Czujnik dziś wymieniłem (80zł w błoto :) ), a podczas jazdy w korkach (gdy pęd powietrza nie wieje na chłodnice) autko sie grzeje i wentylator nie chodzi.

Co to może być?

Może opis problemu z linku, który wkleiłem podsunie komuś jakiś pomysł. Ja już nie mam pomysłów - błagam o pomoc!

 

------------------

Moze mi nie działa tylko 1 bieg wentylatora!?

- kiedy włącza sie drugi bieg?

- jak bardzo moge nagrzać autko (zeby sprawdzić czy zaskoczy 2 bieg)?

- i najważniejsze: jak zdiagnozować poprawność działania opornicy wentylatora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam ten sam problem mam Meganke 98.r po swapie silnika ,przez 3 miesiące było dobrze wentylator się włączał.Pewnego dnia stojac w korku temperatura skoczyła do prawie 5 kreski woda to było słychać ze się już gotowała ale i tu się zaczyna

Miesiąc temu kupowałem nowy termostat oryginalny Francuzki

wymieniłem chłodnice i wentylator

wszystkie czujniki

do tej pory nie działa mi wentylator

jestem młodym posiadaczem bo jak widać mam 18lat:)

wiec oczekuje na pomoc z góry dzięki :)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie każdego stać na serwis. Zwłaszcza jeśli da sie z takim problemem żyć (włączenie klimy włącza wentylator).

A dobrze jest samemu coś naprawić - człowiek sie uczy. No i ta satysfakcja, ze nie zostawiłeś komuś kilku stówek, tak na prawde nie wiedząc co zrobił...

 

Nie pali sie, nie ma pośpiechu - jeśli macie tylko jakiś pomysł - rzucajcie, a ja bede sprawdzał - forum sie wzbogaci, bo takiego przypadku jeszcze tu nie rozwiązano (albom ślepy).

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy wymianie czujnika troche pociekło, ale dolalem - jest kilka milimetrów pod MAXem.

 

Jutro wyciągne ten opornik z chodnicy i go obejrze.

Jeśli bedzie popsuty, to nie bedzie przewodzil w ogole (tego właśnie sie spodziewam - nieskonczony opor), a z ciekawosci zapytam - jaki opor powinien mieć gdy jest sprawny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli po włączeniu klimy wentylator ci chodzi to opornik masz sprawny .Bo klima włacza I bieg czyli przez opornik a tobie brakuje chyba II biegu a on jest bezpośrednio na wentylator bez opornika .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troche mnie martwi Twoja teoria, bo burzy moją. Jesli dziala mi jeden bieg i jest to bieg 1, to dlaczego nie wlancza sie wentylator po lekkim przegrzaniu (pierwszy bieg)?

Jestes pewny, ze klima załącza pierwszy bieg, a nie drugi?

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!