Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

k9k 636 start stop


proxyl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Właśnie zakupiłem meganke III ph3 07/2013 z Francji. Nie do końca potrafię zidentyfikować wersję silnika. W wydruku z aso mam k9k 636 start stop nr silnika d118787. Według autocetrum to silnik ze start stopem powinien wejść dopiero w 2014 (energy)? Jaki jest moment obrotowy 240 czy 260nm? czy był start stop w wersji 110km z 240Nm?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A faza III to nie była dopiero od 2014 roku? Nie jestem pewny, ale tak właściwie do tej pory myślałem. Ja w kwestii identyfikacji silnika napisałem do Renault Polska, pogoniłem ich lekko dzwoniąc na infolinię i dostałem w zasadzie wszystko czego potrzebowałem (pomijam formę, w jakiej to dostałem). Mój silnik to K9K 656 i to jest 1.5 110 KM Energy z 260 Nm i maksymalnym momentem na poz. 1750 obr./min. Nie sugerowałbym się kompletnie tym co 'mówi' Autocentrum - z tymi silnikami trudno jest dojść do ładu, też na początku miałem z tym problem.

 

Jak chodzi o auto start&stop, to wg mnie i silniki TCe, i dCi miały to już wcześniej, nie wiem czy nie od fazy II (czyli od ~2012) - nie jest to cecha silnika oznaczonego Energy.

 

PS: poszperałem w Internecie i wychodzi, że k9k 636 to silnik 110-konny, wg mnie z momentem 240 Nm - ale tu potrzebne jest potwierdzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja też myślałem że ph3 od 2014 ale moja z 2013 tak właśnie wygląda. Może ktoś by po winie pomógł: VF1KZ140648486600. Załączam wydruk z aso pod ten win. Może by mi ktoś pomógł z rozkodowaniem wyposażenia. na myrenault pokazuje tylko zakres serwisu. Z góry przepraszam za może laickie pytanie ale mam auto od niedzieli, wcześniej zawsze audi 80/a4 a4klub:) teraz zmieniam forum :).

 

pozdrawiam

DSC_0032.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o wyposażenie, to polecam rejestrację w Moje Renault i następnie zalogowanie się w aplikacji mobilnej (na pewno działa to w Androidzie) - tam jest podane całe wyposażenie i wszystkie informacje nt. auta; niestety brakuje tych informacji po zalogowaniu się do serwisu poprzez stronę www (kiedyś były). U mnie wygląda to tak:

2018-01-30 10.23.07.png2018-01-30 10.23.19.png

Edytowane przez konwil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aniewa,  jasne że mam system i wyłącznik, tylko nie wiem czy 240 czy 260Nm. potem zrobię fotę silnika bo raczej widać wersję po osprzęcie. wydaje mi się że to ten załączony w pdf Brochure_1500_dCi_c_2014.pdf mimo że moje autko to 07/2013. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego @proxyl: jak wyżej :arrow: jeśli nie masz wersji Energy, to masz 240 Nm; sprawdzisz to najszybciej tak jak Ci napisałem 2 posty wyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

konwil

 

zainstalowałem i nie mam opcji wyświetlenia wyposażenia (anis strona www ani apka). jak ktoś jeszcze może to proszę rozkodujcie moje wyposażenie.

 

pozdrawiam

Screenshot_20180130-110444.PNG

Edytowane przez proxyl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze i masz napisane, że masz Energy, więc wg mnie masz na 100% 110 KM i 260 Nm. I teraz jak tak patrzę na ten PDF dot. silnika, to sam zgłupiałem - czyli każdy silnik 110 KM ma 260 Nm?

 

PS: grafika samochodu, która pojawiła się w Moje Renault sugeruje, że masz fazę II a nie III. To jak to jest? :-) I faktycznie nie widzę opcji wyposażenia - z jakiego rynku jest samochód? Może tu jest problem.

Edytowane przez konwil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to faktycznie faza III :-) Jesteś pewny, że nie było nic, yyy... przerabiane?

 

PS: Zdjęcie spod Makro przy rondzie Ofiar Katynia? :-)

Edytowane przez konwil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwna sprawa. Faktycznie na dekoderze jak byk wyskakuje phase 2, a tu mamy fizycznie przód z 3. Może we Francji ph3 było wcześniej? Najlepiej potwierdzić to w ASO chociaż w MyRenault zawsze wyskakuje raczej dobra miniaturka (bryła, kolor), a to potwierdza ph2. Hm... ciekawe.

p.s. a szyby masz wszystkie z tego samego roku?

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na każdym plastyku jest wytłoczona data produkcji, rok i miesiąc. Można porównać czy któryś z istotniejszych elementów nie jest znacząco młodszy od pozostałych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!