Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie czy komuś udało się pokonać błąd DF 1070 zimna pętla.. W 1.6 16v 2006 rok. Wtyczka czujnika ciśnienia nowa. Wtyczka kompresora nowa. Czujnik ciśnienia nowy. Ciśnienie gazu ok.  Masa idąca na sprężarke nowa.. Po skasowaniu błędu klima działa kilka załączeñ i znowu DF 1070. Mapę silnika też zmieniłem bez zmian...przynajmniej sprzęgło nie szarpie już przy ruszaniu co jakis czas.. Walczę z tym od jesieni.....

Jak się nie uda pokonać DF 1070 to chyba sprzedam moje 4 Renault...Pomocy.....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witam, mnie również dotyczy problem błędu „DF1070” cały okres letni klimatyzacja działa bez żadnych problemów, problemy zaczynają się, gdy temperatury zbliżą się do 0 stp. Rozumiem ze klimatyzacja nie załączy się poniżej tej wartości, (choć w różnych autach bywa różnie) to już jak jest deszczowo i 8 stp. wtedy funkcja osuszanie szyby jest zbawieniem dla kierowcy. Znalazłem trochę informacji w Internecie itp., i napiszę jak to wygląda, po załączeniu klimatyzacji komputer monitoruje wzrost ciśnienia na presostacie, gdy cos jest nie tak wyłącza sprzęgło kompresora i blokuje jego ponowne załączenie błąd „DF1070”. Jest to zabezpieczenie, które ma uniemożliwić pracę np. zatartej sprężarki, co za tym idzie np. zerwania paska osprzętu i ogromnych szkód z tym związanych.

Ktoś, kto napisał program do tych samochodów ustawił za duży próg przyrostu tego ciśnienia i w okresie zimowym, gdy gaz R134a w tym układzie ulega częściowemu skropleniu a co za tym idzie spadku ciśnienia w tym układzie(naturalna duża zależność ciśnienia od temperatury tego gazu), po załączaniu klimatyzacji system wykrywa „znikomy” przyrost ciśnienia na presostacie i stwierdza uszkodzenie sprężarki i ją blokuje. Podejrzewam ze samochody, które były wzywane na serwis do ASO zmieniono im oprogramowanie, czyli próg ciśnienia po załączeniu kompresora i błąd przestał wyskakiwać.

Jeżeli komuś pojawia się ten błąd w okresie letnim to możliwe przyczyny to:

Uszkodzony presostat

Za mało gazu w układzie

Zabrudzone złącza(wtyki), co powoduje powstanie rezystancji na złączach i komputer ma przekłamane informacje z presostatu

Jak ja radzę sobie z tym problemem w okresie chłodnym? Odpalam samochód na wyłączonej klimatyzacji i czekam aż komora silnika się lekko zagrzeje a razem z nimi przewody klimatyzacji, co spowoduje wzrost ciśnienia w przewodach i dopiero wtedy uruchamiam „AC” , nie jest to takie łatwe bo musimy pamiętać aby przed wyłączeniem silnika i zapłonu najpierw wyłączyć klimatyzacje tak aby przy ponownym starcie była ona wyłączona, jeżeli  zgasimy silnik na włączonej klimie przy ponownym uruchomieniu stratuje razem z silnikiem co może wygenerować „DF1070”. Przymierzam się odwiedzić ASO i zapytać ile taka usługa choć wiem ze cena mnie zamuruje dlatego jeszcze tam nie byłem dotychczas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!