Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane I ph2 - podłączenie radia


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Kilka dni temu stałem się posiadaczem Renaul Megane classic z 2001 r - sedan.  Auto uratowałem w zasadzie przed żyletkowaniem, niestety ktoś ogołocił je z fabrycznego radia. Wziąłem z szafy jakieś stare radyjko i staram się je podłączyć. Na tę chwilę brakuje mi plusa z akumulatora - załączony jest + który idzie od świateł - podświetlenie radia , aby cokolwiek grało, jednak radio nie trzyma ustawień, a że potencjometr jest w nim trochę styrany to nawet 15 minut głośność muszę ustawiać - trochę to nie jest robota. Podłączone mam dwa przednie głośniki, domyślam się, że 4 z tych kabelków, to kable które idą od głośników na podszybiu, jednak tam mam pustą przestrzeń (zdjęcie), poza tym nie mam takiego wejścia w radiu, a tam chyba umieszczane są wysoko-tonowe głośniki, więc sobie odpuszczę. Jeden z kabli, taki szary, ma napięcie na wyłączonej stacyjce, jednak jest to zależnie od momentu od 6 do 11 V, a plus z akumulatora powinien mieć >12, więc podłączenie pod ten kabelek nie rozwiązuje problemu, próbowałem (kabel zaznaczony na zdjęciu). W zasadzie pomierzyłem napięcie na wszystkich kablach i nie znalazłem tego 12v, ale może czegoś tam brakuje lub jest gdzieś jakiś bezpiecznik, o którym nie wiem. Ten od radia oczywiście jest sprawny, bo radio jako takie gra. Będę bardzo wdzięczny za każdąpomoc ^^ 

IMG_20180303_134244397_HDR.jpg

kable radio.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak jak pisałem, podłączenie tego szarego kabelka nie rozwiązuje problemu, gdyż moje radio niestety do działania potrzebuje dwa razy 12v, a na tym szarym kabelku niema takiego napięcia, ale w takim razie to chyba wina radia. Moglibyście mi polecić jakieś niedrogie radyjko, które napewno, będzie działać z podtrzymaniem pamięci na poziomie <12 V ? To niestety ma zabezpieczenie, że bez dwóch 12 się nawet nie uruchomi, więc narazie pozostanie podłączenie pod swiatła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedno napięcie " szary to podtrzymanie pamięci radia" .  Drugi + 12 musi być wyłączany, bo zrobisz sobie złodzieja prądu.

Każde współczesne radio ma dwa plusy zasilania.

U Ciebie bezpiecznik dla radia może być wyjęty i dlatego brakuje drugiego plusa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, jabrze napisał:

Jedno napięcie " szary to podtrzymanie pamięci radia" .  Drugi + 12 musi być wyłączany, bo zrobisz sobie złodzieja prądu.

Każde współczesne radio ma dwa plusy zasilania.

U Ciebie bezpiecznik dla radia może być wyjęty i dlatego brakuje drugiego plusa.

Tak, wszystko się zgadza, mam plusa od stacyjki, czyli tego, który jest wyłączany, na nim jest 12V. Bezpiecznik jest włożony i jest sprawny. Drugi plus ten, który powinien być cały czas włączony, jest tylko i wyłącznie, na tym szarym kabelku, o którym wspomniałeś wcześniej, jednak po zmierzeniu go multimetrem odkłada się na nim tylko 6V, gdy silnik jest wyłączony i gdy działa. A żeby radio które mam działało, potrzebuje dwóch 12V. Więc albo to nie ten kabel, ale wszystkie inne sprawdziłem i na żadnym innym niema napięcia, albo radio jest nie kompatybilne

Bo do podtrzymania baterii wystarczyłaby bateryjka 3 Voltowa, ale w tym jest taki układ, że bez pełnej dwunastki wgl się nie uruchomi

Edytowane przez gruby157
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, gruby157 napisał:

pełnej dwunastki wgl się nie uruchomi

Większości wystarcza 5V.

Możesz spróbować plusy połączyć diodą w kierunku przewodzenia od włączanego stacyjką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radio się włączy i będzie działać, nawet bez diody, ale wciąż nie rozwiąże to problemu podtrzymania pamięci. Czy inne radio, będzie działać z tą 6tką, czy muszę ciągnąć kabel od akumulatora ? Bo jeśli to kwestia zmiany radia (to jest stare i tanie), to po prostu je zmienie...

@bump
Panowie, ma ktoś może zdjęcie prawidłowo podłączonej kostki iso, od zasilania, bo mnie już powoli trafia szlag, na kablu niby od podtrzymania pamięci, jest 7,6 V. Ale kabel ten wydaje się być jak najbardziej cacy, zero śladów uszkodzenia. Może mi w tym aucie po prostu jakiegoś kabelka brakuje... Jakby ktoś był tak dobry i udostępnił zdjęcie prawidłowo podłączonej kostki zasilania (chodzi mi najbardziej o kolory, jakie na tę kostkę wchodzą), to byłbym niesamowicie wdzięczny.
Auto megan 1 po lifcie sedan 2001 r. Ale chyba wszystkie ph2 miały te same podłączenia i tak samo zrypaną kolorystykę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało mi się dojść do ładu, znalazłem jakieś dziwne ruskie schematy, które wskazały, że kabel który uważałem za dziwne podtrzymanie napięcia jest kablem od prędkościomierza, który w głównym radiu służył za sterowanie głośnością od prędkości, a kabel od podtrzymania był czerwony z fioletowym paskiem, który bezpiecznik miał na pozycji F6, a nie tam gdzie radio. Bezpiecznik był przepalony. Teraz już wszystko gra. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!