Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, proszę o jakieś pomysły co może dziać się z autkiem. Ogrzewanie załącza się bardzo późno - mimo ustawionej temp 27 stopni - po nagrzaniu silnika trzeba poczekać jeszcze dobre 10 minut jazdy w średnich korkach żeby zaczęło lecieć gorące powietrze (co ciekawe z lodowatego przechodzi od razu w maksymalnie gorące, nie letnie).

Do układu było już dolane 1 litr płynu - poprawiło się dosłownie na jedną podróż. Potem odpowietrzenie i dolanie znowu pomogło ale tylko na chwilę.

Silnik się nie przegrzewa - wskazówka stabilnie dochodzi do 90 stopni i grzecznie tam siedzi przez całą podróż.

Cóż to może się dziać tam? Czy jestem w stanie sprawdzić coś samodzielnie?

Edytowane przez tomol012
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Conneus napisał:

Nie papuguj.

 

Jak to sprawdzić? Czy byłyby jakieś inne objawy?

lapka2.gif

REGULAMIN

5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy czy zauważyłeś wolniejsze nagrzewanie silnika. Może być tak, że termostat masz zamknięty i w momencie dotarcia do tych 90 stopni zaczyna się otwierać, ale już nie powraca całkowicie  do pozycji zamkniętej przez co część płynu krąży w chłodnicy i silnik musi dogrzać płyn.

Generalnie zacinającego się i lekko przepuszczającego termostatu raczej się nie zdiagnozuje prosto bez wyjęcia.

Ciągle zamknięty termostat to przegrzewanie silnika i szybkie nagrzewanie silnika.

Otwarty termostat to z kolei wolne nagrzewanie silnika, spadki temperatur przy włączeniu ogrzewania, jak i również podczas spokojnej jazdy na trasie. Tutaj można akurat sprawdzić. Rozgrzewasz silnik do 50-60 stopni i sprawdzasz chłodnice ręka, jeśli będzie ciepła/gorąca to termostat do wymiany.

Generalnie może powodować takie wariacje jeszcze zapowietrzenie układu i nagrzewnica, która może cieknąć skoro dolewasz płyn. Nie wiem gdzie leży nagrzewnica w megane, ale jak masz mokro pod nogami pasażera to masz do wymiany nagrzewnicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wolniejsze nagrzewanie - może tak, ale nie znacznie. Pod nogami pasażera sucho. Ale sprawdziłem rurki idące do nagrzewnicy przy średnio nagrzanym silniku i były zimne. Zaraz po nagrzaniu silnika do 90 stopni też były jeszcze zimne.

Układ bez wątpienia się zapowietrza.

 

Niestety i tak skończę u mechanika bo obecnie auto nie odpala....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!